• NESK-1, en till synth-cart!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #412526  by smid
 
Tänkte tipsa om The NESK-1 som släpptes för några dagar sedan, för folk som inte orkar köpa en synth till sin NES.
Nu går det snart att spela med bara handkontroller istället, fyra stycken på rad via satellite eller four score.

Det förklaras närmare på denna sida:
http://heavyw8bit.com/nes_synth.php

Själv tycker jag att det ser lite bökigt och ganska svårt ut, vad säger ni? :D

Den finns att köpa i begränsat antal, passa på!
 #412756  by Kreese
 
Jag har köpt den. Jag har dock inte hunnit testa. Verkar ball! Återkommer när jag lekt med den lite. :)
 #413005  by smid
 
Haha finns det någon homebrew som du inte köper? :) Ser fram emot att höra din åsikt angående denna. Jag kände att den va lite overkill för mig som bara vill lära mig spela på synth. Kändes som att det skulle bli sjukt svårt att spela låtar efter att ha kollat på videon. Någon bord göra en cart med batteriminne så att man kan spara en låt eller två, det vore coolt!
 #417060  by Pinge
 
Nice video! :good: även om det är svårt att avgöra vilka ljud du faktiskt spelar med kontrollerna
 #505211  by smid
 
Visste att jag hade något på min "att göra"-lista, kolla denna video. Bumpar tråden på samma gång om någon vill höra Kreese prata engelska och spela musik.
Kul video, men det verkar jävligt krångligt att ha detta istället för en synth. Troligen inget man kan göra musik på antar jag, mest lägga till toner som i klippet :)
 #505523  by Kreese
 
Hehe. Kul grej att leka med. Något att pilla lite på om man skulle spela live nån gång.
 #505528  by pyton
 
Kreese för fan! Va heter låten? finns den att hitta på din hemsida? Störtskön ju. :D
 #505604  by segasonic
 
Space love, finns på Project Pal! :good:
 #505747  by smid
 
Skiljetecken skulle göra dina meningar lättare att tolka. Allt framgår om du klickar på länken i första inlägget.
 #505799  by Kreese
 
pyton wrote:Kreese för fan! Va heter låten? finns den att hitta på din hemsida? Störtskön ju. :D
segasonic wrote:Space love, finns på Project Pal! :good:
Jepp det stämmer!

Av nån konstig anledning finns inte Project PAL som download på kreese.com - Men nåväl här är en länk:
www.kreese.com/filer/various_-_2010_-_project_pal.zip

Måste uppdatera min sida nån dag... Pinsamt länge sen!

Instagram #sndb.se