• Vad har ni för spel-tv?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #523729  by Lakanman
 
Vad Kan den vara. 20-22 tum kanske.
 #529353  by Stonkish
 
42" plasma tv. Fungerar utmärkt till PS3, Xbox360 och lite annat. Hade dock de nya konsollerna inkopplade till min Full HD LED TV i vardagsrummet ett tag men det vart lite intressekonflikt mellan mig och sambon vad gäller att blockera TV'n i vardagsrummet som är den enda som har TV-kanaler så om jag spelar i det andra rummet så kan hon i alla fall kolla på TV. Funderar dock på att köpa en billig burk på 28" eller 32" till NES, SNES och N64.at.
 #529402  by Styris
 
51 tums Plasma för allting nyare.

29 tums panasonic CRT med plant bildrör för retro.
 #530807  by GHFear
 
32" Panasonic FullHD till playstation 3 så jag kan kolla Bluray filmer. ( Har alla mina konsoler på samma TV bord nu när jag inte har mer plats :/ )
Image

23" LG FullHD 3DTV till mina Xbox 360.
Image

28" Tjock TV till NES och Sega Mega Drive + kommande retro konsoler.
Image

Hörnan
Image

Min fina lilla setup :)
 #533966  by synt4x
 
Har en 32" Sony Trinitron tjockis som jag lirar på. Väger typ 80kg dock så otymplig som satan. Och tyvärr är den 100/120hz också så NES spel blir lite suddigare när skärmen skrollar. Men mycket bättre än någon platt-tv jag har testat retrokonsoler på åtminstone. Och SNES och uppåt verkar inte problemet vara lika tydligt på.

@Lakanman: Vad är det för Amiga monitor? Är det en sån med RGB-scart ingång? 1081 tror jag modellen heter. Såna är väldigt bra till retrokonsoler över huvud taget och inte bara Amiga! :)
 #533971  by GHFear
 
Vill med ha en 32" tjock. Men man kan ju inte få tag på tjock TV längre :(
NES/SNES/MEGA DRIVE spel ser hemska ut på mina platt TV...
Helt konstiga pixlar och avlångt. Det ser bra ut på tjock TVn men den ser inte så retro ut.
Vill ha en TjockTV i trä eller en svart Grundig eller Panasonic TV. :)
 #534379  by Mango
 
Denna härliga tjock-TV som står på Arkadklubben :)

På den liras NES, Mega Drive och Amiga!

Image
 #534401  by Japanspel
 
GHFear wrote:Vill med ha en 32" tjock. Men man kan ju inte få tag på tjock TV längre :(
Har du hört talats om blocket?
http://www.blocket.se/lund/28__Sony_tjo ... =23_10&w=0
 #534403  by nissling
 
Jag kör 20" CRT från Samsung med platt skärm och bildförhållandet 1.33:1. Klarar av NTSC 3.58, NTSC 4.43, PAL och SECAM genom komposit, S-video och SCART. Kommer att ha den till den går sönder, och när den gör det så har jag en likadan till som reserv som tar över. Finns ingen anledning för mig att se på film eller spela på något annat än den.
 #534417  by GHFear
 
Japanspel wrote:
GHFear wrote:Vill med ha en 32" tjock. Men man kan ju inte få tag på tjock TV längre :(
Har du hört talats om blocket?
http://www.blocket.se/lund/28__Sony_tjo ... =23_10&w=0
Nu känner jag mig dum... Har faktiskt inte tänkt på det. xD
Last edited by GHFear on 14 Jun 2012, 17:48, edited 1 time in total.
 #534453  by Japanspel
 
;)
 #534610  by Andreas No 1
 
Många tv-apparater skänks bort på blocket. :yes:
 #541861  by Lakanman
 
synt4x wrote: @Lakanman: Vad är det för Amiga monitor? Är det en sån med RGB-scart ingång? 1081 tror jag modellen heter. Såna är väldigt bra till retrokonsoler över huvud taget och inte bara Amiga! :)

Det är en 1084s och det är ingen scart på den. Mitt NES funkar inte på den heller då jag har en USA enhet.

Image
 #549904  by Thorolw
 
Panasonic 65" VT50, men drömmen för NES är en Keracolor. Image

I en perfekt värld tillsammans med en Weltron 2007. :-)

Image

Nu kan jag dock nöja mig med att spela Captain Skyhawk i 3D!
 #549938  by Ufouria
 
GHFear: Annars kan du komma till mig och hämta en tjockis i soprummet. Stod 3-4 tjockisar där när jag var nere sist. Riktigt fina oxå och i olika storlek.
 #550028  by MilleN
 
Hela nesdb vallfärdar snart till sannas soprum så mycket godis som det finns där ;)

Själv har jag en sharp aquos 42" och den rekommenderar jag skarpt. Perfekt för nes utan lagg och skit.


Image
 #550115  by SCHNEIER
 
Slängde min tjock-TV nyligen. Kanske dumt, men känner att jag inte har plats för den längre.

Har en 55'' Sony Bravia LED i källaren som jag spelar X360 och Wii på. Uppe i vardagsrummet står en 51'' Samsung 3D Plasma, utan någon konsoll inkopplad eftersom jag ganska nyligen införskaffat den. Tanken är väl att NES:et ska vara där, om det inte åker ned i källaren.
 #550247  by tjibynn
 
55" ser riktigt liten ut ..

Soffläge o TV-spelande ..Gött !

Utöver PS3 och NES som syns på bilden så plockar jag ibland fram Intellivision och Colecovision o lirar lite..

Image
 #550248  by Goomba
 
Jag kör på 40 tummare i spelrummet och 60 tummare till de nyare konsolerna.

Instagram #sndb.se