• NES-Game Reference Checklist For The Swedish Collector V1.31

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #76071  by J. Lilja
 
Om det kan vara till någon hjälp så gjorde jag ett tappert försök med detta 2006, som finns i tråden "Fulimporterade" svenska spel!

Bland annat du Kralleman bidrog med en del värdefull info, men det hela rann ut i sanden. Jobba gärna vidare med den! ;)

 #76086  by Sunking
 
Nice, ska bli intressant att läsa igenom :)

 #76282  by kralleman
 
Just det ja.. Jagade tag i en mailadress till slut till en kille som kanske var involverad i Sachen-företaget. Men inget svar.. Tänkte att jag någon gång i mitt liv skall ta en roadtrip dit och knacka dörr. Ingen här som har möjlighet att kolla upp personer som varit ansvariga för företag som kursat? Jag skall jobba vidare..

SK: har addat dig nu.. men är inte så ofta online...

 #76795  by FerretX
 
Hade spelet King Neptune med kartong o manuall när jag va liten ... ganska säker på att de inte va nå hyr spel... de funkade utan problem med mitt omoddade nes ... de spelet släpptes väl inte som SCN utgåva?

 #76799  by Ufouria
 
Näe, det är Color Dreams. Jag hade Color Dreams Pesterminator (skräp spel) som jag kunde spela på mitt NES.

 #76814  by FerretX
 
Sanna wrote:Näe, det är Color Dreams. Jag hade Color Dreams Pesterminator (skräp spel) som jag kunde spela på mitt NES.
Ok .. va jag kommer ihåg så va King Neptune också ett skräp spel..

 #76909  by J. Lilja
 
Skriv gärna all sån här info i tråden "Fulimporterade" svenska spel! så att den hamnar på rätt ställe. Kan bli svårt att hitta informationen om den ligger i fel tråd.

 #77541  by kralleman
 
Har börjat skriva ned lite info/rykten/spekulationer/observationer...

 #82428  by mrjones
 
Är Elite inte i listan ?

 #82437  by WERY
 
Elite släpptes i Tyskland o England men inte i Sverige o USA

 #82482  by mrjones
 
ja, jag vet att ESP version var också, men jag tror att jag hörde med en kille med SCN version...kanske ?
 #86489  by Bede
 
En tillrättavisning :wink:
På R.C Pro Am II kan man lira 1-4 personer samtidigt :)

 #86491  by Pinge
 
Bede: välkommen till forumet! Skriv en presentation! :wink:
 #86571  by J. Lilja
 
Bede wrote:En tillrättavisning
På R.C Pro Am II kan man lira 1-4 personer samtidigt
Tackar o bockar! Felet är åtgärdat. :)

 #87124  by Bede
 
Vet inte om detta är rätt men är det inte så att alla spel med battery save, har guldig etikett bak på spelet? kan ju noteras...

 #94376  by Sunking
 
Jag hade tänkt bocka av lite i den här listan, men när jag väl skulle börja så fattar jag inte hur man gör :lol:
(Är ingen flitig användare av Adobe Reader)
Hur kryssar man i rutorna för exempelvis kasset(C), manual (I) och kartong (B)?

 #94377  by Tawny
 
rätta mig om jag har fel, men är inte tanken med denna att man ska skriva ut den och bocka i med en vanlig penna?

 #94380  by Sunking
 
HAHAHHAHAHHA :lol:
Jaha... 8)
Det har jag ju inte heller fattat :lol:

Men organiseringen av min samling sker bara i digital form, så om det inte går kryssa i de där rutorna i Adobe, snälla gör det möjligt då :cry:
Jag sätter man bara inte med papper och penna och börjar bokföra allt :lol:

 #94396  by Tawny
 
men NES hör ju ihop med papper och penna.. retro ftw :)

 #94416  by BelfegorC4
 
Sunking wrote:Men organiseringen av min samling sker bara i digital form, så om det inte går kryssa i de där rutorna i Adobe, snälla gör det möjligt då :cry:
Gråt inte ;)
Lösningen kom får några år sedan.
Tanka ner Adobe Acrobat, och inte reader. Detta programmet skapar pdf filer och du kan editera i dom :)

 #94499  by Sunking
 
BelfegorC4 wrote:
Sunking wrote:Men organiseringen av min samling sker bara i digital form, så om det inte går kryssa i de där rutorna i Adobe, snälla gör det möjligt då :cry:
Gråt inte ;)
Lösningen kom får några år sedan.
Tanka ner Adobe Acrobat, och inte reader. Detta programmet skapar pdf filer och du kan editera i dom :)
Yey! :D

 #94514  by Bonomaul
 
Hahaha

 #94723  by J. Lilja
 
Ja, min tanke har alltid varit att rutorna ska vara "klickbara", men jag har ingen aning om hur jag gör dem klickbara. De rutor som finns där nu är bara små gif-bilder som jag gjort i photoshop. Om någon kan förklara för mig hur man gör klickbara rutor är jag mer än tacksam. I första inlägget i den här tråden finns en lista med saker som skulle fixas till, men som inte blivit av ännu.

Men, om man använder Acrobat så kan man alltså själv editera rutorna? Eller vadå?

 #101925  by Barry_Lyndon
 
Nu är jag lite av en noob på nes-samlande, så ni får ta detta med en nypa salt, men stämmer det verkligen att "Mike Tyson's Punch-Out!!" släpptes med EEC-märkt kassett i första svenska utgåvan?

Jag har en kassett helt utan märkning, som jag är *nästan* helt säker på är en svensk utgåva. Har fått den av en barndomskompis, och han köpte den ny på sin tid. Kassetten har spårskruv, ej gamebits. En likadan kassett finns i databasen.

Kartongen är inte heller märkt, förutom EEC på flikarna. Finns kanske en liten chans att det är nån form av gråimport iofs... I så fall har jag kanske fel info på min auktion... :oops:

/Andreas

 #101977  by Bonomaul
 
Det borde faktiskt inte stämma, precis som du säger. Första versionen torde vara en helt omärkt kassett, både fram och bak.

 #102061  by nes_nerd_no_1
 
Min fråga isf är om den har tre spårskruvar eller fem på baksidan?

 #102077  by Barry_Lyndon
 
Min kassett har tre skruvar och hakar i toppen (stansad 07 på baksidan, dom flesta scn jag har är stansade 11). Har inte den blekaste om det finns en version med fem skruvar, nån som vet?

Ps. det är inte för värdet jag är intresserad, mitt ex är knappast något samlarex ändå, men jag tycker faktiskt att det är rätt kul att nörda loss på såna här grejer. Och så har jag just nu alldeles för mycket fritid ;)

/Andreas

 #102080  by nes_nerd_no_1
 
Barry_Lyndon wrote: men jag tycker faktiskt att det är rätt kul att nörda loss på såna här grejer. Och så har jag just nu alldeles för mycket fritid ;)

/Andreas
Du behöver inte förklara dig! Detsamma gäller 99% av oss andra här på forumet ändå! ;)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Instagram #sndb.se