• Nintendobussen

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #432785  by MXS
 
Här kommer en inscanning jag hittade på datorn, det är från ett gammalt klubblad slutet av 80-talet.

Image
Last edited by MXS on 29 Jul 2011, 12:16, edited 1 time in total.
 #432786  by Mango
 
Den där bussen skulle man göra en euro-trip med :)
 #432787  by MXS
 
Nån har väl vid något tillfälle nämnt att bussen såldes till Tjeckien?
Vi borde börja ett detektivarbete, detta borde ju bli Nesdb:s officiella buss. :)
 #432806  by Pinge
 
var det inte till Polen det snackades om att den såldes ?
 #432824  by MXS
 
hehe många olika bud :)
De var väl Finland som ägde den från början. Iaf om man ser till texten i artikeln ovan.
 #433605  by AndiOne
 
MXS: Fast åandra sidan så står de ju i artikeln att de skulle få "låna" den så de kanske bara lämna tillbaka den till Finnarna efteråt ^^

O sedan kanske de sålde den till Polen då?
 #433655  by Pinge
 
eller så drog bara Owe till med något som lät festligt :)
 #434141  by Pinge
 
I numret efter det Mxs bidrog med av klubblade så fanns det en liten artikel/notis med en liten bild!
Attachments:
SAM_0969.JPG
SAM_0969.JPG (240.52 KiB) Viewed 6158 times
 #434637  by Knugen
 
hehe, kommer ihåg den. Var där och spelade när den kom till hembyn. Minns att jag mötte två halvavlägsna polare i kön, ja det var kö för att komma in i den. Blev så jävla avis i kön när jag fick höra att ena polaren Stefan L. hade ett trettiotal NES spel. Haha, kul att just den sekvensen kom upp i minnet nu, tror inte jag tänkt på Nintendobussen på 20 år.
 #881697  by Huntbeach
 
Bumpar en gammal tråd.

Någon som vet var bilden på Nintendobussen i nedanstående länk är tagen? Den ska vara med i boken ”Super Nintendo i Sverige” men jag äger den inte (ännu) så jag kan inte kika. Det står ju ”Falu radio/stormarknad” i bakgrunden så Falun kanske inte är någon högoddsare, men man vet ju aldrig. En person på bilden ser nämligen jäkligt bekant ut men är det Falun så spricker det.

Länk: http://tidskriftenrespons.se/artikel/ja ... pelundret/
 #881699  by Lirod
 
Den står med största sannolikhet där, den åker ju omkring mellan olika platser.

Instagram #sndb.se