• Rengjorde ni spelen som barn?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Rengjorde ni spelen som barn?

Nej, aldrig
32
80%
Ja, det hände
8
20%
 #461862  by Ufouria
 
Undrar om ni någonsin rengjorde era kassetter (på "insidan") eller konsoler (connectorn) när ni var barn. Jag gjorde det iaf inte. Minns att en del spel var svårtstartade och att man då och då använde sig av blåstricket. :$

Om ni rengjorde spelen, gjorde ni det själva och hur?
 #461874  by MilleN
 
Aldrig. Jag tror morsan hade blivit förbannad om jag hade plockat isär spelen ;)

Behövde bara blåsa ibland, och så hade jag ett knep där jag tryckte kassetten åt sidan lite efter att jag tryckt in den, 100% fungerande spel :D
 #461875  by segasonic
 
Jag rengjorde aldrig mina spel, de flesta startade lätt ändå.
 #461879  by Lindholm
 
jag gjorde det med ett Nes Cleaning Kit, har inte röstat för "ja, det hände" stämmer inte överens riktigt när man gjorde det regelbundet... kanske fler svarsalternativ?
 #461886  by linux
 
Blåsa fick man göra lite då och då, men jag vågade inte göra något annat :)
 #461889  by Nagai
 
Farsan köpte ett sånt NES cleaning-kit och så använde vi den, men när vi fick den trodde jag direkt att det var ett riktigt spel :lol:
Numera öppnar jag upp kassetterna, men det är för att den kassetten vi hade har försvunnit under årens lopp. Blåste i kassetterna gjorde man som liten för att man trodde det skulle funka men för min del kom farsan och skällde ut en om man blåste :lol:
 #461893  by Gsmhacker
 
BelfegorC4 wrote:Rengjorde enhet och spel med de officiella rengöringspaketen.
Funkade inte så bra.

samma här köpte kittet på OBS 129kr
 #461909  by patrikw
 
Hemma hoss oss blåste vi i spelen och ibland vet jag vi vi satte spelen intil kanten och trykte ner dom. Fungka i alla fal :)
 #461929  by Gixen
 
Det närmsta en rengöring jag gjorde var blåsningar. Bort med damm, in med fukt.... :/
 #462271  by wkd!?
 
Blåsa utav bara helvete och trycka kassetthållaren upp och ner flera gånger.... fungerade inte särsklit bra :s
 #463012  by Highwind
 
Samma här, blås och flås var det som gällde! :P

Men brorsan kom på det där knepet med att trycka den inskjutna kassetten till vänster, och det var ju typ det bästa knepet.
Hur kommer det sig att det funkar? Vad gör man egentligen? :P
 #463262  by Hullofella
 
Min far, som är lite av en MacGyver, rengjorde mina kassetter med t-sprit och topps.
 #463265  by PrylBirger
 
Farsan var ju elektriker så han visste man skulle rengöra med typ elektonikgörning och tops
Dock hade ju en annan blåst och blåst många ggr först så de blev ju mer och mer svårstartade,undrar varför? ha ha
 #463648  by nintendoman
 
jag och mina syskon blåste jämt i dom och satt och rucka spelen fram o tillbaka tills dom hoppa igång men farsan brukade skruva upp kassetterna och göra rent dom som krånglade minns jag, tror även han brukade göra rent NESet oxå
 #468539  by synt4x
 
Nä jag röstade också nej. Jag blåste också alltid. Min kompis brukade dock slicka på kanten av kontakterna ibland om det räknas :P

Edit: Oj nu var ju denna tråden lite gammal, men men :)
 #468665  by smid
 
Vänta nu... Slicka på kontakterna i vilket syfte? :lol:
 #468666  by wkd!?
 
Kanske för att det skulle leda bättre? ;)

Instagram #sndb.se