Ufouria wrote: ↑04 Sep 2009, 09:31
De funkar inte på typ 98% av alla TV-apparater så det är nog inte så många som har (eller vill ha) en toploader.
Tror att pinge80 är den enda som kan använda en sådan.
Ouch, jobbig läsning nu när jag äntligen gjort slag i saken och skaffat mig en
Har det hänt något på den här fronten senaste 14 åren? Med en RF-kabel (
NESP-003 PAL) får jag bara en brusande regnbågig myrornas krig-bild på min B&O BeoVision MX6000 när jag söker kanal och på min gamla Samsung LCD (där PAL-NES funkar perfekt med RF men Sega Master System har bildproblem) blir det klarare, ändock regnbågig, bild men med högt brusande ljud. Ska även testa på lilltjock-Philip jag köpte av
@Roaziel för ett par år sedan men det blir i helgen.
Gör det någon skillnad om jag fixar en adapter som gör att jag kan koppla in den medföljande amerikanska
Nintendo RF Switch in i ett europeiskt uttag eller kommer det bli samma resultat? Å är det bara bildkabeln som spökar eller kan det vara strömmen oxå? Använder just nu samma omvandlare jag använde till mitt SNES 2.
Hela poängen med att ha en toploader är att jag bara har 5-6 NTSC-kassetter så den åker fram specifikt när jag ska spela dem och den är betydligt lättare att förvara när den inte används. Om jag måste köpa en specifik TV till den är det ju plötsligt inte lika gångbart...