• Super Bat Puncher!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #411009  by tokvev
 
Man kan hoppa in som en gul liten fågel och flyga runt och hjälpa till genom att bajsa(!) på fiender så de dör. Tror inte man har några andra särskilda förmågor?
 #411864  by Robotwo
 
Skulle definitvt vilja jämnföra andra spelaren som detta spelets motsvarighet till Tails i Sonic 2 och 3 på megadrive.
Karaktären är mer eller mindre odödlig och finns med spelare 1 så länge som han/hon lever
och om karaktären hamnar bakom och inte hinner med spelaren så flyger den in på skärmen igen.
 #414759  by smid
 
Jag har gett upp det här demot nu. Fattar inte hur man kommer till gömda banan med jetpack och på den gömda banan hittar jag inte hemligheten...
 #414897  by Skogur
 
Detta spelet skriker ju kvalité! Någon som vet hur långt killen kommit med spelet?
Skall skaffa en PowerPak i sommar så skall bli kul att spela det på ett äkta NES :)
Hann ju aldrig med att spela det på mässan.
 #414900  by smid
 
Ganska klent med uppdateringar och info på bloggen och NA vad jag hittar :(
 #415147  by Kreese
 
smid wrote:Jag har gett upp det här demot nu. Fattar inte hur man kommer till gömda banan med jetpack och på den gömda banan hittar jag inte hemligheten...
Vad menar du? Gömd bana med Jetpack? Du menar när man flyger uppåt på bana 2 med Jetpacken?

http://www.youtube.com/watch?v=QgtumdgjiTk

Se slutet på denna (varning spoiler om man vill klara hela demot själv).
 #415186  by smid
 
Jag menar banan som man hittar till på första världen, det går inte att komma till med jetpack. Första rundan står samma kille där och säger att man är bra på att lira plattform och frågar om man vill ha verklig utmaning. Sen när man klarar den får man ju jetpacket. När man sedan ska klara andra varvet så har man blivit av med wall punch och bowling, dvs kan inte ta sig igenom stenarna. Men när man väl hämtar bowling på andra banan, dör med avsikt för att komma tillbaka till lobbyn och sedan tar sig igenom stenarna så är rummet tomt... Har letat igenom varje litet skrymsle på de andra banorna, bara hittat lite snåla kistor :)

Det ska finnas någon stor fladdermus som säger att den inte ska skada en nu, men i fullversionen blir den problem. Sedan hittar jag inte den gömda gerjen på den hemliga banan. Vet inte om det är samma hemliga sak, hittar inte iaf. Iofs kanske man inte behöver jetpack på hemliga banan, men den är så jävla svår att jag ogärna spelar om den utan :lol:
 #415328  by Pinge
 
vore kul att göra ett hack...

Super Butt Puncher, så istället för en boxhandske så har man en röv att boxas med! :)
 #415454  by Robotwo
 
Otroligt moget :DOG
Last edited by smid on 15 Jun 2011, 03:42, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget.
 #421638  by MXS
 
Hann inte heller prova det på mässan, men det ser väldigt kul ut!
Kontrollen verkar bra, allt känns väldigt välgjort och genomtänkt, verkligen cred till killen som gjort det, vilken begåvning, ska bli spännande att följa fortsättningen. Hoppas han även fortsätter att göra spel efter detta.

Måste fixa en sån där USB/NES port så jag kan koppla in en handkontroll till datorn, jag har aldrig gillat att spela med tangenter, dålig känsla och kontroll.
 #421651  by smid
 
Ja köp ett Powerpak på en gång. Jag har klarat spelet på dator men det tog ett jäkla tag att lära sig att styra gubben med pekfingrar och fel hand. Det blev sjukt mycket lättare på originalhårdvaran.
 #421680  by MXS
 
Jo de e sant ett PP är ju bättre, roligare att köra det på konsol och TV.
Även ett SNES PP vore skoj!
 #421774  by XIAOYANGGUANG
 
Detta har ju som en person tidigare nämnt kopierat typ Rockin Cats, Samt kan man se tydliga kopplingar till Sonic spelen, dels att han snurrar så där snabbt och 2 spelar läget. Dock så verkar ju det här spelet en miljon gånger bättre än Battle kid som bara verkade rätt halvklart, det spelet verkar ju inte ha något spec bra kontroll, och grafiken "blockig" Fast det är ju kul att folk håller på å gör nya spel!
 #422308  by Kreese
 
Det roliga är han som gjort spelet inte alls säger sig snott idén med boxhansken från Rockin Katz. Han trodde till och med att det var "något nytt" han kommit på.

Nåväl, det är ett grymt bra spel och jag längtar verkligen efter några fler banor.
 #422310  by smid
 
En utfällbar boxningshandske har väl funnits i teknade serier sedan 40-talet. Jag förstår dock hur folk kan se likheter. Denna kan man iofs inte skjuta i andra riktningar och spelet ser bra mycket snyggare ut om ni frågar mig. Även om man har låtit sig inspireras av andra spel så är det fortfarande ett jävligt bra spel. :yes:

Edtit: Uppenbart att de som gjort Sonic har kopierat Metroid, där rullar man också ihop sig till en boll ;)

Jag tyckte att kontrollen va lite för känslig till en början och gubben kändes lite som att han åkte skridskor. Efter ett tag så vänjde man sig dock och va lite känsligare på styrkorset!
 #432399  by smid
 
Dåligt med uppdateringar från miau, har du några nyheter Kreese? Vill verkligen ha detta spel så jag skickade ett mail till honom :(
 #432403  by Kreese
 
Han har semester just nu. Men kommer köra igång med slutförandet snart. Svårt att beräkna hur lång tid det kan ta sen. Men ni behöver inte vara oroliga, han lär ju slutföra det. Speciellt efter all positiv feedback.
 #432414  by smid
 
Skönt att höra. Du som testar, hur många banor har du kört som inte finns i demot? Ge lite info nu ;)
 #432483  by Kreese
 
Hehe, jag har bara testat lite utöver demot. Det var faktiskt mest demot vi betatestade tidigare. Tror vi lyckades rätt bra att upptäcka buggar. Det var dock inte mycket av den varan, mao ett lätt uppdrag. :)
 #444746  by smid
 
Antar att du har fått en cart nu, jäklar vad den drar iväg på NA :(
 #444748  by smid
 
Gör det du.
 #444753  by smid
 
Du håller dig till att grina här? ;)
 #444761  by smid
 
:lol:
 #444856  by smid
 
Grattis! Jag väntar nog tills hela spelet kommer ut, vill inte ge så mycket för en democart. Vad fick du ge för den? Några nyheter om spelet? :)

Instagram #sndb.se