• Plågsamma NES minnen

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #685668  by Ufouria
 
Det var en solig och varm kväll i maj för nu nästan 6 år sedan och jag satt och spelade Goonies 2 för första gången i mitt liv. Hade väl spelat ungefär en halvtimme när skype ringde. Det var mamma som ringde och "störde". Tyckte det var lite märkligt att hon ringde för vi hade pratats vid ungefär en timme innan. Goonies-musiken spelades i bakgrunden när mamma berättade att pappa hade dött. Kunde verkligen inte fatta vad hon menade. Vadå dött? Han hade förts till sjukhuset med ambulans. Men de måste väl ha fått liv i honom, för död kunde han inte vara tänkte jag. Helt ofattbart och svårt att ta in det som sagts (hjärnan var helt blockerad), och Goonies 2 musiken den spelades i bakgrunden. Trots värmen i rummet då solen legat på hela eftermiddagen och kvällen så frös jag som jag befann mig naken i Sibirien. Så jag vill verkligen inte höra Goonies musiken igen!

Kan än idag bli orolig varje gång skype ringer när jag redan pratat med mamma samma dag. Första tanken är att det är något som har hänt.

Så nu vill jag inte prata mer om det :) Men Goonies 2 kommer jag aldrig spela förrän det inte finns någon kvar utom mig. Kanske är det spelet som blir min död :lol:
Last edited by Ufouria on 04 Apr 2014, 09:25, edited 1 time in total.
 #685840  by Oregondanne
 
Sanna: Usch vad hemskt! Starkt av dig att dela med dig av det där. Och jag förstår att du inte vill komma nära spelet igen. Verkligen.
 #686058  by i<3zelda
 
Fy attan Sanna! Mindre kul å höra men skönt att det inte va megis musiken som plinkade i bakgrunden iaf...

Instagram #sndb.se