• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #837200  by Ufouria
 
Så, nu har jag spelat två varv CV 3 (två olika vägar), fast klarade det bara de två sista banorna sista varvet.
Image
Nästa spel blir MM 5. Sedan ska jag spela Castlevania spelen till GB.
 #837398  by SCHNEIER
 
Hur bra är CV3? Bara testat det som hastigast. Kändes lite som ett sämre CV1 vid testtillfället.
 #839873  by Ufouria
 
Första varvet Super Turrican :birdo: Började igår men fastnade på bana 4-1 (tror jag det var) och stängde av då jag var för trött för att spela mer. Hittade inte ut trots att jag spelat det tusen ggr tidigare. Det är nästan att man skulle behöva göra kartor på vissa banor men jag tror det skulle vara mycket svårt att göra det och de kanske inte skulle vara till hjälp. Även bana 5-1 kan vara svår att hitta vägen i även om det gick hyfsat bra.

Edit: 2:a varvet Turrican. Tog typ en kvart nu när jag direkt kunde vägen på varje bana. Det här känns som ett spel som få utöver jag som uppskattar.
 #839925  by Ufouria
 
Så gjorde jag med Top Gun som barn. Startade det för att lyssna på titelskärmen.

Du borde tests att spela Super Turrican :) Slutmusiken är även den riktigt bra.
 #840668  by segasonic
 
Det är inte så illa att vara på jobbet ändå.
Attachments:
20180720_064926.jpg
20180720_064926.jpg (4.57 MiB) Viewed 14912 times
 #840669  by Andreas No 1
 
Sanna: Jag älskar Turrican, men inte denna port. Turrican 1-3 till Amiga/Atari ST däremot!! Och Mega Turrican till Sega Mega Drive, som är en port av underskattade Turrican 3.

https://www.youtube.com/watch?v=Fvha_2hAzq0

Segasonic: Vad jobbar du med? :) Tänk att få lira lite NES på jobbet...
 #840673  by Ufouria
 
Amiga versionerna skulle jag vilja spela en vacker dag.

Avskyr dock Mega Turrican :( Har gett det spelet tre chanser nu med ca 3 års mellanrum. Tänkte att nu sist för något halvår sedan så kommer jag nog att gilla det. Men icke.. det var precis lika dåligt och tråkigt som jag minns det :( Det är ju inte alls samma som i Super Turrican till t ex NES (och Amiga gissar jag) där det är utforskande för att hitta diamanter, extraliv och för att hitta vägen ut. Nej, Mega Turrican är linjärt och banorna är extremt tråkiga och fula. Väldigt mediokert actionspel i mitt tycke. Den där kroken man kan skicka ut är svårmanövrerad och skapar mest irritation. Mega Turrican påminner om och är lika tråkigt som Super Probotector som jag heller inte gillar pga det trista, fula banorna. Gillar heller ännu inte Super Turrican 2 till SNES. Påminner om Mega Turrican. Har dock bara gett Turrican 2 till SNES en chans. Ska ge det en andra chans snart tror jag. Tror jag kanske skulle gilla det första Super Turrican till SNES mer då det påminner om NES versionen. Har dock inte testat det ännu.
 #840674  by mickednk
 
@Ufouria: Jag är inte heller något större fan av Super Probotector, mycket pga. att dom satt en väldigt tråkig färgpalett så hela spelet känns grått och tråkigt. Däremot Probotector till Megadrive är ju sjukt bra, ett av mina favoritspel. Testat det än? Bättre genomarbetat och mer fart och bättre musik.
 #840679  by Andreas No 1
 
Sanna: Jag håller med dig om det mesta med Mega Turrican. Ja, du måste bara spela Amiga-utgåvorna! Kanske kommer den en Amiga Classic console snart... :) Universal Soldier ja, ett maskerat Turrican 1. Har det faktiskt i samlingen, börjar väl bli lite dyrt nu?

