• Betygsätt NES-låten!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #359165  by Mango
 
En mysig idé som kommer från ett annat välkänt forum, dock med skillnaden att vi endast fokuserar på NES-låtar här!

Du betygsätter alltså låten i det senaste inlägget på en skala 1-10 och lägger sedan ut en egen som nästa person i sin tur betygsätter. Glöm inte att motivera varför ni gav just det betyget!

Ett krav för att få betygsätta är att man lägger upp en egen låt direkt. Håll gärna tråden så fri från OT som möjligt också, tack! :good:

Jag börjar med denna:
 #359184  by Clownfish
 
Har svårt att motivera till varför jag vill sätta en 8/10 men den känns helt klart välgjord.
Gillar den skarpt men finns även bättre.:)
Denna gillar jag:)

Okey tre inlägg?! :o och videon funka inte gjorde väl fel?:S
kör på de gammla hedliga viset:P

http://www.youtube.com/watch?v=0IRlVBZs8YY
Last edited by Clownfish on 27 Dec 2010, 13:41, edited 1 time in total.
 #359185  by Ufouria
 
Skulle ge den där en 9/10. Sunsoft :good: Bästa musiken i Gremlins 2. Lite drag i den.
 #359187  by smid
 
Jag antog att den skulle komma snabbt, en klar 10/10.
Själv gillar jag det växlande tempot i denna, vad tycks?
 #359192  by Mango
 
Castlevania kvalar nog in på de flestas topplistor när det kommer till musiken. Inte perfekt, men inte heller långt ifrån!

9/10!

Här kommer en låt från ett av mina favoritspel. Ursäkta den låga volymen, ni får skruva upp högtalarna en aning :)
 #359195  by pyton
 
8/10 Blue Shadow!!
Kanske inte just denna låten från BS som satt sej mest i mitt huve men nära..jag tänker mer på titel låten..

Heer kommer en av mina favvoriter iaf
 #359197  by Mango
 
Där har vi det! Bästa Castlevania-låten EVAR! Solklar 10/10!
 #359198  by Ufouria
 
För det där är en av mina topp 5 älsklingslåtar! Ryser när jag hör den. 10/10 mao.
 #359201  by R.J
 
Riktigt skön! Gillar att du tog en låt som kanske inte är helt självklar på en 10 i top lista men på min är den helt klart med!
Tycker ni vart lite väl generösa med era 9 & 10 men av mig får den helt klart en STARK 8 / 10

Är ju lite tråkigt av mig men kände att denna bara måste komma med.
Edit: Haha roliga är att jag klippt och klistrat fel låt men den här är också skön så jag låter det va.
 #359203  by Mango
 
Tjatig, irriterande låt. Visst har man hört värre, men denna föll mig inte alls i smaken. 3/10.
 #359207  by R.J
 
Haha underbar låt! Men har nog mer med nostalgi att göra än att den verkligen är bra, Alltså man kan ju inte annat än bli glad (excited) när man hör det.
Men jämfört med andra spel ett par år senare så är den ju inte värd mer än kanske 2 / 10.

Bara för att jämföra med nått kör jag på:
 #359208  by Ufouria
 
Den där får bara en 6/10 av mig. Tycker inte den är så bra. Tror det är samma med den att låten styrs av nostalgi snarare än en bra låt.
 #359211  by R.J
 
Gillar ju musiken till både Zelda 1 & 2, Mycket för att jag tycker den har lyckats fånga känslan i spelen. Ger den en 7 / 10.

Ok här kommer den jag tänkte länka till först men råkade ta en annan, En av min absolut favoriter!
 #359221  by Ufouria
 
Bra musik som lätt kan fastna på hjärnan! Blir alltid sugen på att spela PB när jag hör musiken i det spelet.
Lätt en 9/10.
 #359305  by Stonkish
 
Tycker den va en solklar 10/10 där Sanna. Va bra drag i den. Gillar denna skarpt också, ger den 9/10 pga det sega introt med när den kommer igång så är den ofantligt bra.
 #359311  by Stonkish
 
illumi85 wrote:7,5/10
En bra melodi som låter konsolens ljudchip få visa sin potential.
Power Blade har väldigt bra och välgjord musik. Kinuyo Yamashita har en egen Youtube-kanal :good: Tror hon gjorde musiken till Mega Man X3 med. :good:
 #359312  by Kreese
 
Är det bara jag som tycker tråden är lite förvirrande när folk börjar chatta? Dessutom tycker jag att man borde betygsätta den egna låten man länkar, så blir det två olika betyg per låt.

Stonkish, Ninja Gaiden II musiken får 7/10 av mig. Den är bra men inte det bästa jag hört...
Här är en låt från Shatterhand.
Betyget av mig blir
9/10
Vad tycker nästa person i tråden?
 #359334  by 3gengamern
 
Den låten får betyget 7/10 från mig. Välkomponerad och passande för spelet, men jag tycker den saknar det där lilla extra som krävs för att de högsta betygsstegen ska kunna komma i fråga.

Mitt betyg:
8/10 En mycket bra låt som på samma gång både är medryckande och allvarlig. Dessutom är låten förhållandevis långt och håller på rätt länge innan den lopar. Synd bara att banan stycket spelas på är så kort att man måste stanna upp för att hinna lyssna till slutet.
 #359337  by Ufouria
 
Den Ducktales låten gillade jag inte alls. Betyg: 3/10.
Har inte ens minne av att jag hört den trots att jag spelat DT 2 relativt många gånger = tecken på att jag inte reflekterat över musiken.
Mitt betyg:
8/10
 #359347  by Chefren
 
10/10 förfan! Rysningsfaktorn är på hög nivå. Catchig melodi som sätter sig för evigt.
 #359398  by nes_nerd_no_1
 
Måste säga att jag älskar den här tråden! :D

Metroid: 1/10 Jobbigt plinkade ljud som enbart känns störigt (sa jag att jag aldrig har gillat Metroid? 8-[ )

Sannas postning på Duck Tales - The Moon är ju helt klart vinnaren! Jag minns när jag fick det spelet när jag var 8-9 år gammal, och när jag kom till månbanan så började mina ögon att tåras pga att jag tyckte att det var en sådan fin melodi! 8-[


Last edited by nes_nerd_no_1 on 28 Dec 2010, 16:39, edited 3 times in total.
 #359399  by Mango
 
8/10! Man blir glad av att höra den :)

Nerden: Grejen är att du ska betygsätta den ovan, inte din egen :P

Nästa:
 #359410  by 3gengamern
 
5/10 Trallvänlig att lyssna på men inget som direkt lämnar några bestående intryck.
Mitt betyg:
10/10 Gåshud! Bättre än så här blev aldrig musiken i MM.
 #359412  by Ufouria
 
Den där är bra men inte toppklass. Skön att lyssna på även då jag inte spelar MM2. 8,5/10 får den av mig.
Mitt betyg:
8/10
 #359423  by Chefren
 
Bra driv, skulle kunna funka på en megaman bana :yes: 8/10
Älskar dem här låten, så jävla knasig och harmonierna med basen är kanon!
 #359424  by Ufouria
 
Bästa Chip n Dale låten. Man blir glad av att höra den, samt lätt att fastna i huvudet (eller hur man säger)!
Stark 9/10.

Edit: Marble Madness var en skön låt. Passande oxå till spelet. 7/10 får den av mig.

Instagram #sndb.se