• Chip Maestro - NES = äkta MIDI-synth!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #551077  by Lindholm
 
Skrev nyss en ny kommentar till det rövhålet, undrar hur lång tid det tar tills jag får ännu ett mail från honom där han ber mig vårda språket och tackar för mitt tålamod...

Hur gör man för att kräva tillbaka pengarna med ränta och inflation osv?
 #553339  by Lindholm
 
Hmm undra om det var han eller kickstarter som rensade dem... Ta det lugnt? Bah, skit ska skit ha...
 #554288  by smid
 
Hehe såg precis mailet och tänkte posta om det:
. I was getting on a plane once, when someone stopped me and asked "Are you Jarek? The guy who made the Chip Maestro?". I was absolutely astonished that this project could make me known to someone from Sweden, who recognized my face as I was passing their seat.
Jävligt kul faktiskt.

Meeeeen jag har tröttnat nu och ser inte fram emot denna alls faktiskt... Går det att få pengarna tillbaka Lindholm?
 #554370  by Lindholm
 
med väldigt trött på detta! Vet ej om man kan få tillbaka pengarna, men tvivlar på det. Möjligtvis om man säljer varan man inte har (och kanske aldrig får) till någon annan...
 #554392  by Kreese
 
Självklart kan man inte få pengarna tillbaka, ni har ju sponsrat utvecklingen av detta projekt. Man kan ju inte sponsra och sedan dra tillbaka. Jag är pepp i alla fall. Ska bli en rolig pryl att lägga till i samlingen.
 #567186  by smid
 
:o
Finally, after some tough R&D, endless hours of testing, and about 15 minutes of box stuffing, the 15 remaining Development Kits of the Chip Maestro are ready to ship! I will be emailing backers tonight asking if they have any updates to shipping info, and sending out the kits Saturday afternoon. Dev Kit backers, please make sure that you either get back to me, unless your address hasn't changed.

I'll post more details about how I'm going to create the remaining 225 Chip Maestros, but rest assured, they will be assembled in a factory, not by hand, so they'll ship out much sooner! That being said, I still want to give the Dev Kit backers some time to come up with awesome new features, so I'll spend the time that they hack their Chip Maestros shopping around for the best PCB fabrication and assembly deals (again).
Ser ju bra ut iaf.

Image

Kan det vara så att vi får våra carts innan denna jul? Nä? :lol:

(Man kan bara skratta nu istället)
 #567244  by smid
 
Kostade ju nästan det trippla och jag hade inte haft någon aning om vafasen jag skulle göra med det :o har man väntat 1,5 år så spelar ju inte några extra månader någon roll känns det som. Trots att det är jävligt risigt av honom att dra ut på det så pass mycket kan man inte känna annat nu. Mest uppgivet med en ryck på axlarna.
 #567266  by Lindholm
 
ja det känns lite som "om det kommer så kommer det" orkar inte bry mig längre...
 #567341  by pyton
 
smid wrote:Mest uppgivet med en ryck på axlarna.
Ungefär som jag känner mej på jobbet då :D

Jag har inte gett upp än iaf. Han tog sej nog bara lite vatten över huvudet när han drog igång allt de här...
 #567359  by smid
 
Vetefan om det hade blivit någon skillnad när han släppte 100 till dock. Det som har tagit mest tid är ju den där jävla cover arten han tjatar om i 9 av 10 uppdateringar. Resten ska tydligen flyta på löpande band, sjuuuukt smidigt. Men cover art, det är sjukt viktigt och tar ett år att styra upp. Omröstningar och finslipningar, från vrede till ett ryck på axlarna :lol:
 #574708  by smid
 
Uppdatering!!
Hey guys,
I've been really busy making sure my dev kit backers can collaborate while juggling the never ending maze of getting a product mass produced. Exciting times! The website I parked, www.chipmaestro.com, will be where I host the forums once I finish migrating the program I set up to handle forums, I had to learn how to run a server and set up a forum myself from scratch :(. I'll also be using that site, once it's live, to post Chip Maestro news after the first Batch ships, ending the Kickstarter. Keep an eye on these updates for more news as I keep reaching milestones!
Sååå... Forumet är snart uppe, jävligt komplicerade grejer det där, förstår att det tar tid. Milestones är bara förnamnet.
 #574758  by Lindholm
 
Ytterligare ett bevis på hur seg han är... Istället för att arbeta med det vi betalat för ska han lära sig hur man gör med server och forum... Känns som han kunde låtit någon annan fixa det eller vänta tills han skickat ut alla carts... Betalade inte för att han ska göra ett forum bra bit över ett år senare... Blir mer och mer trött på detta vid varje update
 #578424  by smid
 
Ska du signa Lindholm? :lol:
Hey there backers!
Exciting times here at the Chip Maestro development lab! I'm starting to get replies from PCB Manufacturers, and they all look very promising! I'm currently ironing out minor details which can cause hiccups during major production, but the customer service reps at these facilities are all very helpful. I'll try my best, within the budget, to choose the manufacturer that will offer the quickest turnaround time. Since I'm not doing the entire assembly myself this time, I opted to only attach the MIDI cable and box the Chip Maestro myself, with the rest of the labor being done at the factory.
In other news, the development forum has gone up! Judging from the amount of emails I receive, it's going to be pretty quiet, but feel free to sign up and chat with other backers: www.chipmaestro.com
Blir lika förvånad varje gång jag får ett mail av denna herre, glömmer bort "projektet" mellan mailen...
 #578570  by Lindholm
 
har signat upp där nu ;) Fast kommer nog inte vara så aktiv där...
 #578667  by smid
 
Inte orkat signa, fattar inte varför han inte körde en mall bara som du säger... Hur många arga trådar kommer det upp, eller är det bara vi som undrar?
 #578670  by Lindholm
 
Tippar på att han inte valde ett phpbb forum för nu kommer endel klaga på forumet, vilket gör att han om 3 månader kan lägga upp ett annat forum och sedan säga att han inte hunnit göra klart cartsen för han har ägnat all tid åt ett nytt forum...
 #578733  by smid
 
Hahaha :lol:

Den som lever får se, om vi nu fortfarande lever när spelet kommer...
 #578892  by HighChaparall
 
Alltid tråkigt när något man verkligen sett fram emot och varit med och supportat, drar ut på tiden och istället övergår i frustration.
Vet själv hur jag blir efter bara två veckors tid utan leverans, av något man köpt på exempelvis blocket... Men att det här har tagit över ett år är ju absurt!

Hold on!
 #593482  by Lindholm
 
ny uppdatering med massa blablabla... Över ett och ett halvt år (med marginal)...

Synd att idioten gjort så man inte backar andra intressanta kickstarter-projekt...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Instagram #sndb.se