• Hur många (och vilka) spel ägde du back then? Berätta!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Hur många spel ägde du?

1-3
5
5%
4-5
13
12%
6
2
2%
7
5
5%
8
6
5%
9
4
4%
10
6
5%
11
3
3%
12
6
5%
13
4
4%
14
6
5%
15
8
7%
16
3
3%
17
1
1%
18
1
1%
19
No votes
0%
20-21
3
3%
22-25
3
3%
25-30
7
6%
>30
21
19%
Jag hyrde bara spel
3
3%
 #358453  by smid
 
Som tur va så hade dom bevarats i ganska bra skick, men det är som du säger oavsett :)
 #358560  by Kveldulver
 
Har fortfarande kvar mina spel från förr, förutom:
Trojan
Rush n' Attack
Section Z
Nintendo World Cup (Dock har jag kartong och instruktionsbok kvar.)

Dessa är kvar:
SMB1
SMB2
SMB3
Tecmo World Wrestling
Boat Duell
Battletoads
Robocop 3
Top Gun 2
Tiny Toons
Flintstones The rescue of Dino and Hoppy
Tom & Jerry
Asterix
Mach Rider
Duck Hunt
Jurassic Park
Darkwing Duck
Mega Man 2
Chip n' Dale
To the Earth
Spy vs Spy
Batman: Return of the Joker
Simpsons: Bart Vs. the World
Rainbow Island
Last edited by Kveldulver on 24 Dec 2010, 00:54, edited 1 time in total.
 #358617  by smid
 
Ja du din galning tänkte ju riva bort prislappen på Asterix :lol:
 #358683  by Kveldulver
 
Haha, jo det var bra nog nära. Satt med fulnageln i högsta hugg.
Som tur var blev jag tillrättavisad och det ångrar jag inte det minsta nu i efterhand :D
 #358791  by Smygarn
 
Hade inte så många spel som barn. Men eftersom två kompisar hade hur mycke som helst så hängde vi alltid hos dem och spela :good:
 #359037  by Stonkish
 
Har ingen aning. Kommer ej ihåg hur många spel jag ägde back then, gav bort allting tyvärr när jag fick mitt Playstation 1995 då jag bytte upp mig till det mera modernare och nyare grejerna och tyckte NES.en var utdaterad. Kunde aldrig ana att det skulle få ett så pass nostalgiskt värde idag, då hade jag sparat det. Samma med 64.at, sålde jag med och likaså med Playstationet och spelen ](*,) :( Hade väl en 25-30 spel till PS1.an med klassiska titlar som Rayman, Oddworld serien mfl.
 #359336  by Cpt Tuttle
 
Sanna wrote: En av killarna hade Zelda. Jag spelade det hos honom för första gången, satt ju som uppslukad av spelet. Det var ju helt fantastiskt! Dessutom var det ju en fin guldkassett. Minns så väl att jag helst ville spela det medan han ville göra något annat. :woot:
Vad var "nåt annat"? :DOG

Jag hade 13 stycken...
Ice Climber
Zelda
Rad Racer
RC Pro Am
Zelda II
Goonies II
Gunsmoke
Super Mario 2
Life Force
Star Force (Varför slösar man pengar på ett uselt rymdspel när man redan har Life Force???)
Days of thunder (JA, jag var dum nog att köpa det med, BLÄÄÄÄÄÄÄÄ! :nogood: )
Super Mario 3
Little Nemo
 #359341  by Ufouria
 
Kan ha varit det du tänkte på. :-w

Har märkt att de flesta hade de äldre spelen, de som släpptes relativt tidigt. Få hade spel som släpptes mellan 1993-95. Det var samma med mig.. ska kolla vilket som var det nyaste spelet jag hade.
 #359401  by Smygarn
 
Det "nyaste" spelet jag ägde var Double Dragon 3. Bytte till mig det på Tvspelsbörsen i Västerås minns jag. Kommer dock inte ihåg vilket/vilka spel dem fick av mig :s

edit. Eventuellt så var det Blades of Steel + pengar!
 #359409  by Ufouria
 
1991-12-12 - Little Nemo - The Dream Master

Var det nyaste spelet jag spelade som barn. Minns dock inte om jag hade det själv eller om jag spelade det hos en kompis.
 #359418  by smid
 
Ska kolla vilket som va det nyaste spelet jag hade. På den tiden så hade jag dock lite koll på kommande spel och vilket som va det senaste osv, man köpte det som man hade hört va bra. Jag antar att pappa höll lite koll.