Micke: Problemet är att Probotector till Mega drive är så j-a svårt! Iaf för mig. Super Probotector är klart enklare. :)

Vill klara Metroid, men jag tror inte att jag har den tiden eller tålamodet. Bättre att klara Castlevania 1 och 3 istället, vilket jag inte har gjort tidigare. Kommer till greven, men sedan är det stopp (CV1). Får nöta lite så jag klarar ett av mina absoluta favoritspel! :good:
 #840681  by Ufouria
 
Runt femhundringen får man ge för Universal Soldier till MD. Blev sugen på att spela det igen men jag sprang nyligen igenom GB versionen och så har jag andra spel jag måste ge lite uppmärksamhet. Tror kanske jag ska ge Super Turrican 2 (SNES) en andra chans nästa gång jag sätter mig ner och spelar. Skulle även vilja få tag på en lös kassett av det första så att jag kan se om det är roligt.

Håller med om att Probotector till MD är riktigt svårt. Svårare än SNES versionen och extremt mycket svårare än NES versionen som är en baggis. Har ägt ett komplett ex av Probo till MD i nästan 10 år men aldrig haft konsol att spela det på men nu har jag ju Retron som jag skulle kunna spela det på och med bra handkontroll (SNES). Har tidigare bara spelat det på datorn så jag skyller på att det är orsaken till att jag inte klarat det :P (dålig bortförklaring men bättre än ingen)
 #840685  by mickednk
 
Probotector till MD är säkerligen svårare än både NES och SNES versionerna men det är den enda jag spelat igenom och faktiskt tagit alla slut på. Det säger en del om hur bra det spelet är ändå för det fick mig att sitta i över en vecka innan jag lyckades ta mig igenom första slutet. :)
 #840693  by segasonic
 
Andreas No 1 wrote: 20 Jul 2018, 07:51 Segasonic: Vad jobbar du med? :) Tänk att få lira lite NES på jobbet...
Jag skulle vilja kalla mig för låssmed.
Chefen gick på semester igår, så då bestämde jag att vi skulle spela istället :D
 #840750  by segasonic
 
Kofot är för amatörer :P
 #840761  by Andreas No 1
 
Coolt Segasonic! Du har väl en schysst dyrk? ;)

Micke: Får se om jag orkar nöta nåt under semestern. Dör vid andra banan i princip varje gång, så det krävs mycket nötande för att jag ska klara det.
 #840767  by Ufouria
 
Jag tror nog jag ska ta och spela Probotector till MD snart igen. Super Turrican 2 var för svårt för mig. Har kommit längre i Prob till MD men långt ifrån nära slutet. Kommit till banan där man står still på samma "bild" och det kommer ut varelser från typ teleporters. Det tråkiga är väl att man inte har oändligt med liv/continues och därför inte kan nöta banorna man fastnar på.
 #840803  by segasonic
 
Mer än en, Andreas No 1 8)

Idag klarade jag DuckTales 2 på jobbet.
 #841079  by Andreas No 1
 
SS: Jag menar väl det! ;) Najs, svårare än DT1? Jag har fortfarande kvar kassetten jag bytte med dig. :good: Har aldrig klarat det dock, men det kan väl knappast vara särskilt svårt? :)

Gött Rakis! Det ska jag se om jag hinner klara på semestern. :)
 #841088  by mackan
 
Najs, smb2 e nog ett av spelen jag spelade mest som barn, fantastiskt lir.
 #841098  by segasonic
 
Andreas No 1 wrote: 27 Jul 2018, 10:15 SS: Jag menar väl det! ;) Najs, svårare än DT1? Jag har fortfarande kvar kassetten jag bytte med dig. :good: Har aldrig klarat det dock, men det kan väl knappast vara särskilt svårt? :)
Tycker spelen är jämnlätta. Vad var det nu för byte vi gjorde? Jag minns att det skett men inte vad som byttes (mer än kassetten du fick) :)
 #841184  by Storeriknr1
 
Star tropics, inte helt enkelt
5E526E15-F001-4B5A-9F58-7C5DBCA2770B.jpeg
5E526E15-F001-4B5A-9F58-7C5DBCA2770B.jpeg (1.64 MiB) Viewed 14665 times
B413F080-A4FE-4D75-BB86-13F172DE040D.jpeg
B413F080-A4FE-4D75-BB86-13F172DE040D.jpeg (967.65 KiB) Viewed 14665 times
  • 1
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 227

Instagram #sndb.se