• Rush ´n´ Attack, Belfegor´s Tävling Nr. 19 (27 okt - 2 nov)

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #104492  by BelfegorC4
 
Dags att spela Rush ´n´ Attack =)

Regler
Ingen farming :evil:
Spela tills liven tar slut.
Inga fusk som gamegenie eller andra saker
Högst poäng vinner.
Vinnaren måste ha bevisbild på sin poäng.


Highscore
Sanna - >9 999 990
loopdevil - 593,700
pinge80 - 360,400
BelfegorC4 - 215,500
Last edited by BelfegorC4 on 02 Nov 2008, 17:42, edited 7 times in total.

 #104535  by Ufouria
 
Yes, nu kan jag vara med i tävlingen. :D

 #104558  by Bastismannen
 
Nu ska jag va med! Slakta ryssar i sann kalla-krigs anda är ett nöje det. Duger mobilkamera?

 #104564  by BelfegorC4
 
Bastismannen wrote:Nu ska jag va med! Slakta ryssar i sann kalla-krigs anda är ett nöje det. Duger mobilkamera?
Enda kravet är att poängen syns =))))

Så självklart funkar det med mobilkamera. :D

 #104579  by Ufouria
 
Kanske ska läggas till "ingen farming" i reglerna eller?

 #104583  by Pinge
 
Bastismannen wrote:Nu ska jag va med! Slakta ryssar i sann kalla-krigs anda är ett nöje det. Duger mobilkamera?
Då kommer det nog inte bli så mycket poäng för din del eftersom det inte slaktades några ryssar i kalla kriget :lol: :lol:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kalla_kriget

 #104596  by Bastismannen
 
pinge80 wrote:
Bastismannen wrote:Nu ska jag va med! Slakta ryssar i sann kalla-krigs anda är ett nöje det. Duger mobilkamera?
Då kommer det nog inte bli så mycket poäng för din del eftersom det inte slaktades några ryssar i kalla kriget :lol: :lol:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kalla_kriget
Haha, jo av topphemliga västerländska superagenter med jetpacks, lasergevär, bazookas å flygande bilar med katapultstolar! :lol: Vi snackar hederlig kalla-krigs-fantasy nu va..!? (eller.. väldigt ot: Jag vet att kalla kriget heter kalla kriget just för att det var kallt... men var inte sovjetunionens intervention i afghanistan en krigsoperation under kalla-krigseran som gav sovjetiska förluster? )

 #104636  by Sunking
 
Kalla kriget för att det var kallt? Jag hoppas inte du snackar om minusgrader :wink:

Sovjetunionen gick bet på Afganistan tack vare att Amerika pumpade in en del pengar och vapen till dem ja.

 #104648  by Bastismannen
 
Sunking wrote:Kalla kriget för att det var kallt? Jag hoppas inte du snackar om minusgrader :wink:
HAHA. Jag hoppas du inte tror jag är efterbliven. :roll:

 #104650  by Sunking
 
nejnejnej, det var ett så kallat skämt. Förlåt.

 #104652  by Pinge
 
Usa gav väl vapen till afghanerna som dom i sin tur använde mot jänkarna nu senast! Goes around comes around som vi säger i Hjo :D

Kanske skulle orka sparka igång Green Beret. fast kanske inte idag... har gett mig fan på att klara Gimmick....

 #104654  by Bastismannen
 
Sunking wrote:nejnejnej, det var ett så kallat skämt. Förlåt.
Därav mitt så kallade skratt. 8)

 #104662  by Sunking
 
Bastismannen wrote:
Sunking wrote:nejnejnej, det var ett så kallat skämt. Förlåt.
Därav mitt så kallade skratt. 8)
HAHA. Okej 8)

 #104911  by Ufouria
 
Körde en omgång men jag dog så jag väntar med poäng.
Man kan inte halvsova när man spelar det precis utan måste vara relativt skärpt.