Jag kom dessutom på att jag inte alls hade Soccer som liten, det va ju World Cup jag hade :$
 #359551  by Kveldulver
 
Mitt nyaste spel är Robocop 3 (1994-07-28). Fast nu när jag tittar på min lista är det ju rätt så många av mina spel som släpptes -93 och framåt.
 #359564  by Stonkish
 
smid wrote:Ja du äger ju en del dyra spel ;)
Gjorde jag med för inte så länge sen men var tvungen att sälja några i brist på pengar :( bla ett Kirbys Adventure för 3500 och ett splitternytt Adventure Magic Kingdom som det inte fanns en kantstötning på ens. Men men, får försöka fixa dom igen senare.
 #359582  by Cpt Tuttle
 
Sanna wrote:Kan ha varit det du tänkte på. :-w

Har märkt att de flesta hade de äldre spelen, de som släpptes relativt tidigt. Få hade spel som släpptes mellan 1993-95. Det var samma med mig.. ska kolla vilket som var det nyaste spelet jag hade.
Tror det beror på dels det uppenbara att SNESen då tagit över.

Dels var ju spelen, trots att det rörde sig om ett utgående system, fortfarande svindyra. :nogood:

Många ville nog inte lägga ut flera hundra på nya spel till ett system som var nedläggningshotat (trots lögnerna i club nintendo att SNES bara skulle komplettera NES, inte skulle de lägga ned NES inte, nädå... :roll:). På samma gång så var ju vissa av de spelen som kom då lite småkassa... Och en rätt stor begmarknad hade vuxit fram...

Många köpte nog hellre Mega Man 2 för ett par hundra än Crash test dummies för det dubbla, om man säger som så. :roll:

Och då många av de senare spelen inte sålde i så stor upplaga så fanns det inget större utbud på dem som beg heller...
 #359584  by Pinge
 
Dom tre tidigaste spelen vi hade var (förutom Ice Climber):
1986-09-01 - Tennis
1986-11-15 - Golf
1986-12-15 - Balloon Fight

tre senaste releaserna vi hade var:
1992-11-19 - Rockin' Kats
1993-03-18 - Solomon's Key 2
1993-05-19 - Mr. Gimmick!
 #359626  by Smygarn
 
Kveldulver wrote:Fast nu när jag tittar på min lista är det ju rätt så många av mina spel som släpptes -93 och framåt.
Hade också en kompis "back in the days" som köpte nes rätt sent och alla hans spel var från den perioden också. Han hyrde mest men eftersom vi nötte jetsons och chip&dale 2 väldigt mycke så vet jag att han ägde dem.
 #360457  by synt4x
 
Tror jag hade runt 15 spel också. Men jag är inte säker för mina kompisar brukade ta med spel hem till mig hela tiden så jag kanske blandar ihop några av deras med mina.

De enda jag har kvar av dem nu är Super Mario Bros 1,2 och 3 och Journey to Silius. Det var de enda jag fick tillbaka när jag köpte tillbaka mitt NES några år efter jag hade sålt den :(
 #360685  by Luzur
 
huh...tja, ja har ju typ en 5-6 st NES spel (svarta serien och nåra andra) kvar av den ursprungliga högen och en 15 PC bigbox, så runt 20.
 #361126  by nes_nerd_no_1
 
Hmmm, vilka spel hade man egentligen? :-k
Ska göra ett försök iaf...

SMB
SMB2
SMB3
Snake rattle n roll
Kid Icarus
Duck Tales
Shadowgate
Baby Boomer
Goonies II
Spy vs Spy
Chip n Dale
Turtles
Turtles II
Bubble Bobble
PaperBoy
Ghostbusters II
Chessmaster

64-1 kassett,
inköpt av en lirare från Gula Tidingen. Vi åkte hem till hans inrökta etta i Bandhagen (som var fylld med tv-spel & olika konsoler) och köpte det.
När han fick höra min konsols serienummer så berättade han att konsolen inte behövde moddas, något som han hade gjort gratis om det hade behövts!

Jag kan ha missat något, och spelen är absolut inte i kronologisk ordning...
 #361133  by Pinge
 
när ska du sluta ljuga om regionsfria konsoller och istället komma med konkreta bevis? ;)
 #361137  by smid
 
Min kollega påstår sig kunna spela amerikanska spel på sin bergsalakonsol, ska kolla upp det :)
 #361150  by Pinge
 
jag kan spela amerikanska spel på en av mina bergsala konsoller... e väl inget konstigt med det? (moddad givetvis)
 #362595  by BarbieOnWeed
 
Gixen wrote:De kommer du inte ihåg ändå, din fylletratt! :)
Jag har nästan alla nedskrivna i en bok. 8) Det var så jag kom på vilket spel
Ola hade som var skitkul - Robocco Wars. :)
 #363200  by smid
 
Jag tog 12 då jag tror att jag hade det. Jag är dock osäker, 10-15 hade varit bättre om man fick välja :)

Instagram #sndb.se