• Retrozone - Retrousb.com

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #422639  by Kreese
 
Tänkte en tråd för reproduktioner mm. från Retrozone kunde diskuteras i en och samma tråd.

Precis nyligen släpptes Mr Gimmick i NTSC version. Vore skoj att ha, speciellt om spelet har stöd för Famicom ljuden (?).

http://www.retrousb.com
 #422658  by Mango
 
Var det inte famicom-verran som saknade en del ljud? Hur som helst så är ju denna repro gjord från en amerikansk prototyp :)
 #422668  by segasonic
 
Sjukt bra tråd Kreese!
Det finns många roliga grejer på retrousb.com
NTSC-Gimmick är en av dem :D
 #425581  by Sol
 
Gillar inte att de snor annans kod och säljer dock. PIRAT-USB.COM borde de byta namn till.
 #425805  by Mango
 
Håller med till viss del. De borde väl egentligen ta bort repro-sektionen.
 #426963  by Sol
 
Precis, hade de tagit bort den sektionen (och svarat på mejl) så hade de känts mer seriösa. Roliga produkter i övrigt.
 #427083  by Nils
 
Famicomversionen hade ett särskilt ljudchip som togs bort i SCN versionen.

EDIT: Jag var nybörjare när jag skrev den här skiten.
Last edited by Nils on 16 Jan 2012, 08:51, edited 1 time in total.
 #427086  by smid
 
Ja skickar man mail och väl får svar så är dom riktigt dryga dessutom, tråkigt.
 #471719  by Kreese
 
Nåväl, även om de är dryga, så finns det faktiskt ingen annan sida som har samma saker. PowerPak är grymt bra att ha.

NU är det dessutom REA (Blacksite!?)... Varar tydligen fram till Måndag. Inte sååå mycket billigare, men ska man ändå köpa lite så finns det allt lite att spara.

http://www.retrousb.com
 #471809  by MilleN
 
Funderar på att köpa NWC 1990 Repro. Funkar det som det ska på en PAL B-konsoll? Det står " The game will run slower on PAL systems but the time limit will be extended." Men är det helt enkelt som vi är vana vid här? Inga konstigheter? :)
 #471812  by smid
 
Det står ju att det fungerar, bara att tiden blir längre eftersom spelet blir långsammare. Bra pris på Powerpak nu!
 #471816  by MilleN
 
Jo men det blir helt vanlig pal-fart och inte annorlunda musik eller fart mot man är van vid?
 #471819  by smid
 
Ja så borde det vara, har aldrig spelat det tyvärr :(
 #471906  by Da Bear
 
Om jag förstått det rätt så funkar deras repro på alla nes oavsett region tack vare deras speciella 10nes chip som stödjer alla regioner. Däremot går alla spel långsammare på en pal maskin.
 #471912  by smid
 
Har inte kollat igenom alla, men på majoriteten står det ju:
Works on authentic Nintendo Systems including NTSC, PAL A, PAL B, and Asian systems.
Så det borde vara som du beskriver det.
 #471921  by RetroManiaC
 
Det står så ja.. Så jag köpte det,, har det här.. Men det fungerar inte som det ska på pal b maskin då rad racer biten får grafikbuggar så du kan typ inte se hur vägen går^^ Tog då kontakt med han och då sa han att jag måste ha ntsc maskin för att rad racer biten ska fungera korrekt. Så ganska korkat att dem skriver det fungerar på alla konsolerna. I övrigt fungerar det dock :DOG

Edit, har dock en ntsc nu så då fungerar det finfint :good:
 #472037  by MilleN
 
Tack så mycket RM, skippar det nog nu faktiskt. Vill inte behöva köpa en NTSC-maskin :(
 #472043  by nes-fan
 
Någon som har provat deras RetroPorts som gör att man kan använda NES/SNES-kontroller till Wii? Vore ju smidigt när man kör spel med Virtual Console.
 #472318  by Snutteliten
 
Köp en sådanhär ist. Funkar kanon. :good:
Attachments:
wiisnes1.jpg
wiisnes1.jpg (29.75 KiB) Viewed 9647 times
 #472384  by Kreese
 
Jag köpte i vilket fall som helst NWC90 till NES...

Samt lite annat, men det beställde jag sjukt nog dagen innan (moget).
 #472428  by tjibynn
 
nån som e sugen på ett powerpak ?

beställde ett extra sånt nu när jag ändå skulle ha lite annat därifrån.. :)
 #482832  by Tronin
 
Är det någon som har beställt SMB2j från dem och vet hur det fungerar på en PAL-B-maskin?
 #483066  by Kreese
 
Funkar, men slött o segt. NTSC enhet rekomenderas verkligen.
 #483198  by Tronin
 
Oj, ja det känns onekligen lite segt på grund av musiken. Men då jag inte har något större intresse av att äga en NTSC-maskin lägger jag nog en beställning på SMB2j i alla fall.
 #483215  by Kreese
 
Det är iofs värt att införskaffa en NTSC enhet ändå. Det enda du behöver är just en enhet, inga kablar, kontroller eller så. Du kan ju köra med dina svenska/europeiska...

En enhet kanske går på 250 kr eller nått liknande, så det är inte mycket pengar vi snackar om.
 #483228  by Tronin
 
Det har du kanske rätt i. Finns nog en och annan USA-release som jag nog skulle vilja ha. Men ett inköp av SMB2j blir det först, konsol får jag lösa senare :)
 #520478  by ANESCoder
 
Ni som besökt retrozone (retrousb.com) har säkert noterat att han säljer reproduktioner av gamla NES-spel. Vad tycker ni om detta?
Spontant blir jag lite irriterad på folk som tjänar pengar på att sälja piratkopior. Men är det lagligt det han gör? Patent på hårdvara har ju bäst-före datum men hur
är det med mjukvara?
 #520486  by rogerxy
 
Jag tycker inte det gör något om det är tydligt att det är en piratkopia. Det han gör är inte lagligt men inget av spelföretagen som gjorde NES-spelen bryr sej (& de är såklart väl medvetna om att det görs)

Instagram #sndb.se