• The history of Sunsoft [bok]

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #872511  by Gazimaluke
 
Här är bilder på en testtryckning jag gjorde förra året. Framsidan är den samma. Men upplägget på sidorna inne i har ändrats en del sen dess.
Image
Image
Insåg efter att jag la upp bilderna att det var samma spel på bilden inifrån tidningen som på bilden från senaste versionen. Då fick ni en jämförelse med :)
 #872513  by Gazimaluke
 
Ja det hade känts som att jag hade exkluderat många som hade velat läsa om det annars.
Just nu skulle jag säga att nummer ett är 95% klar. Jag har några grejer jag vill göra ett sista försöka att ta reda på mer om. Sen saknas lite bilder och så har jag nog hittat lite fler bilder som jag ska klämma in. Sedan ska texten snyggast till av en som korrigerat text i ett par Hardcore Gaming 10-publikationer. Och en annan ska kolla så jag inte fått med möjliga historia fel när jag tar upp sånt som inte är direkt Sun-relaterat.
Har även som mål att översätta till japanska.

Omslaget till nummer två är redan mer eller mindre klart för att motivera mig själv.
Image
 #872720  by Gazimaluke
 
Tänkte börja kolla upp lite intresse för första numret. Jag kommer inom kort att skicka manuset för genomgång och korrigering. Sen ska lite bilder fixas till. Men sen är den klar för tryck.
Priset blir max 100 kr (+frakt).
 #872866  by Gazimaluke
 
Imorgon kväll 20.00 kommer jag att streama på Twitch.tv/Gazimaluke och tanken är att spela några Sunsoft-spel och prata om min research och svara på frågor. Det hela blir nog en på engelska lite beroende på vilka som tittar in.
 #873522  by Gazimaluke
 
Nu är texten klar och jag ska ta mig tid att göra den slutgiltiga layouten. Sen komma på hur den ska säljas på smidigast vis.
 #873531  by TritonusRaven
 
Gazimaluke wrote: 05 Jun 2021, 20:20 Har även som mål att översätta till japanska.

Säg till om du behöver hjälp ;) Har bott i landet i 14 år och översätter/undervisar i språket.
 #873536  by Gazimaluke
 
Ja, jag satt och funderade på det där igår. Det hade du gärna fått hjälpa till med. Har du Facebook kan du gärna lägga till Stefan Gancer där. Eller om du har någon annat där det är lättaste att diskutera.
Last edited by Lirod on 19 Aug 2021, 14:42, edited 1 time in total. Reason: Citera inte det senaste inlägget, tack!
 #873539  by TritonusRaven
 
Absolut. Det enklaste är nog Discord. Jag skickar dig ett PM.
 #873759  by Gazimaluke
 
En liten uppdatering. Jag var mer eller mindre klar med nummer ett av tidningen när jag fick ett erbjudande att få arbetet publicerat om jag kunde få till minst 100 sidor till en bok. Så nu lägger jag ihop det som skulle vara nummer ett och två av tidningen till en bok jag kallar The History of Sunsoft Volume 1 som täcker åren 1978 till 1985. Så det blir de tidiga arkadspelen och tidiga Famicom-spelen.
 #874773  by Gazimaluke
 
En uppdatering. Det blir inte en serie på 6 tidningar utan istället en serie på 3 böcker.
Första boken kommer tidigt nästa år (cirka). Det är väl egentligen allt jag kan säga om saken.
 #874780  by Gazimaluke
 
Jag tror att det blir hard cover. På grund av kontraktet får jag inte säga så mycket just nu. Min gissning är att volym ett blir 140 sidor. Den kommer täcka 1978 till tidigt 1989 rent spelmässigt.
 #876313  by Gazimaluke
 
Boken blir mer åt 214 sidor eller så visade det sig. Gissade bara 70 sidor fel.
 #879428  by Gazimaluke
 
@Garnetandzidane Jodå, den är klar. Kommer antagligen att släppas i oktober. Jag skriver här så fort jag har något konkret att rapportera :)

Instagram #sndb.se