• R.C.PRO-AM (23 Juni - 29 Juni 2008) Belfegor´s Tävling Del 4

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #75894  by Widar
 
pinge80 wrote:
Widar wrote:Jag satsar bara på att klå pinge nu. :D
Widar, jag e ledsen, men du verkar inte ha uppnått dit mål :D
Nja.. R.C. Pro-Am var inte min grej, sen har jag vart upptagen med MGS4, så jag har inte spelat mer än 10 minuter.

 #75930  by instinqt
 
Haha, bra att jag kommer på den "mest briljanta taktiken" när det är 50 min kvar och jag ska upp kl 06.

Man tar helt enkelt inte bokstäverna, så får man köra vidare på en lägre nivå och slipper überräjserbilarna i slutet! :)

 #75934  by BelfegorC4
 
Och tappar 40.000 poäng per ord.
Så du kan väll räkna ut hur många varv du måste köra för att tjäna in dom poängen? :wink:

 #75973  by Tawny
 
loopdevil wrote:Kände för att testa pro-am nu vid tävling och allt. Var ju ett av favoritspelen när jag var mindre. Måste säga att det satt ganska hyfsat :). 347866 poäng och level 38 blev det.

Image
hej och välkommen, och för att spara rogers fingrar: en presentation i presentationsforumet är uppskattad :)

 #75992  by rogerxy
 
Tawny wrote: hej och välkommen, och för att spara rogers fingrar: en presentation i presentationsforumet är uppskattad :)
hahaha :lol:
Väl rutet broder!

 #76007  by loopdevil
 
Tack så mycket. En presentation ska jag allt fila ihop.

 #76033  by instinqt
 
BelfegorC4 wrote:Och tappar 40.000 poäng per ord.
Så du kan väll räkna ut hur många varv du måste köra för att tjäna in dom poängen? :wink:
So? Ska man köra upp till LVL 27 och riskera att faila (jag failar i princip 90% av mina försök på första banan när man går över till CP-svårighetsgraden) och sedan köra om...om du tror att det tar mindre tid så...*host* ;)

Då kan man lika gärna sluta på Ninten/Nintend precis innan CP-levlarna kommer och loopa forever tills man får en grym poäng.

 #76034  by instinqt
 
cpfirefox...dubbelposthelvete :P

Ivf, grattis loopdevil :)

 #76035  by Ufouria
 
Ja grattis loopdevil, mycket imponerande resultat måste jag säga. :)

Det där med att skippa bokstäverna har jag inte testat, får göra det nästa gång.
Är det inte redan på bana 22 som de andra bilarna går CP snabbt? Så var det iaf när jag spelade sist och hade fått NINTENDO 2 ggr.

 #76044  by instinqt
 
Spelade lite med Savestates när jag kom hem idag bara för att försöka uppskatta HUR jävla fort bilarna kommer. När du tar NINTENDO 3:e (?) gången kommer samma bilar upp som var rundan innan, och de är inte direkt långsamma. Jag har uppgraderat allt på bilen till max och de kör ifrån mig. Det enda jag kan ta in på är kurvtagning eller genom att skjuta ned dem med missiler (som tar slut rätt fort).

 #76056  by Ufouria
 
Jag körde oxå en runda Pro-Am precis för att testa att inte ta bokstäverna, vilket inte var helt lätt att undvika.
Kom till bana 24 (9 varv) och hade fått NINTENDO 1 gång, min bil var uppgraderad till max, men endå åkte de andra bilarna snabbare än mig. De enda sättet att inte komma sist var om jag haft tillräckligt med missiler eller bomber. Bilarna körde redan snabbare på bana 22 men där hade jag tillräckligt med ammunition.

 #76059  by instinqt
 
Alltså funkar inte den taktiken heller :(

Förstår inte riktigt hur man ska ta sig förbi level 27 och uppåt för motståndarbilarna är omöjliga att komma ikapp om man inte skjuter dem från start :(

Några tips loopdevil?

Instagram #sndb.se