• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #841188  by Ufouria
 
Snyggt! Jag gav upp efter ca 45 min :lol:
Tvåan tycker jag var supertrist. Spelade aldrig klart det heller. Ettan ska jag nog ta tag i igen däremot.
 #841192  by Storeriknr1
 
Många lite jobbiga saker i spelet som man måste testa sig fram. Tex Hoppa framåt på stenar som försvinner och när skärmen för nästa bildruta kommer upp dör man om man hoppar vidare, eller man tar en trappa väldigt långt inne i en grotta som leder direkt ut och bara att börja om från början. Vi satt drygt 5 timmar
 #841207  by Ufouria
 
Det var inte så länge trots allt :)

Ja det var mycket trial and error men det verkade iaf som att det var oändligt med continues plus att man fick börja om i senaste grottan. Hade det varit begränsat med continues så hade man ju aldrig pallat med att spela om med tanke på att spelet var rätt taskigt.
 #842290  by Nightstalker
 
#75: Chip n Dale 2 (Låter för jävligt men är ganska kul att spela...lite lätt)
#76: Monsters in My Pocket (Meh...det blinkar en del)
#77: Panic Restaurant (Helt ok men jag tycker inte att det är värt pengarna)
#78: Hammerin Harry (Kul spel, ganska lätt men de flytande platformarna kan GÅ OCH DÖ I ELD, fan va man gled av de jävla flyt-modulerna :hateps3: )

EDIT

#80: Super C (Ingen konami kod och inga game overs :good: )
 #842976  by Pawhlen
 
Image

Har äntligen klarat Solar Jetman till NES, frågan jag ställer mig är om RARE:s egna spelutvecklare som utvecklade just detta spel ens klarade det själva, det är förbannat svårt, tog mig ett x antal GAME OVER, sista banan av spelet ska vi inte ens tala om :arg: :arg: :hateps3:

Men rätt skön känsla när man äntligen lyckats :D
 #843010  by Pawhlen
 
Lirod wrote: 13 Sep 2018, 07:52 Grattis! Var det bra gameplay i övrigt?
Tack.

Spelet går ut på att man ska resa genom världsrymden långt bort från vår egen galax och leta efter delar av det "Golden Warship" som utomjordingar har brytit isär och gömt på 12 olika planeter. Varje planet har ett eget utseende och storlek samt egen gravitation som kan vara allt från jättestark till jättesvag.

Mellan varannan planet så kan man köpa uppgraderingar, allt från kartor till uppgraderade rymdskepp. Pengar får man genom att döda fiender och plocka upp skatter man finner på varje planet.

Det första man måste göra på varje planet är att skaffa så kallade "FUEL" patroner och tanka moderskeppet, när det väl är gjort ska man leta efter ett svart hål omringat av en spiral, det är här delen av "Golden Warship" befinner sig. Utöver allt detta finns det powerups man kan plocka upp men också givetvis fiender som ju längre man kommer blir tuffare och jobbigare.

Man har bara 4 liv och när dessa är helt slut så är det GAME OVER och man får en kod som man får skriva ner om man sedan vill fortsätta, den dyker även upp när man anländer till en ny planet.

Men den stora twisten kommer när man hittat alla delarna av skeppet, mer säger jag inte. Spelets slut är en rejäl besvikelse med tanke på hur långt och svårt det är, känslan man får är att RARE inte förmodde tro att så många spelare skulle ha orken och drivkraften att orka spela hela spelet pga storleken och svårighetsgraden och därför la man inget som helst krut på slutscenerna osv.

Det var ett litet utdrag av vad spelet går ut på. Musiken är fantastisk vilket den alltsom oftast är när David Wise är kompositör.

Ufouria - detta spel tog mer tålamod ut ur mig än vad Snake, Rattle and Roll gjorde och det spelet är inte alls lika svårt som detta.
 #843038  by Ufouria
 
Nej Snake Rattle N Roll (och Cobra Triangle som jag också tycker är snarlik svår SRnR) är inte i närheten så svår som Solar Jetman. Jag har inte klarat Solar och kommer heller aldrig spela det igen. Det var för svårt på ett dåligt sätt. Inte som t ex Battletoads som är roligt att spela så man vill inte ge upp.

Själva idén med Solar är väldigt bra. Det är ju verkligen inget spel som påminner om något annat spel utan är helt sitt eget. Det är iofs SRnR, Cobra Triangle, och Battletoads också.

Håller med om att musiken är fantastisk. Ska ta och lyssna på den nu :)
 #843188  by mickednk
 
Spelade igenom Jackie Chan's Action Kung fu i lördags. Överraskad över hur bra platformspel det faktiskt var med tanke på att jag aldrig hört någon tala om det.
Rätt låg svårighetsgrad dock, stora bossar som alla enbart har ett attackmönster.
 #843191  by Ufouria
 
Det är ett riktigt roligt spel! Ett av få icke SCN spel som jag har spelex av. Bra musik dessutom.

Ett annat ganska bra spel lite i samma stil är Whomp Em.
 #845159  by mackan
 
Åh, det måste jag försöka ge mig på igen, länge sen jag spelade det, minns inte var jag körde fast nånstans :p
 #845477  by WERY
 
Det finns hundratals bra spel i den japanska och amerikanska listan, som är okända här. Finns även massvis med longplays på Youtube, om man vill se spelen. Har kikat där under utrensningen av samlingen, så då har jag fått en extra inblick i vilka spel som är bra.


Förra söndagen spelade jag igenom Super Mario Bros 3. Jag rensade alla kartorna fullständigt. Man kan ju tycka att det borde vara ett alternativt slut i spelet, om man klarar 100% av det.
 #846996  by mackan
 
Körde precis igenom little mermaid för första gången, mysigt spel, detta hade man uppskattat som barn :)
 #848140  by rakapparat
 
Ryckte till i retronerven igår efter en lång torka och jag körde igenom:
Super Mario Bros. 3 (Warp till värld åtta)
Kung Fu (Game A, första gången jag klarade det)
Chip N Dale 1 (Körde alla banor, första gången)
TaleSpin

Sen började jag på ett barndomsspel som jag inte klarat av ännu, Shadowgate som jag kom en hyffsat lång bit på. Inte helt lätt alla gånger att komma på vad man ska göra.
Image
 #848143  by Ufouria
 
Shadowgate :birdo: Det spelet samt Zelda 1 och 2 är de enda som jag har två spelex av. Bra att ha ifall att batteriet tar slut i ett av spelexen :lol:
Skulle jag spela något Mario igen så skulle det bli tvåan.
  • 1
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 227

Instagram #sndb.se