• Alwa's Awakening - Ett spel till NES

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #871947  by Lirod
 
Satan vad häftigt, och grattis! 🥳

Kan inte vänta att få köpa och testa spelet!
 #871948  by Bubba
 
Jag spelade demot, mycket bra! Dock så vill jag belysa ett problem jag tidigare haft med NES-spel utgivna av Retrobit; om man som jag kör med en "Blinking Light Win"-connector så kan inte spelet läsas ordentligt. Jag antar att det beror på för tunt pcb men oavsett så hade jag detta problem med Metal storm som Retrobit gav ut och jag kunde inte spela det. Jag vill väldigt gärna kunna spela detta, så erbjud gärna att man även får en nedladdningsbar ROM tsm med fysiska spelet. Ifall att Retrobit inte löst inkompatibilitet med BLW-connector vid release då alltså.
 #871979  by mforslind
 
Bubba:

Vi har nog inte möjlighet att erbjuda en digital nedladdning i köp av fysiska spelet, det handlar mest om det faktum att om vi gör hundratals eller tusentals kopior att det blir en logistisk utmaning att lägga med en unik kod i varje box. Vi kan dock undersöka om det går att göra enklare på något sätt.
 #873814  by DarkLink
 
 #873817  by DarkLink
 
Är det 3000 exemplar världen över?

Edit: Såg att det bara var en 'placeholder', beror på totalt tillverkade i slutändan :D
 #873818  by Sonefors
 
Jag tänkte boka det till Switch men såg att det endast släpps en stor box med massa extra lull-lull och ingen vanlig utgåva med endast spelet. Tycker 700:- plus frakt, skatt och moms blir lite väl med tanke på att jag redan klarat båda spelen. Blir säkert totalt 1200:- eller nåt sånt.
 #873819  by mforslind
 
Det kommer en standardutgåva framöver :) Kommer kosta 30 USD eller motsvarande. Tanken är att den släpps inte bara på nätet utan i "vanliga affärer" så har du tur kan du hitta någon i en rea-back på Elgiganten :)

Instagram #sndb.se