• Mina Let's Play på svenska

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #479191  by franky
 
Ni kanske redan sett de videobloggarna jag gjort på engelska, eller mina Let's Play av Fallout 3 och VVVVVV.

Mitt senaste projekt är att spela igenom ett par gamla spel som översattes till svenska, och jag börjar med Shadowgate.
http://www.youtube.com/watch?v=_IR99MDSRxs

Tänkte ta mig an Deja Vu, Shadowrun och Sword of Hope senare.
 #479693  by Jedvard
 
riktigt trevlig lyssning du har bra röst och skönt avslappnat kommenterande (till skillnad från många let´s play från staterna) :good:
 #484100  by franky
 
Jag har haft lite fullt upp, men det ska nog komma mer av BASS snart, hoppas jag iaf.
 #484174  by Sonefors
 
Jag gillar Shadowgate, har varvat det flera gånger och har oftast inte speciellt stora problem. Men vad menar du i Sfinxens rum med "Ja! Här ser vi ju tydligt vad vi behöver göra, höger-mitten-höger helt enkelt". Jag vet ju vad du ska använda det till, men hur ser du det?
 #484227  by franky
 
Ja, där hade jag absolut kunnat vara tydligare. Om man utgår från hur spakarna ser ut från början, så läser man av spakarnas position på väggen i sfinx-rummet vänster till höger, och av det ska man se att man behöver aktivera först den högra spaken, sedan spaken i mitten, sist spaken till höger igen.
 #484238  by franky
 
På trappan till höger om sfinxen finns ett par symboler inristade, det är de jag menar som visar hur man ska dra i spakarna.

Instagram #sndb.se