• Höga förväntningar på spel som visar sig vara trist

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #496595  by Ludu
 
Jag hoppades verkligen att Mr Gimmick skulle vara kasst när jag lånade det av en kompis. Jag ville ha en anledning till att inte behöva köpa det, men det var sjukt charmigt och smooth rakt igenom ](*,) Så besvikelse är rätt ord, men kanske inte som trådrubriken beskriver det ;)

Börsen blev besviken i alla fall, eller kommer bli när jag pungar ut med stålarna för en kassett :MM
 #496602  by Heggestad
 
Min röst faller nog också på Ghost´n´Goblins. Vill minnas att man dog hyfsat omgående, och att jag gav upp ganska snabbt och inte spelat det sedan dess.
När jag tänker efter måste jag haft sjukt många spel, och man spelade många om och om igen. Typ Popeye, SMB1, Donkey Kong. Tar väl max tio minuter att klara dem, ändå gjorde man det gång på gång på gång.

Jag grät nog mest när min storebror dödade mig på Ice Climber hela tiden, och även på Mario Bros.
 #496876  by smid
 
I vuxen ålder blev jag besviken på Kid Icarus, sjukt dystert och ganska tråkigt.

Som barn blev jag väldigt besviken när pappa skickade iväg mig med en röding för att skicka ett nytt spel och jag kom hem med ett Game Boy spel, det passade ju inte alls i mitt NES. Min engelska va inte speciellt välslipad vid 7-8 års ålder och tydligen samma för de på Stor och Liten i Täby. Jag fick iaf lämna tillbaka det och köpa TMNT2 istället, ingen besvikelse!
 #496892  by Andreas No 1
 
Kid Icarus gillar jag väldigt mycket (no shit!) även i vuxen ålder. :) Så du skulle ha ett Nintendo-spel och dem gav dig ett Gameboy lir? Hade du inte NES före detta inköp? ;)
 #497041  by WERY
 
Svårt att säga men jag var till en början besviken på Zelda 2 då jag inte tyckte att spelstilen passade Zelda då det första spelen var på det vanliga sättet. Var ingen stor grej dock

Den allra största besvikelsen var såklart Lion King. Av alla spel jag lirat var nog inget sämre. Inte ens Silent Service

Det var då det. Idag mäter jag besvikelse i hur spelbart ett spel är och även om vissa spel inte är toppen vill man ju kunna spela så många som möjligt när man ändå ska samla på dom
 #497073  by Ludu
 
Andreas No 1 wrote:Haha, varför gör du det då? ;)
Mat och boende känns halvnödvändigt, och fastighetsskötarjobbet har erbjudit detta lustiga livsöde de senaste dagarna :MM

Men i övrigt är jag nog rätt happy-go-lucky vad gäller mina spel (åtminstone till NES). Det är inget som jag på rak arm kan säga har gjort mig besviken, snarare så har spel där jag haft lägre förväntningar överraskat mig :)

Eller ja, vi har ju ständigt återkommande Metroid av samma anledning som alltid: ingen energy charge station. That is all.
 #497230  by Andreas No 1
 
Wery: Du har inte spelat Aladdin hör jag. GUD vad det spelet suger! Spelar ingen roll att det är tokvärdefullt när det suger så hårt! :lol:

AoA: Då förstår jag bättre! Lät lite suspekt när du skrev "hackar is om dagarna". Typ som Sharon Stone i Basic Instinct 8-[
Jag blev besviken på Metroid p.g.a det är så stort och ganska svårt. :s Kanske inte när man nöter det, men iaf för mig som aldrig spelat igenom det. GMC´92 blev jag ganska besviken på i vuxen ålder, tycker att T&F II krossar det spelet! :)

Instagram #sndb.se