• Vad har ni för spel-tv?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #512286  by Spelmanual.se
 
Den kanske lite märkliga frågan mynnar i att jag tycker det är lite tråkigt att se mina spel bli sönderpixlade på en 42-tums platt-tv.
Använder ni gamla tjocktv's eller finns det några trixs så att bilden blir någorlunda bra?

Eller är jag helt ute och cyklar och rent av svär i kyrkan med detta påstående???
 #512291  by Lindholm
 
Tycker min plasma på 50" funkar fint till tv-spel, blir inte speciellt sönderpixlat då plasma-tv brukar jämna ut kanter, så ser fint ut. LCD ar jag aldrig testat på någon större storlek, men antar att det kan bli lite skarpare fula kanter (iaf på billigare modeller)
 #512295  by MilleN
 
Blir kanon på min 42" Sharp LCD iaf, tror inte man kan se så mkt skillnad, finns alltid lite inställningar man kan göra om man vill få det mjukare.

Något jag märkte med morsans Samsung (tror jag) LCD var att det var lite lagg, gick fan inte att spela..
 #512364  by PrylBirger
 
Spelar faktiskt inte mycket spel utan mer samlande för min del
Men när jag väl spelar görs det på min Panasonic 50" och det funkar kanon bildmässigt oavsett konsoll
 #512367  by pyton
 
Spelar xbox på min 42" plasma och alla andra på min 25" tjockis. Det blir alldeles för grynigt på plasman. NES och SNES går bra iofs men N64 Gamecube och PS1/2 blir pannkaka. Har inte hittat någon smooth inställning på tvn heller..
 #512369  by Janone
 
Använder en Samsung 40'' 7 serien vilket var den sista innan de gick över till ren led teknik.
Fick dra med min krysslåda och testa både den och en likvärdig plasma tv hos försäljaren och den här tvn fungerade absolut bäst för mina ändamål. Dvs spel. :P Plasman hade mer ghosting och eftersläpningar när man spelade gears of war. Sjukt nöjd i alla fall.
 #512398  by Da Bear
 
LG 50 tums plasma. Funkar fint.
 #512469  by Hudson
 
Har en 22" LCD TV som står bredvid min datorskärm. Dock är jag på jakt efter en liten vanlig "tjock"-TV, de som jag har i källaren är för stora!
 #512470  by poppe
 
Tror det blir bättre om man stänger av alla bidförbättringsfunktioner. Kör med också med av/scart i stället för antennsladden så borde det bli finfin bild.
 #512625  by Andreas No 1
 
LG 50 " HDTV för XBOX360 och Wii. För alla andra enheter gäller min underbara Panasonic 28" i Silverfinish med NTSC och Pal (en av de första som hade både och back then). Runt 10 år gammal och den kommer aldrig att svika mig, kostade 4000 kr då (2002). :)
 #512676  by Nils
 
En helt vanlig något-tums tjock-TV. Det känns bäst helt enkelt och man slipper det fruktansvärda input delay.
 #512679  by dafr
 
Har en Samsung 46" LED som ger olika resultat. Kopplar jag in NES med antennsladd så funkar det bra. Jag hävdar dock att det är ½sek fördröjning men min sambo säger att jag är dålig förlorare. :-w
Kopplar jag in den med scart så blir det 1-2sek fördröjning och det grå itne spela alls.

Tur man har en fin gammal tjocktv i spelhörnan på övervåningen så man kan få rätta känslan. :D
 #512841  by smid
 
Jag körde med 46" LCD när jag hade en lägenhet i Stockholm. Den fick mina föräldrar när jag flyttade och jag kör nu på ett 32" fetto, funkar mycket bättre :)
 #513020  by segasonic
 
Det gör jag också, blir fel känsla annars :yes:
 #513040  by torverud88
 
Spelar både på 40 tums lcd och 90 tums projektor och tycker det funkar fin fint, men kanske är bättre med tjockis tv har inte testat.
 #513091  by Robotwo
 
28" CRT display här, Riktigt fin bild över SCART <:
 #514942  by Gippan
 
Någon som har en 32"-40" platt-tv att rekommendera till 8-bitars och generationerna framåt. LCD/Plasma spelar ingen roll så länge det inte är input-lag etc :) Ska funka smärtfritt. Priset bör ligga under 6 k iaf

Vill helst inte ta med mig konsollen till affären och leta fram rätt kanal etc ;)

Kikade på denna ; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=920992 Men vet ju inte om 8/16-bitars körs smärtfritt.
 #514948  by toffe-86
 
14 tums tjock-tv när jag spelar nes, samma jag spelade på som barn. 28 tums tjock tv vid snes, n 64 eller sega. Resten kör jag på 40 tums plattis.
 #514968  by Skelleh
 
Varierar mellan två hederliga tv-apparater som följt med sedan barndomen, bägge tjockisar såklart. En 14" och den andre 21".
Något bland det roligaste som finns är när fyra vuxna karlar som är lite på lyset, lira goldeneye multiplayer på en 14" :lol:
 #523032  by Frost
 
Kör på min 55" Panasonic plasma tv. ^_^ Fungerar alldeles utmärkt. :)
 #523048  by Hudson
 
Fiskade själv fram min gamla pojkrumsTV och spelar äntligen spel som man ska spela dem. På en fin tjockis!
Image
 #523051  by Nils
 
It´s beautiful :)
 #523293  by wkd!?
 
47" LCD för mig och det fungerar fint, men man vill ju helst spela på en gammal skitburk för den rätta känslan :)
 #523719  by Lakanman
 
Tjockis till NES och C64. Commodore monitor till Amiga.

Image
 #523728  by Hudson
 
Hur många tum är tjockis-TVn då?

Instagram #sndb.se