• Bästa låten till NES enl. nesdb.se!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #471840  by Stonkish
 
Mina nomineringar:

Nintendo World Cup, Match Music 2

Nintendo World Cup, Match Music 3

Powerblade, Stage 4

Ninja Gaiden II: The Dark Sword of Chaos Intro

Ninja Gaiden II: The Dark Sword of Chaos, Act 3-2

Contra, Stage 3: Waterfall

Shadow of the Ninja, Final Boss Theme

Shadow of the Ninja, Stage 3

Bionic Commando, Stage 2

Gun Smoke, Stage 3: Commanche Village

Castlevania 3: Draculas Curse, Stage 1

Det här var mina nomineringar.
 #472762  by wkd!?
 
Wow, Snacka om bra låtar!

Det är synd bara att det finns så många bra att man blir galen + många som redan blivit postade. Tar med 2 st som flyger ur skallen direkt som inte är nominerade än:

Castlevania III - Aquarius
Journey to Silius - Stage 3
:good:
 #473722  by Chefren
 
Slänger in lite förslag jag med då!
 #474044  by Ufouria
 
Ja det känns nästan lite lönlöst för de andra låtarna. Men man vet aldrig, kanske blir en skräll samt intressant att se vilka fler som hamnar på prispallen.
 #474100  by Kreese
 
Är det bara jag som tröttnat fullkomligt på den låten?

Ärligt talat den är bra, men sååå bra är den inte. Inget jag skulle välja om jag skulle lyssna på något i mina hörlurar resten av mitt liv. Då skulle jag hellre valt någon annan.
 #474102  by Gooner
 
När börjar omröstningen?
 #475006  by rogerxy
 
Nu kommer tävlingarna börja komma in i Tävlings-delen. Hoppas att jag inte glömt någon låt, det var trots allt 86 låtar så lätt att missa någon. Hojta isåfall!
Sista förslaget från Kveldulver var tyvärr allt för krångligt att få med & då det enligt hans egen utsago kräver 10 timmars lyssnande för att uppskatta så kanske det inte gjorde nåt?

Tävlingarna pågår i 6 dagar!
 #475032  by Gooner
 
Puh, nu har man iaf röstat!

Riktigt bra jobbat, rogerxy!
 #475041  by Chefren
 
Samma här! Tog en stund att lyssna genom :) Snyggt jobbat som sagt roger :)

Batman 2 låten verkar vara med i två trådar dock?
 #475055  by Chefren
 
Ok, tyckte det var samma låt i båda klippen.
 #475060  by Kveldulver
 
Kul! nu återstår bara det svåra, att rösta ;)
Du har missat denna:

Gimmick! Bana #1 "Happy Birthday" (ギミック! - ステージ1(HAPPY BIRTHDAY))
Sedan är denna med två gånger:

Batman Return of the Joker, Bana 1 och 6
 #475629  by Japanspel
 
Jag trodde inte man fick nominera famicom och famicom disk, annars hade jag gjort det... känns som om famicom disk är "fusk".
 #791036  by SuperGamer
 
Bra, tack. Tänkte ladda ned lite NES-musik som mp3 och vet inte riktigt vad. Hittade http://bestnestracks.captaintortilla.com/results/ men fler listor/omrösningar är välkommet, för åsikterna är sällan samstämmiga. Där listas t.ex. Stage 2 högst i Journey to Silius (plats 23), inte introt eller Stage 1 som här.

Klurigt med vissa låtnamn också: Ninja Gaiden - Unbreakable Determination (Stage 4-2) är svårmatchad med titlarna på http://downloads.khinsider.com/game-sou ... nja-gaiden som jag avser att ladda ned från.
 #817300  by zyffe
 
Haha! Vilken bump. Skulle gärna vara med i en ny omröstning, vi har ju fått lite nytt blod sedan 2011 och jag har några bidrag som inte redan nämnts i tidigare poster! :)

Instagram #sndb.se