• Super Mario julkalender, någon mer än jag som minns?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #490010  by HighChaparall
 
Hej!

Någon mer än jag som minns en Super Mario julkalender. Detta måste uppskattningsvis ha varit någon gång mellan 1993-1996 någon gång, i allafall var jag väldigt liten (född -89).

Men jag minns den, den där jävla julkalendern. Men det är ett suddigt minne, typ som om jag bara fått tillgång till den varje gång jag vart skitpackad. Jag minns att det var Super Mario tema, sen om det var Super Mario Bros eller Super Mario World, det vet jag inte. Har för mig att det i luckorna var rör-system á la Mario-style, kan det t om. ha varit pixelbilder i luckorna?
Jag vill tro att själva motivet på julkalendern var ett vinterlandskap med Mario-figurer på.

Är det bara jag som haft den här kalendern? Jag har grubblat över den så sjukt länge nu, så tyckte det var på tiden att delge min vision. Kanske det t.om finns en bild att få fram på den?

Är det någon som har den, så tror jag tamejtusan att jag vill köpa den!

//Sebastian
 #492396  by synt4x
 
Lånar tråden lite, sorry.

Min kompis har en kalenderbok på svenska som det står Game Boy 1990 på har jag för mig med diverse nintendo-relaterade bilder i. Det är en vanlig skolkalender alltså som man ska skriva sitt schema i osv. Om jag inte minns fel står det även en del tips för diverse Nintendo spel i den. Har aldrig sett en sån innan han visade mig den. Någon som har sett en sån någon gång? Boken hade ett hårt bokomslag.

Ska se om jag får tag på honom så kanske jag kan ta en bild.
 #505725  by ekan
 
Jag vet vilken du menar och skall posta en bild så snart jag letat upp den. Dock är alla luckor och allt annat runt omkring bortrivet så det är som en a4-poster med super mario world. En kompis gav den till mig för längesedan men jag vet inte var han fick den ifrån (och han minns förmodligen inte heller). Jag tror inte man fick den från Nintendoklubben, då borde jag haft några st :)
 #505727  by ekan
 
synt4x wrote:Lånar tråden lite, sorry.

Min kompis har en kalenderbok på svenska som det står Game Boy 1990 på har jag för mig med diverse nintendo-relaterade bilder i. Det är en vanlig skolkalender alltså som man ska skriva sitt schema i osv. Om jag inte minns fel står det även en del tips för diverse Nintendo spel i den. Har aldrig sett en sån innan han visade mig den. Någon som har sett en sån någon gång? Boken hade ett hårt bokomslag.

Ska se om jag får tag på honom så kanske jag kan ta en bild.
Boken heter Game Boy Skoldagbok och innehåller kalender för ett läse-år (1991-1992). Man fick den gratis om man började prenumerera på Nintendo-Magasinet.
Förutom normala kalender-sidor så finns det tips & tricks till SMB3, presentationer av nya GameBoy-spel som beräknas släppas, High-score-sidor, låne-lista (för byte av spel med kompisar så man inte skulle tappa bort dem) och säkert nåt mer som jag glömt. Så här ser den ut iallafall:
gb_dagbok.jpg
När vi ändå är på gång då: året därpå så kom en "uppföljare" denna gång med Super Mario World-tema eftersom SNES precis hade släppts. Den innehåller tips till SMW och presentationer till SNES istället för till GB. Återigen fick du den om du förnyade din prenumeration på NM. Den ser ut så här:
smw_dagbok.jpg
Det kom ytterliggare en skoldagbok året därefter men då med Turtles-tema. Denna tror jag du kunde köpa i vanliga affären och förutom att det var samma förlag som gav ut den (Atlantic) så tror jag inte den hade något med Nintendo att göra. Det var ingen premie för NM så jag köpte den aldrig (jag började väl bli lite gammal för skoldagböcker och Turtles).
 #522129  by Pinge
 
Precis, det är en almanacka jag har... ngn julkalender har jag inte...
men det känns som att jag hade en sån back in the days när jag tänker på det, ska höra med morsan om hon minns...

vore konstigt att ingen dykt upp på dom åren man har samlat dock... dyker en upp så är jag iaf spekulant :)
 #653032  by Azox
 
Inte den här du menar? Har letat efter den som helvete sen några år tillbaka å inte kommit på vad det var men så såg jag nån tråd här på nesdb att någon hade ropat hem den.. hade den oxo som liten på väggen saknar den som fan! :(

http://www.tradera.com/item/3018/190539 ... -nostalgi-

Instagram #sndb.se