• Probotector Vs Contra ?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Probotector Vs Contra

Probotector
39
61%
Contra
25
39%
 #363355  by R.J
 
Vilket tycker ni är snyggast helt enkelt?

Personligen tycker jag Probotector hur lätt som helst, Robot spritsen är snyggare än spritsen i Contra och boxen till Probotector är bra mycket fetare än contra boxen.
 #363359  by R.J
 
Hehe Precis Belfe! Helt rätt där. :good:

Snackade med en jänkare som tyckte så synd om oss som inte fick Contra och han kunde inte fatta hur jag kunde tycka helt tvärtom.
 #363376  by Mango
 
60Hz vinner över 50Hz så jag röstade på Contra :lol: Men utseendemässigt vinner Probotector :)
 #363382  by Pinge
 
halvnakna män är mkt mer gay än robotar! därför väljer jag Probo
 #363401  by Miller
 
rogerxy wrote:halvnakna män är mkt mer gay än robotar! därför väljer jag Contra
 #363416  by Sol
 
Probo alla dagar. Det är ju därför de nya spelen floppat. Vem vill spela Contra år 2010???
 #363421  by Ufouria
 
Exakt! Probotector ska det vara, annars får det vara! Mycket häftigare och omslaget är snyggare.
 #363639  by smid
 
60hz och och halvnakna män suger, Probotector alla gånger!
 #363642  by burnavista
 
Jag hade en kompis vars pappa var diplomat och dom bodde i japan under ett år. När dom kom hem till sverige så hade han ett nintendo med contra. Det tyckte man ju var hur cool som hellst med gubbar som sprang runt och skjöt hej vilt. Något liknande hade vi ju aldrig sett. Senare kom probotector hit, men va fan tänkte man då :D
 #363682  by Hullofella
 
Vi fick tag i en piratkassett som hade Contra på den. Vi tyckte det var lite b att de härmat Probotector så, fast ändå ganska bra "för att vara pirat".
 #363684  by Bucket
 
Arnold Schwarzenegger & Sylvester Stallone ftw!
Jag röstade Contra :P
 #363686  by smid
 
Fella: Härmat Probotector? ;)
 #363687  by Bucket
 
Det är samma spel med olika sprites beroende på var det kommer ifrån om inte jag minns fel. :roll:
 #363689  by smid
 
Precis, människor som sköt människor är oetiskt. Contra kom först men Probotector är coolare :D
 #363846  by Hullofella
 
smid wrote:Fella: Härmat Probotector? ;)
Ja, det var ju inte så att man kunde gå in och googla på spelet. Den mest tillförlitliga källan var saker man via hörsägen fått från "Tompas storebrorsas kompis" aka "Datajohnny".
 #366587  by smid
 
Hehe jag snackade med några kids på RG som köpte Probotector av mig och trodde samma sak :)
 #366664  by WERY
 
Contra såklart. The original and the best!

Probotector ser så knasigt ut och är trögt så man är ju glad över att man inte gillar den sämre versionen av ett spel som dessutom är censurerat. Censuren förstör bara spelen
 #366665  by Smart Cat
 
Är den cencurerad på något mer sätt än att några spritar är utbytta?
 #366668  by WERY
 
Att man bytt ut så gott som alla gubbar i spelet är ju tillräckligt. Jag körde en speedrun genom det och bokstavligen förvånades över hur mycket som var annorlunda med alla motståndare.
 #366885  by Hullofella
 
Det du kallar censur kallar jag förbättring :)
 #367596  by Skogur
 
Jag gillar mer Probotector, vill jag vara Rambo kör jag Rambo. Man kan ju köra Probotector i 60Hz också om man bara kör det i ett 60Hz NES.
 #622146  by Andreas No 1
 
Probotector alla dagar i veckan! :yes: Dessutom hann Konami förbättra en hel del under de två år som var mellan släppet av Contra och Probotector.

Stallone- (taget direkt från Rambo) & Schwarzenegger (bild från Rovdjuret)-kopiorna Lance och Bill är ju fjantiga om nåt. :P Jätteunikt, verkligen.

Älskar Pinges och Rogers kommentarer och motiveringar. :lol:

Instagram #sndb.se