 #104938  by Bastismannen
 
Sanna wrote:Körde en omgång men jag dog så jag väntar med poäng.
Man kan inte halvsova när man spelar det precis utan måste vara relativt skärpt.
Nej, man måste va på hugget(i dubbel bemärkelse). Har bara kört en gång och dog på andra banan (grym musik på den), jobbigast är dom hoppande fienderna.

 #104947  by Ufouria
 
Ja, musiken är fantastisk. Vad vore Rush n Attack utan den musiken? Trist och dåligt spel antagligen. Samma musik på alla banor utan den sista. Musiken på sista banan påminner lite om Sunsofts musik ffa lite som den i Journey to Silus.

Det jobbigaste är när hoppande fiender och springande fiender kommer samtidigt och från båda hållen, då kan det bli lite knivigt. Ännu värre om det även samtidigt kommer en skjutande snubbe och någon som kastar granater i en tunna. Då är man riktigt illa ute.

 #105050  by loopdevil
 
Körde en omgång nu. Kom in i det hela ganska snabbt och tagen sitter i. Kom till sjätte och sista banan på andra varvet. 593700 blev poängen.

 #105090  by Frezy_man
 
Imponerande.
Är varv nr. 2 svårare än första?

Synd att inte jag kan vara med. Jag e i norge och Rush n attack kassetten ligger i sverige. Dessutom så har jag ingen SNES pad till min SNES-USB converter som precis anlände =/
Hade så kul och lycka till.
Btw. Grattis till HjoPinge som van förra tävlingen.

 #105108  by Ufouria
 
Tror andra varvet är likadant som det första. Jag spelade första och andra banan på andra varvet igår och märkte ingen direkt skillnad.

 #105171  by loopdevil
 
Fienderna är lite snabbare på andra varvet. Märks knappt förutom vid de senare bossfighterna och att fienderna bakifrån kommer lite snabbare än vid första varvet.

 #105191  by Pinge
 
Frezy_man wrote:Imponerande.
Är varv nr. 2 svårare än första?

Synd att inte jag kan vara med. Jag e i norge och Rush n attack kassetten ligger i sverige. Dessutom så har jag ingen SNES pad till min SNES-USB converter som precis anlände =/
Hade så kul och lycka till.
Btw. Grattis till HjoPinge som van förra tävlingen.
Finns det ingen loppisaffär i oslo att köpa ett spel i då?!? tror du skulle vara bra på Rush N Attack....

kommer bli en del tävlande nästa lördag i Hjo ;)

 #106089  by Ufouria
 
Orkar inte mer... kan spela med förbunda ögon nu. Det värsta är att man får nya liv hela tiden och det var länge sedan jag dog så jag måste vara uppe i 20 liv eller nått (man kan aldrig se mer än fem). Har insett att jag aldrig kommer att dö utan kommer att bli tvungen att ta livet av mig eller bara ge upp och fota den poängen jag har och stänga av.

 #106091  by Pinge
 
Sanna wrote:Orkar inte mer... kan spela med förbunda ögon nu. Det värsta är att man får nya liv hela tiden och det var länge sedan jag dog så jag måste vara uppe i 20 liv eller nått (man kan aldrig se mer än fem). Har insett att jag aldrig kommer att dö utan kommer att bli tvungen att ta livet av mig eller bara ge upp och fota den poängen jag har och stänga av.

:shock:

 #106092  by Ufouria
 
Är iofs bara uppe i 8:e varvet men det blir inte svårare så risken att jag ska dö är minimal. Ska köra 10 varv iaf, sen får det nog räcka.

 #106112  by loopdevil
 
Bugar mig inför mästarinnan. Borde kanske ha gällt att få minst poäng under ett varv. Funkar ju när det inte finns continues och sådant. Skulle inte bli lika drygt då heller.

 #106129  by Ufouria
 
:)
Jag fortsätter imorgon. Är uppe i 3 miljoner, precis avslutat 10 varvet.

 #106141  by Frezy_man
 
Sanna wrote::)
Jag fortsätter imorgon. Är uppe i 3 miljoner, precis avslutat 10 varvet.
shit pommes! :lol:

Instagram #sndb.se