• Betygsätt NES-låten!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #397757  by kerren84
 
Tyvärr alldeles för lugn låt för min smak och tycker låtarna i första spelet va betydligt bättre. 5/10..
10/10, En av mina absoluta favoriter och bästa MM låten till nes. Ja den slår faktiskt Wily Stage 1-2 i MM2
 #397795  by Ufouria
 
Vilken skräll. Helt okej låt men inte en av mina favoriter. 7/10 iaf är den värd.

Jag gillar denna bättre.
8/10
 #398342  by kerren84
 
Hehe roligt med skrällar :D Skull Man är lätt en av de bästa gällande vanliga "boss" themes. 8/10
7/10..spelet ligger varmt om hjärtat sen tidiga år och musiken likaså.
 #398419  by 3gengamern
 
Något liknande skulle jag också ge den, bra låt men den saknar det där lilla extra som krävs för de högsta betygen. 6/10


8/10 Så jäkla bra!
 #400290  by Hullofella
 
Ja, Batman har ett otroligt bra soundtrack. Jag tycker 8/10 är ett rättvist betyg.
Jag tyckte alltid om att lunka fram till denna musiken (även om den ständigt avbröts i spelet). 7.5/10 tycker jag allt att den är värd.
 #401003  by 3gengamern
 
7/10 Den är helt okej att lyssna på även under en längre tid och dessutom en av de muntraste (nåja) låtarna i spelets repertoar.
7/10 Kanske inte den allra starkaste låten i spelet, men samtidigt heller inte dålig på något sätt. Då Area G dessutom är den bana som alla spelare förmodligen får tillbringa mest tid med att klara, så har låten även mer tid på sig att fastna i minnet.
 #420230  by SGAK
 
7,5/10
Ingen melodi som satte sig, men ändå klart i toppklass!
Ja vad ska man säga. Helt hysterisk. 8/10 bara för att den är så fånig. Sportspel behöver inte vara seriösa.
 #422187  by Stonkish
 
Tänkte jusst påpeka det :D
 #425070  by Jedvard
 
spelade precis igenom felix the cat den här melodin fastnade lite...
http://www.youtube.com/watch?v=IGCyaKwL ... re=related
 #426565  by SGAK
 
4/10
Lite väl intetsägande. Gillar Felix-serien, men spelet är väl ingen höjdare.

Betygsätt musiken från Devil World (repost?)
OBS! In-game-musik, med ljudeffekter!
 #426573  by Ufouria
 
Spelet är mysigt men jag vetitusan om själva "musiken" eller ljudet i DW är så himla bra. Väldigt enformigt.
3/10 i mitt tycke.
 #434120  by segasonic
 
4/10, ganska enformigt i längden...

 #434155  by Jedvard
 
schysst låt ska erkänna att jag aldrig spelat spelet mer än startat det :$ 8/10

en låt som jag gått och visslat på hela dagen till grannar och familjens glädje 8)
 #436657  by Jedvard
 
finns så grymt mycket bra musik till NES att jag helt enkelt måste svara på mitt eget inlägg för att få dela med mig av en enligt mig riktig klassiker :-w
 #441193  by Lakanman
 
Ingen melodi som jag fastnar för men inte helt värdelös heller 4/10

Denna är ju dock inte orginal utan tagen från Bach. Men den gör sig för jäkla bra på NES. Tror det är bästa jag hört på NES.

Finns en släng av Castlevania och något mer lir jag inte kan komma på nu i den. Kanske Gradius?
 #441646  by Jedvard
 
hmm...den melodin är klassisk men ganska uttjatad dock har du rätt i att den gör sig jäkla bra med nes ljud :good: 8/10
alltid trevligt att stanna till och handla i kim´s shop :D
 #497685  by Robotwo
 
När det gäller Ninja Gaiden tycker jag nästan Act 4-2 är bästa låten, mycket kämparglöd i den :)

Tycker det känns alltid så otippat att varje gång man kör smurfarna på NES så får man höra några grymt svängiga C64'iga tunes :D
Vart ganska paff när jag aldrig tidigare hört låtarna och vart överkörd utav några rejäla kompositioner i ett spel om smurfarna :B
Mycket välgjort soundtrack, tycker det är ganska underskattat.

EDIT: såg att Sanna drog upp det redan på tidigare sida :P
 #539624  by Ufouria
 
Jag gillar musiken i Smurfs. Tycker NES versionen var bättre. 7/10 Påminner mig om någon annan låt.

Vet inte om vi har haft denna:
 #547870  by Mikegyver
 
En fantastisk låt av Tim Follin det där! Måste ju ge den en stark 8:a

Tänkte då bjuda på en fin låt som gjordes till japanska shatterhand

Instagram #sndb.se