• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#833096  by Nightstalker
 08 Apr 2018, 04:21
Double Dragon 2 med en kompis i ~6 timmar. Alltid är det någon av oss som klantar sig på plattformandet och dör sen dör den som lever på de jävla ninjorna i sista rummet ](*,) Min polare överlevde till sista bossen en gång och lyckades få in 3 knän...jag kollade en speedrun, det krävs 4 efter att bakgrunden ändrats :arg:

Jag gillade spelet fram till man skulle göra någelunda exakta plattformshopp. A+B för att hoppa? Skräp.
Köra lättaste för att öva på hoppandet? Nope, spelet tar slut innan det så öva får man göra på medium och då kan man lika gärna köra hard med en gång för annars får man ju inte möta sista bossen :evil:

Vi ska iaf ta skiten på onsdag kväll!
 #833099  by Ufouria
 08 Apr 2018, 06:47
DD 2 :birdo: Gillar alla tre men ettan är sjukt störande på stället där man blir utputtad av stenarna i väggen. Känns helt random. Trean som jag först tyckte var svårast (dog i första rummet första gången jag spelade) är lättast och nästan roligast då det inte finns några störande moment i det.
 #835027  by Sonefors
 11 May 2018, 23:11
Sprang precis igenom varje bana i SMB tillsammans med Heggestad.
20180511_223223.jpg
20180511_223223.jpg (3.39 MiB) Viewed 132 times
Nu kör vi Shadowgate! Första gången någonsin för Heggestad.
20180511_230855.jpg
20180511_230855.jpg (3.9 MiB) Viewed 132 times
 #835051  by SCHNEIER
 12 May 2018, 11:00
Shadowgate är mys.

Minns när man fick det på release och körde fast. Fanns ett nummer, i Nintendomagasinet tror jag, att ringa till Bergsala för att få hjälp. Dom vägrade att hjälpa mig, eftersom dom inte fick göra detta inom ett visst datum. Jag ringde och tjatade och fick till slut lite hjälp då dom antagligen tröttnade på mig. :DOG
 #835096  by Ufouria
 13 May 2018, 09:53
Jag skulle nog säga att det finns några enstaka lösningar är logiska (det mesta är ologiskt) :lol: Men det är ett bra spel :birdo:
Deja Vu och Uninvited har mer logiska lösningar. Dock fastnar jag alltid på cookie monster i Uninvited och måste kolla upp det :-w
 #835651  by Ufouria
 19 minutes ago
Har länge velat testa Top Gun 2 och nu när NES:et stod framme och jag skulle stoppa tillbaks Simons så passade jag på att ta ut TG 2 kassetten på samma gång. Spelet skulle kunna vara riktigt roligt men det är omöjligt, ffa eftersom det inte går att styra. Visst är det väl så att i Top Gun 1 så åker planet mot marken om man trycker upp och upp i luften när man trycker ner (alltså tvärtom)? Det hade känts mer naturligt att göra det även i TG 2 men nej, så är det inte, utan upp är upp och ner är ner. För mig blev det fel hela tiden, vilket gjorde spelet ospelbart. Dessutom förstod jag mig inte på hur man skjuter missilerna plus att det var apsvårt överlag. Spelade 6-7 ggr men kom inte långt. Klarade inte ens första mission (kanske knappt hälften).
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79

Instagram