• Samlarspel värda pengarna bara för sitt gameplay.

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #542006  by Lindholm
 
i princip alla spel är väl "samlarspel" om skicket är tillräckligt bra? (utom typ topgun och fighting golf med mera...)

Annars tycker jag att rc pro am 2, piff och puff 2, zelda 1-2 är värda sina pengar (hammerin harry, flinta 2, panic restaurang, jetsons är exempel på spel som jag i princip bara testat så de funkar sen har de "glömts bort" får ta tag i det under semestern)


GHfear: har smb2 stigit i pris senaste tiden? Tur man han köpa på sig några ex tidigare i sådana fall...
 #542171  by Andreas No 1
 
 #542178  by Lindholm
 
Antar att han menar komplett...
 #542182  by Ufouria
 
Jetsons tycker jag är en av de tråkigare bland SCN spelen som säljs för mest pengar. Gimmick, Pro Am II och Flinta 2 är alla roliga och värda sitt pris. Kan inte avgöra vilket som jag tycker roligast av dem eller vilket jag skulle välja i 100% nyskick och nytt om jag fick chansen.

Däremot så tycker jag inte t ex Jungle Book (bland det värsta jag spelat), Aladdin (okej men inte värt sitt pris), Jurassic Park mfl är värda vad de kostar. Värda 200:- rent spelmässigt. Lion King är inte heller lika skoj som trietten Gimmick, PAII och Flinta2 trots att den går för samma summa.
 #542926  by Andreas No 1
 
Aladdin är ett av de absolut sämsta (licensierade) spelen som såldes i Skandinavien, utan tvekan! Jungle Book är inte heller imponerande.

Jag hade helt klart valt Mr Gimmick eller RC Pro Am II isf, men mellan dem blir det ett tufft val.

Lindholm: Jag tror inte det stämmer
 #543549  by Miller
 
Jag spelar alla mina spel, och betalar en del cash för dem. Tusen för ett spel räknar jag som dyrgrip, samtidigt köper jag alltid kompletta spel i bra skick = sjukt dyrt = är det verkligen en dyrgrip då? Till exempel betalade jag en tusenlapp för Little Samson (FC) vilket inte är så dyrt jämfört med PAL/US, räknas det då? Hursomhelst, för att bidra lite, här är de spel jag betalat 1K+ för och spelar än idag:

Seirei Densetsu Lickle (FC)
Legend of Goardic (FC)
Chip n Dale 2 (FC)
Rockman (FC)
Chrono Trigger (SNES)
Earthbound (lätt dyrast, lätt värt) (SNES)
De La Jet Set Radio (DC)
Suikoden (PS)
Suikoden 2 (PS)
Lunar: Silver Star Story (PS)
Lunar 2: Eternal Blue (PS)

Blev inte mer! Många spel jag köper ligger på 700-800 så de är standard imo. Still staying classy though \:D/ Värst var det när man hade en AES, uuuuhhhh... Be priest titta in här i tråden ;)
 #544063  by wkd!?
 
+1 på Mega Man 5
 #553526  by RoZioN
 
Miller: Varför De La Jet Set Radio? Jag har den vanliga versionen i mintskick plus den europeiska, då får du ju allt content iaf? Det finns lite dumpar där folk bytt ut musik och grafik i spelet så kolla in dem om du är inbiten JSRspelare =)
 #553528  by JBH
 
Tycker inte att Flintstones 2 är värt de höga summor som de är uppe i nu.
Men det är bra mycket roligare än det första Flintstones spelet tycker jag.

Andra spel som är lite dyrare men väldigt bra tycker jag är:
Bucky O' Hare
Ufouria
Mr Gimmick
Duck Tales 2
Panic Restaurant
Little Samson

Tycker också om Balloon Fight väldigt mycket, det är skoj.

Instagram #sndb.se