• Att se skillnad på ett äkta factory sealed & ett fejkat!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #10474  by nes_nerd_no_1
 
Det fanns en gång en riktig jävla hor-rövhåls-idiot på ebay som kallade sig för "Vidiots" (eller något liknande). Jag ber redan nu om ursäkt för mitt grova språk men en del människor kan man helt enkelt inte beskriva på något annat sätt .......
Denna lilla förbannade horungen sålde vad han kallade fabriksinplastade spel på ebay.
MEN man kunde se på hans omdömen att han hade köpt en inplastningsmaskin & även små plasthängare... Redan där bådar det illa...
Sedan kunde man se att han började köpa spel som var i skick 10/10. Och helt plötsligt så började han lägga upp exakt dom spelen som han hade köpt fast inplastade (han hävdade självklart att det var fabriksinplastade spel).

Han köpte b.l.a. ett Mega Man 4 för c:a $25 och några veckor senare hade han fått positivt omdöme för att han hade sålt ett factory sealed MM4 för över $200!
Hmmmm..... för oss som har lärt oss vad 1+1 blir känns ju detta lagom jävligt.... :cry:

Och jag vet vad ni tänker just nu! Att den där jävla idioten skulle man först piska med en kätting inklädd i taggtråd, sedan skulle vi bryta av varenda finger & ben på & sedan låsa in honom i en bur med en flock arga & hungriga mordiska vildsvin med vässade gaddar som skulle kunna få avreagera sig på den jävla typen tills dom tröttnade! :evil:

Hur som helst, så trädde universums magiska lag för balansen mellan det goda & det onda in, "karma", även i denna patetiska figurs liv & en vacker dag kom FBI & arresterade honom för internetbedrägeri.
Dom tog visst inte så jättelätt på att han lurade folk på pengar på det viset, så jag hoppas på att han fick ett lämpligt straff, & det lär han ju ha fått (brukar ju alltid vara höga straff på ekobrott).
Det var inte direkt någon engångsföreteelse heller, utan liraren gjorde så här med ett ganska stort antal spel.
Han har nu slutat att sälja spel under rubriken "factory sealed", han skriver bara sealed & i vissa fall t.o.m. "resealed" och det är väl typ i sin ordning antar jag, även omjag tror att många köper spelen i tro om att det fabriksinplastade...
Hoppas bara att den jäveln fick betala tillbaka varenda krona som han lurat från stackars glada köpare, men det lär han ju ha fått gjort.
Hoppas det iaf...

Hur som helst så gjorde han en bra sak med sitt liv iaf!
Han skrev ner en väldigt bra guide som just behandlar ämnet hur man ser skillnad på äkta fabriksinplastade & sådana som är fejkade hemmainplastningar.

Här kommer länken iaf & den är väldigt bra för oss som faktiskt samlar på fabriksinplastade spel.

Läs & lär, så att inte du behöver råka ut för idiotjävlar som honom...

http://reviews.ebay.com/How-to-Spot-Res ... 0001556334



//
Anders

 #10476  by Bonomaul
 
Very aggresive

 #10482  by nes_nerd_no_1
 
Bonomaul wrote:Very aggresive
Ja... Jag var kanske lite onödigt ilsken när jag skrev det, men jag tycker att det är ett sådant fult sätt att göra det på!
Att utnyttja folks emotionella känslor för material som tar tillbaka dom till barndomen tycker jag är ful stil...

Jag & Barbapappa1 öppnade upp ett inplastat Rad Gravity Och spelet var slitet & hade en etikett med texten "Mammut Video New York" på både ettikett & kassett.
Köpte den av Folkow som i sin tur köpte den på ebay, men var schysst & lät mig köpa den för en billig peng (eftersom mitt intresse för inplastade spel tydligen verkar vara snäppet högre)
Ja alltså, det hade ju varit billigt om det hade varit en äkta inplastning.
Kan det ha varit Videots som sålde den till dig Andy???

 #12992  by Tawny
 
ja hur var det med det där med plastning av spel?

de plastade inte in spelen i sverige va?

 #13027  by Bonomaul
 
Tawny wrote:de plastade inte in spelen i sverige va?
Nepps, det gjorde de inte.

 #13096  by Frezy_man
 
Oj, farligt att hemmagjort factory seala spelen. hehe.

Det känns jävligt dummt att säga såhär men..

Det man inte vet, lider man inte av. Själv skulle jag nog ha svårt att säga att jag skulle kunna vara helt säker på att ett spel var factory sealed om jag hade något inplastat.

 #13107  by Tawny
 
Bonomaul wrote:
Tawny wrote:de plastade inte in spelen i sverige va?
Nepps, det gjorde de inte.
då behöver man ju inte oroa sig om man samlar på svenska spel :)

Instagram #sndb.se