• BC4´s Nyårs Madness Nr.X (15 dec - 31 dec) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #224100  by BelfegorC4
 
Börjar bli magert med spel nu :(
Så det får bli varierande spel som har saves och lösenord. Och det är snart jul så continues och
passwords (som ni får under TÄVLINGENS GÅNG) FÅR ANVÄNDAS =)

Så bränn alla gamla lappar ni har om spelen och i batteri spelen får ni ta en ny save slot.

Sex spel, ta er till slutbossen i varje spel och ta kort.
Klara av ett spel och det ger 1 poäng, 2 spel = 2 poäng, 3 spel = 3 poäng osv.

Spellista
Little Nemo - The Dream Master
Punch Out (Välj version själva, eftersom målet inte är att besegra tyson eller mr dream =) )
Metroid
Zelda 2
Snake´s Revenge
Ghostbusters II

Ställningen presenteras i Scoreboard tråden.
viewtopic.php?f=15&t=6139

Regler
Annorlunda tävling, ta kort när du kommer till slutbossen (du behöver inte besegra honom/henne/den)

Varje spel ger ett poäng. Max 6 poäng.
Koder, warps, får INTE användas
Får spelas på NES, Famicom, och NES emulator.
Inga fusk får användas som gamegenie, save stats, autofire kontroller eller andra tråkigheter,
Inga gamla saves eller koder får användas
Bildbevis krävs.

Highscore
Sanna - Little Nemo - The Dream Master, Metroid och Zelda 2 avklarat
pinge80 - Zelda 2, Metroid avklarat
 #224104  by Ufouria
 
:good:
Little Nemo och Zelda 2 ska jag iaf kunna ta mig igenom.
Punch Out har jag nästan aldrig spelat så det skiter jag i, likaså Snakes (det verkar trist).

Är det ok alltså att plocka hem Ghostbusters II och spela på emulator?
 #224110  by Pinge
 
det är världens sämsta spel! Usch, det kommer jag inte spela!
Som vanligt så spelar jag väl bara ngt enstaka spel i slutet av perioden.. tummen är fast i röven allt som oftast!

Men Metroid och Zelda II ska jag försöka klara iaf!
 #224115  by Ufouria
 
Bl a den som du vann Belf missade jag plus ett par Ghost auktioner till.
Jag ska iaf prova Ghostbusters och se om det är värt att spela igenom.

Metroid tycker jag är svårt. Vet inte vart jag ska.

Tawny: jo, har hämtat hem ett par NES (transformers och robocco wars) och ett par SNES spel. :$
 #224123  by Pinge
 
Och äta fisk-Rom! :lol:

Ska nog tanka in några roms på min DS.. skulle innebära mer spelande förmodligen! :yes:
 #224252  by Ufouria
 
Tog bild utan blixt oxå men den blev inte lika bra tycker jag. Färglös.

Så här blev den utan blixt: http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig ... 043579.jpg

Tycker ärligt talat Nemo är rätt svårt. :$ Det är ju inget barnspel precis. Över medel i svårighetsgrad ivf. Det svåraste är sista banan del 2.
 #224548  by Frassni
 
Jag har varit grymt dålig på att spela spel på sistone. Dock har jag haft mycket i skolan, vilket kan vara orsaken.
Men nu ska jag ta tag i det här när jag kommer hem ikväll. Några spel har jag ju klarat tidigare så det borde inte vara något problem :)
 #224549  by Ufouria
 
Härligt! Roligare ju fler som är med och spelar samma spel. :good:

Funderade på Zelda II. Får man spela det på GBA SPn? GBA versionen är vad jag vet identisk med NES versionen. Enda problemet är väl att fota slutbossen men det kanske funkar på GBA skärmen oxå. Å andra sidan är det ju NES spel vi ska spela och frågan är om GBA versionen då räknas. :-k
 #224553  by Pinge
 
sanna: jag kör emulerat på DS och det funkade finfint att fota... om man tar bilden en bit ifrån och zoomar in skärmen blir det bättre! :yes:

Jag kör f.ö en Fan-översatt Zelda-II version på Svenska vilket jag hoppas är okej! :)
antar att gba verran e halvokej att köra! :-k
 #224597  by Ufouria
 
Så då var Metroid klart oxå.

Image

Tror att jag fick alla energitanks iaf samt alla grejer som var värt att ha.

Kanske skulle köra ett varv till nu när jag har ett pyttelitet hum om vart bossarna finns. :-k För nästa gång så kommer jag irra runt precis som denna gång. Har minne som en guldfisk.

Känner mig väldigt obekväm när jag spelar Metroid. Känns inte som ett spel jag ska spela. :s
 #224610  by Pinge
 
Najs Sanna!
jag e också sugen på att spela Matroid igen, men får nog försöka spela färdigt Zelda II först, borde komma en bra bit på vägen idag! :yes:
 #224633  by segis
 
Har faktiskt aldrig klarat metroid :\ hade det aldrig som liten utan bara haft det i några månader,
jobbigt att vara lat ibland :$
 #224645  by Ufouria
 
Skönt att höra att jag inte är den enda som inte hade Metroid som barn. :birdo:
Trodde nästan jag var ensam om att inte ha haft det. Har känt mig utanför. :P Tror det är därför det känns lite olustigt att spela det på äldre dar. Det enda minnet jag har av Metroid är att en killkompis spelade igenom det och jag tittade på. Var imponerad över hur han kunde veta vart han skulle bomba etc. Förstod inte då hur han vågade spela det när han var själv. Det var samma kille vars pappa sa att vi inte fick kika på rovdjuret för att den filmen var för läskig för mig.

Zelda II har jag inte spelexemplar av så jag måste rota fram kassetten ur mitt kompletta samlingsexemplar. Usch vad jobbigt.
 #224706  by segis
 
Hade faktiskt typ bara 4-5 spel, (iofs 2 st multi kassett också) så jag hade inte direkt många stortitlar att köra när jag väl spelade 8bitars.
Hade ju inte ens ett riktigt nintendo utan en billig nintendo klon (HiTex) <3, men många titlar testade jag på men inte under någon längre stund så det är faktiskt inte så många spel jag har klarat till nintendot tyvärr :(
men har börjat tagit mig igenom ett par st iaf :D
 #224833  by Lakanman
 
Jag hade inte Metroid. Men minns när jag och en kompis var ute och lekte och hans mamma kom hem ifrån staden och hade köpt ett nytt spel. Och vi stog och titta på det. Gillade det inte som barn och inte nu heller.
 #225174  by Ufouria
 
Tog en save?
Jag tog livet av mig några gånger för att spara spelet (save) när jag inte orkade spela mer. Blir det någon skillnad om man springer igenom det utan att spara?
 #225399  by wazztand
 
Neeej!
Spelade ju igenom Zelda 2 igår, men så glömde jag ta en bild! ](*,)

Sanna: Tips, du behöver inte dö för att save:a. Tryck på paus, sen upp+a på kontroll 2.

Instagram #sndb.se