• Vi spelar NES tillsammans | 051: Swords and Serpents

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du köra i omgång 51?

Lee Trevino's Fighting Golf
3
25%
Knight Rider
3
25%
Swords and Serpent
6
50%
 #872234  by rakapparat
 
Ny omgång NES för er som är sugna på att prova ett spel. För er som inte vet är konceptet enkelt. Jag slumpar fram 3 spel som inte valts ännu, ni röstar på ett, det som vinner spelar vi - tillsammans! (Fast på distans för dom flesta, men det är vi nog ganska vana vid nu).

Denna omgång kan ni rösta på:
Image
Lee Trevino's Fighting Golf
Image
Knight Rider
Image
Swords and Serpent

Rösta på!

Poll runs till 26 maj 2021, 16:05:21
Last edited by rakapparat on 31 May 2021, 15:20, edited 3 times in total.
 #872413  by rakapparat
 
Ja, enligt manualen med en "Nes Satellite". Fanns inte four-score när det här spelet gavs ut?

Provade lite häromkvällen. Man kan ju inte beskylla spelet för att vara särskilt snabbt, låååångsam Dungeon Crawler. Det verkar i varje fall som beroende på vart i skärmen fienden befinner sig så ska spelaren trycka på riktning på styrkorset samt A. Tex är fienden i lägre delen av skärmen så ska du trycka ner+A. Tyckte att fienden tog mer skada då. Det stod nämligen i manualen att man skulle göra detta.

Kul att detta är skaparna av första Fallout-spelen.
 #872552  by Martin
 
Cool fakta! Hade ingen aning om att det var Interplay som låg bakom Swords and Serpents. Det är ju Brian Fargo, Todd Camasta och Bruce Schlickbernd som jobbat på legendariska The Bard's Tale-serien och Wasteland. Blev nyfiken att ge det en chans, jag minns det som aptråkigt och har haft svårt för Dungeon Master-typen av spel (labyrinterna knäckte mig i Phantasy Star).
 #872703  by Nightstalker
 
Jag har bökat runt på första våningen i runt en timme xD Sprang fram och tillbaka hos munkarna i ett försök att få lite levels och nådde lvl4 innan jag la en savestate och gav upp för natten.
Primitivt beskriver väl spelet rätt väl :DUCK

--EDIT--
Jag vet inte hur många timmar jag har spelat nu men jag har kommit till nivå 4 och jag är lvl7.
TIPS: Se till att ha tomt i ditt Inventory så att du kan få vapen ifrån fienden ^^
Att mana fontänerna bara har en påfyllning och att munkarna bara finns på nivå 1, 5 och 10... gör mig trött :|

Instagram #sndb.se