• Chip Maestro - NES = äkta MIDI-synth!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #625350  by segasonic
 
Saknas väl bara att det inte fungerar :DOG
 #625359  by Kreese
 
Ah, med tanke på hur mycket pill och sånt det varit i detta projekt så kan jag leva med att det dragit ut på tiden. Dessutom betalade man ju en löjligt liten summa. Jag hade kunnat donerat 50 dollar till ett sånt här projekt utan att ens få något för det. Bara för att uppmuntra kreativiteten! :)

Rätt fantastiskt att en person styr upp med detta och sedan säljer det för självkostnadspris. Han hade ju (kan ju) ta det dubbla och ändå få köpare framöver.

Jag vet när jag gjorde Project PAL och la ner x antal timmar. Det var nästan inte värt alla timmar jag la ner. Även om jag kanske tjänade en hundring per kassett. Pengarna jag tjänade hade jag iofs redan använt och köpt eprombrännare och saker för, så det blev inte mycket över. :)
 #625384  by smid
 
Jahapp, par i värdelsa nyheter då...
Hi Mikael,

The Chip Maestro has been shipped to the 62 John Street address... Will someone be there to pick it up for you? I apologize, but the last two weeks have been really hectic, and customs forms for international shipments were actually created and printed last week...

Let me know if there's anything I can do to help,
Jarek
:arg:
 #625432  by Lindholm
 
Förvånad Smid? :nogood:
 #625447  by Ufouria
 
Så surt! Fast du har ju adressen så varför inte skicka ett brev till h*n som bor där nu och be dem skicka spelet vidare till dig.
 #626077  by Lindholm
 
tror inte på att den finns fören jag har den i min hand...
 #626572  by smid
 
Grymt, ska till gamla huset och kolla om min ligger där. Fick email nu om att han skickat ett ytterligare till min nya adress... Skrev att det inte behövdes, hoppas att han såg det i tid.
 #626581  by Kreese
 
chimaestro.jpg
chimaestro.jpg (204.49 KiB) Viewed 9494 times
Fick min IDAG! :mario

MEN jag märkte att jag inte har någon MIDI-kabel hemma. Moget jag kan inte testa den idag.
 #626683  by smid
 
Well, hade han styrt allt lite snabbare så hade vi sluppit drabbats... hoppas att mitt paket håller. Är påsen vattentät tro? Brevlådan vid mitt gamla hus är inte det... :/
 #626713  by Tronin
 
Fail 1: Kuvert istället för kartong.
Fail 2: Ingen manual.
(Fail 3: Smids spel simmar runt i en vattenfylld brevlåda ;))
 #626741  by Kreese
 
1. Det kom ju visst i kartong. Kolla min video! :)
2. Manualen finns online, kommer även komma en snyggare PDF sen.
3. Köp en ny brevlåda! :P

Alltså, vad kan man begära för 400 kr? Materialet på carten går ju på ungefär den summan.

Jag börjar ärligt talat bli lite trött på folk som typ spammar sönder denna tråd med "vilket pucko" inlägg. Nu förväntar jag mig se coola musikstycken framöver istället och lite live-jam! :)
 #626743  by Tronin
 
1. Man skickar inte boxade spel i (bubbel)kuvert. Punkt slut.
2. Efter två år känns det som att snubben hade haft tid över att styra upp en enkel manual att stoppa ner i boxen.

Nåja, för priset man betalar kanske man inte kan begära en fysisk manual men man bör ju kunna begära att varan kommer fram oskadd.

Edit:
Nu var din box inte så farligt tilltygad, men chansen är stor att det finns andra som råkat värre ut. Personligen hade jag inte varit särskilt glad om jag fått en skadad box, inte ens om den sett ut som din.
 #626845  by pyton
 
Jarek borde ju ha några över, om det är nån som har fått en riktigt mosad kartong. Sen är nog inte CM gjord för samlare utan användare som kanske inte är så noga med perfekta kartonger heller...bara min tanke :)
 #626967  by smid
 
Vilka utöver samlare köper spel till nes nu? ;)

Jag kollar brevlådan till gamla huset imorn. Är den inte där så ger jag honom adressen till mina föräldrat i Sverige, det bör komma medans jag är på plats i sommar.
 #626973  by Lindholm
 
idag låg äntligen chipmaestro i brevlådan och väntade när jag kom hem
 #626977  by Tronin
 
smid wrote:Jag kollar brevlådan till gamla huset imorn. Är den inte där så ger jag honom adressen till mina föräldrat i Sverige, det bör komma medans jag är på plats i sommar.
Var inte så säker på det :badgrin:
 #626980  by smid
 
What :o

Jag har house warming på fredag. En polare har lovar att ta med midi synth, laddar upp video om det blir spelande :)
 #626982  by segasonic
 
You do that! :good:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Instagram #sndb.se