• Vi spelar NES tillsammans | 049: Ice Hockey-turnering

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du köra i omgång 49?

Swords and Serpents
3
17%
Ice Hockey
8
44%
Balloon Fight
7
39%
 #865637  by Omega Supreme
 
Ashaman wrote: 18 May 2020, 22:44 Om jag mot förmodan tar mig såpass att jag får möta omega så lämnar jag WO!

Är inte den här turneringen klar förresten? :D
 #865642  by Omega Supreme
 
Stort tack till @Ashaman för en bra fajt!

35 dagar efter den första semifinalen..... :lol:
Det var en match som svängde fram och tillbaka. Vi ledde om vartannat mest hela tiden. Asha ledde med 7-6 inför sista perioden. Då tryckte jag på gaspedalen och gjorde 4 raka tills det stod 7-10. Därefter så kastade jag handskarna och startade upplopp för att få tiden att gå. Jag visste ju att jag var stekt om vi skulle gå till straffar och övertid så jag mjölkade sista. Asha tryckte upp till 9-10 och tog ut målvakten på slutet men Tjeckoslovakien låste mittzonen och det blev aldrig någon sista anstormning.

Slutresultatet skrevs till 10-9 till mig.

Stor eloge till Erik som var en mycket värdig motståndare. Han har tävlingsinstinkt som hörs genom telefonluren :D
Jag sitter mest och stönar när jag spelar :DOG

Den här turneringen har varit en succé på forumet. Det säger jag ju mest för att jag vann såklart ;)
Jag hoppas att den blir årligen återkommande för att se på matcherna har varit superspännande.
I så fall lämnar jag min plats till förfogande så får ni andra jaga Asha.
Jag tror att både Asha, Snotcrow, Lirod och Mackan har potential att vinna en sådan här turnering och det kan bli riktigt spännande. Det kanske finns någon mer outsider dessutom som inte ställde upp nu.

Tack till samtliga deltagare! :birdo:

Jag avslutar detta med att saxa en del av min presentationstråd som en hyllning till det här spelet! :good:
Det är det värt!

Ice Hockey på Galne Gunnar
Julen 88 fick jag Ice Hockey i julklapp. Min familj är en hockeyfamilj utav värsta sorten så det spelet gick varmt hemma nästan varenda kväll. Jag kan bara spekulera i hur många timmar jag har spelat det spelet men med största sannolikhet är det i alla fall sjukligt många. Back in the day fanns det ett köpcenter i Kållered som hette Ljud & Bild-huset och min mor skulle alltid in och handla på Galne Gunnar. Kors i taket, det fanns ett NES med Ice Hockey att spela på inne på Galne Gunnar. Just den här gången stod det en större kille och lirade Ice Hockey när vi kom in i affären. Han kan ha varit 12-13 år och jag var 8, jag såg direkt att han inte hade spelat spelet förut. Det dröjde inte länge förrän han frågade om vi skulle mötas i en match och jag sa givetvis ja. Det skulle visa sig bli den största slakten i Galne Gunnars historia. 8-åringen vann matchen med 13-1 och jag betvivlar att den äldre killen berättade händelsen för sina polare när han kom hem den dagen! Grymt roligt var det i alla fall! :good:
 #865643  by AndiOne
 
😍
Men nu 32 år senare, nu jäklars kan han skryta om att han mött SNDB mästaren i Ice Hockey som grabb!
Visst han fick stryk, men de gör inget när man torskar emot den bäste!!
 #865650  by snotcrow
 
Stort grattis Omega och jäkligt bra match Asha!
Turneringen var onekligen jäkligt bra rätt igenom. Trodde aldrig att folk skulle orka igenom ett looser bracket, att det skulle bli för många matcher och utdraget. Men det blev ju en hel jäkla turnering. Mäktigt!

Tänk att Ice hockey fick 8 röster, och balloon fight fick 7. Hade någon röstat annorlunda så hade detta förmodligen inte hänt.

Tack alla inblandade!
https://challonge.com/hjnr4hsd
Image
 #865661  by rakapparat
 
Snyggt jobbat alla deltagare! Extra snyggt Omega men Ashaman ska ha en en stor jävla eloge, vilken utveckling och pannben idioten har! :D

Tack för tipsen i första matchen med Omega, det hjälpte föga men något bättre blev jag nog i varje fall när jag mötte mackan.

Tack till Snotcrow som skötte administrationen med bravur.

Kanske är forumets glansdagar över men sådana här sociala event är SNDB outstanding. Till forumets årsjubileum hoppas jag vi kör en rejäl träff med så många som möjligt deltar.
 #865663  by mackan
 
Instämmer med ovanstående. Mest minnesvärda matchen för min del var helt klar mot Asha, vilken jävla rysare :)

Personligen tycker jag turneringen var sån succé att den skulle kunna hållas årligen eller halvårsvis, kan tänka mig att fler Som vanligtvis inte deltar i ”vi spelar nes tillsammans” skulle vilja delta :)
 #865668  by mackan
 
Ja just det, kanske köra excitebike om ca 6 månader, sen köra icehockey igen?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se