• Vi spelar NES tillsammans | 038 Faxanadu

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du spela i omgång 38?

Tiny Toon Adventures
1
25%
Faxanadu
2
50%
Rockin' Kats
1
25%
 #830741  by rakapparat
 
Spel 38 i serien!

Hur funkar det? Enkelt, jag slumpar fram tre spel som inte har spelat ännu. Ni röstar i en vecka på vilket ni helst spelar, det spel som vinner kör vi på egen hand men delar med oss av hur det går, tankar, problem osv

Spelen ni kan rösta i omgång 38:
Image
Image
Image

Rösta på!
 #831397  by Falk
 
Jag brukade läsa det här forumet genom att kolla igenom sidan med nya inlägg sedan mitt senaste besök.
Nu när den funktionen är tillfälligt borta från forumet, så har jag helt missat det här.
Men hade tänkt att i alla fall ge mig på Faxanadu igen.
 #831437  by Ufouria
 
Faxanadu är fantastiskt men det är rätt svårt, klurigt och kräver tålamod. Har inte det tålamodet just nu. Känns som ett spel som får vänta till nästa genomspelning om 30 år.
 #831699  by Falk
 
Det håller jag med om. Jag hade tänkt spela Faxanadu tills jag är igenom det.
Last edited by Speedmouse on 09 Mar 2018, 22:13, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #832015  by Falk
 
rakapparat wrote: 09 Mar 2018, 22:41 Har du börjat Falk? Vad tycker du än sålänge i så fall?
Jag har nu spelat igenom Faxanadu. Jag har ägt det sedan jag var liten, och kom aldrig längre än vad jag nu har insett var cirka 75% igenom. Jag tyckte aldrig om att spelet är så linjärt jämfört med t.ex. Zelda. Och det är väldigt frustrerande att man på många skärmar har som svåraste problem att undvika att bli puttat ut ur bild, och att när man kommer tillbaka har alla fiender fullt liv igen. Spelat är lite charmigt, men det är väl egentligen inget spel jag kommer att spela igenom igen.
 #832016  by Ufouria
 
:good:

Jag klarade det aldrig som barn. Det är ju rätt kryptiskt och det är lätt att man fastnar och inte vet vart man ska. Har dock spelat igenom det en handfull ggr sedan dess och gillar det pga nostalgivärdet och mysighetsfaktorn. Dock är det inget spel man bara plockar fram och glider igenom utan det kräver lite tålamod, ffa om man inte spelat det tidigare eftersom man lätt kan fastna. Tacka vet jag linjära spel som Mega Man! :good:
 #832100  by Lirod
 
Falk wrote: 17 Mar 2018, 12:24Och det är väldigt frustrerande att man på många skärmar har som svåraste problem att undvika att bli puttat ut ur bild, och att när man kommer tillbaka har alla fiender fullt liv igen.

Haha, klassiskt!

:lol:
 #846406  by WERY
 
Det var synd att jag missade detta, för det hade varit kul att spela igenom det spelet en gång till. Jag får se till att bli mer aktiv på forumet framöver.

Jag har ritat en karta över sista borgen i spelet, som finns i Faxanadu-tråden:
WERY @ Faxanadu

Instagram #sndb.se