• Driar - nytt spel utvecklat av svenskar!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #495692  by BelfegorC4
 
Kom till level 25 på andra försöket =)
Vad som stör mig är att man inte får trycka på en knapp för att starta en level (även om man inte står i direkt fara när banan börjar)
Eller varför det inte finns ens en liten siffra som berättar vilken level man är på.
 #495861  by Kreese
 
Alltså jag hann knappt testa det innan det släpptes så jag har i princip inte bidragit med några saker. Hoppas dock att man kan bidra med lite till en ev. uppföljare framöver. Grunden till spelet är ju helt ok, och det går säkerligen att designa klurigare och klurigare banor. Samt lägga in fler och fler moment, typ fällor, studsbrädor, möjlighet att förstöra block (vilket skulle kunna ge helt nytt perspektiv på spelandet).

Hoppas att David och Stefan hittar hit, och kan berätta lite mer om sitt programmerande.
 #496278  by Kreese
 
Hehe jag har en dröm om att nån gång få göra musik till ett spel... Och även att få vara med och designa, göra grafik osv. Det enda jag inte kan är ju i princip att koda, vilket tyvärr är den svåra biten...

Dock så gillar jag många av låtarna till just detta spel. Små enkla catchiga melodier, känns liksom lite Retro fast de är nygjorda! :)

Instagram #sndb.se