• Gissa NES spelsomslaget

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #358010  by tjibynn
 
jag ser inte vad de föreställer.. suddigt ?
 #358061  by 3gengamern
 
Nja så suddigt vet inte, klippte ut detaljen från ett av omslagen i databasen. Tänkte att denna bildgåta skulle ha en lite högre svårighetsgrad än mina tidigare bidrag.
Försök gissa, blir det inte rätt så får jag väl senare återkomma med lite kompletterande ledtrådar. :)
 #358068  by Gixen
 
Svensksålt?
Edit: Ser nu i huvudinlägget att det ska vara ett krav... :good:
 #358081  by many
 
Shatterhand?
 #358099  by many
 
Då kommer en ny här:
 #358108  by Gixen
 
BelfegorC4 wrote:
Gixen wrote:Svensksålt?
Edit: Ser nu i huvudinlägget att det ska vara ett krav... :good:
Är du blind? =) Det är inte ett krav.
Ja ibland undrar man. Tolkade Sannas inlägg som att den som gissar rätt får lägga upp en ny bild taget från en SCN-box. Men hon menade antagligen att hennes bild var från en SCN-box.

Men om vi inte ska hålla oss inom Sveriges gränser kan ju postaren nämna det vid ny bild så man slipper fråga hela tiden :yes:
 #358121  by Ufouria
 
Ja det tycker jag!
Är inte boxomslaget från ett svensksålt spel (SCN och de 10-11 ESP spelen) så får man ange det.
 #358127  by many
 
Inte för att jag kan komma på en enda anledning varför man ska behöva ange det, men eftersom det verkar som ni bestämt det nu, mitt spel såldes inte i Sverige...
 #358145  by Gixen
 
För att det finns hundratals spel som typ 95% av oss härinne inte ens vet vad det är även om man postar hela omslaget. Än mindre en liten bildruta på ett par %....
 #358152  by Pinge
 
exactly... det ska ju finnas en rimlig chans att gissa rätt... och det underlättar om man kan utesluta +500spel eller +200 spel!

man borde även nämna om det är ett spel som sålts i sverige fast man tagit en annan boxart... t.ex magic kingdom eller ninja gaiden
 #358175  by many
 
I tävlingen på NA var det tio lir man skulle namnge, där stod inget om vad som var släppt var och då var det ändå en norrman som skapat tävlingen...jaja, skitsamma.

Kan väl avslöja att spelet dyker upp på tradden rätt ofta i tysk version och påminner om Mick Jagger.
 #358237  by many
 
Ironswooooooooooord

SCNSNCNSNCNSNCNSNCNSNC
 #358377  by many
 
Vissa rörelser man gör i spelet påminner om Another World och Flashback till SNES.
 #358378  by Pinge
 
Prince Of Persia?

edit: kommer ny bild inom en litens stund

edit2:
 #358380  by Pinge
 
nu finns en ny i mitt förra inlägg!

edit: nu var jag före dig för en gångs skull \:D/
 #358388  by Gixen
 
Solomons Key 2

ny bild:
 #358389  by Pinge
 
gixen: du postade i fel tråd
viewtopic.php?f=7&t=483
 #358400  by Gixen
 
Oj då, var jag i gissa omslaget-tråden....ber om ursäkt :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Instagram #sndb.se