• Klister Märken

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #39  by björn.t
 
Vad Gör man när man har en prislapp mitt på kartongen retar mej mycket mycket vill ha tips hur man får bort denna fula lapp :wink:

 #40  by Kreese
 
Det var någon på www.listmygames.net som hade hittat nån form av spray, eller vad det nu var som funkade kanonbra. Ska försöka leta reda på den tråden... Detta är ju något som vi alla måste kunna, jag stör mig också på prislappar mm.

Hittade det:

Det var Corail som kom med följande tips:

"Kom på ett bra sätt att ta bort prislappar och andra fula etiketter idag. Gå till Biltema och köp en sprayflaska med något som heter Bromsrengöring. Det är nått skit som man gör rent bromsskivor med. Det avdunstar utan att lämna några spår alls. Etsar inte på plast. Bara att spraya på litet på prislapp etc, så löser det upp limmet tvärs igenom pappen. Ifall vätskan rinner igenom ända ner till pappen i kartongen, så gör det inget. Den torkar strax bort helt."

http://www.biltema.se/products/product. ... emId=19833

mr_paranoid pratar om ättika, det kanske funkar det också...

OBS! Jag har själv inte testat detta, men ska nog ta och skaffa sån spray... Man kan ju testa på en gammal kartong som inte gör så mycket om man sabbar.

.

 #54  by Rockard
 
Öörghh... det där låter farligt =S.
Skulle inte vilja spruta någon okänd sörja på mina kartonger.

Jag använder följande metod:

1. Värm upp etiketten med en hårtork.
2. Dra mycket försiktigt av etiketten.
3. Om det misslyckades, eller om kanske bara "översta" lagret gick av,
doppa tops i "ren bensin" (vit liten flaska, köpes i valfri matbutik tex) och blöt ner, sen skall det gå att pilla loss. Klisterrester försvinner alltid med ren bensin.

Sen blir det perfekt! =)

 #55  by Kreese
 
Oh, en ny metod den hade jag inte hört talas om... Jag testade med ättika och resultatet var väl så där. Det lukta så illa när jag gjorde det så jag höll på att kräkas.

Ska testa med hårtorken sen då! :)

 #95  by Loopus
 
Det finns Etikettlösare att köpa hos pappersgrossister... de funkar bra. Vet inte vad de innehåller... Kanske en blandningg av ättika, ren bensin & en hårtork. :wink:

 #98  by Kreese
 
Haha vilken blandning! :) Pappersgrosister, var hittar man sånna då?

 #100  by björn.t
 
JAG sak kolla på kontorab medelar senare om dom har :)

 #106  by Loopus
 
Kreese wrote:Haha vilken blandning! :) Pappersgrosister, var hittar man sånna då?
Finns väl överallt...
 #217  by björn.t
 
Så nu har jag hittat sprayen den heter label off och jag köpten den på biltema run 50kr funkat fint man får vara lite försiktig för det är starkt efter som den löser upp etiketten även rengör så nu blir det etikett off :lol:
 #224  by björn.t
 
helt rätt :)

 #34408  by Slattman
 
Jag har fått hem lite spel med Yapon märken på.
Är det värt att ha kvar eller ska man ta bort dom?

 #34409  by Filurkatten
 
Om de är gammla hyrspel så skulle i alla fall jag ha kvar Yapon märkena.

 #34413  by Slattman
 
Okej, a det är väll lite kul att ha kvar sånt.

 #34420  by Gonzo
 
Yapon-etiketter måste man ju ha kvar! Annars raderar man ju sitt spels rötter :cry: Har label-off på jobbet, tar med mig en flaska hem och testar.

 #34424  by Slattman
 
men du kan du inte kolla om du har lite rengörings skaer på jobbet som går att andända till nes. Det måste ju finnas nått

 #34433  by Gonzo
 
Slattman wrote:men du kan du inte kolla om du har lite rengörings skaer på jobbet som går att andända till nes. Det måste ju finnas nått
du menar lite som :
Gonzo wrote:Yapon-etiketter måste man ju ha kvar! Annars raderar man ju sitt spels rötter :cry: Har label-off på jobbet, tar med mig en flaska hem och testar.
:roll:

 #34443  by Bonomaul
 
Yapon-etiketterna är sjukt svåra att få bort. Tar lång lång tid innan det blir bra.

 #34449  by Slattman
 
men jag menar gonzo typ till spelen och typ nått till att ta bort spnt som är skrivet på kasseterna.
nått sånt typ

 #34481  by Gonzo
 
Mm, kan kolla, tror vi har klotterborttagare. Ska nog "låna" lite.

 #34571  by Slattman
 
det låter bra då får jag låna lite.

 #34589  by Gixen
 
Jo, Yapon är svåra. Själv tar jag min kära Stanley-kniv och sticker in bladet mellan etiketten och kassetten och skär sakta. Brukar funka bra, och utan att skada kassetten. Gäller bara att komma rätt...

 #34590  by Gsmhacker
 
:shock: :shock: :shock:


Ge fan i yapon märkerna !!! sälj dom till mig istället eller byt mot ett orginal

köper hyrspel om nu har

 #34618  by Slattman
 
okej, har dom mer värde för dig eller är det nått vi inte vet om?

 #34638  by Widar
 
Klart du ska behålla Yapon-etiketterna! Det hade jag inte tvekat på att göra.

 #34646  by Gonzo
 
Prislappar på vissa kartonger tycker jag är charmigt ibland, men då på vanligare spel. Kul o se priset vid den aktuella tiden så att säga.

 #34690  by Bonomaul
 
Det kan jag till viss del hålla med om. Så länge de sitter rakt och fint, och gärna uppe i något hörn så kan de få sitta kvar.
Plomberingar är däremot djävulens påfund, speciellt de röda från Stor & Liten.

 #34696  by Gonzo
 
Ja, gärna de vanliga små prislapparna i ett hörn, snyggt o prydligt. Stor o liten :lol: Haha, eller leksaksmagasinets lappar i storlek A5.

 #34709  by Gsmhacker
 
Slattman wrote:okej, har dom mer värde för dig eller är det nått vi inte vet om?
jo jag har fått dille på hyr spel :oops:

 #34714  by Gsmhacker
 
ska testa min LABEL OFF återkommer om 10 min

Instagram #sndb.se