• Vi spelar Nes tillsammans | 002 Puzznic

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Andra omgångens spel

Terminator 2 - Judgement Day
8
33%
Puzznic
10
42%
Captain Planet and the Planeteers
6
25%
 #526198  by Sonefors
 
Åh herrejösses. Jag som tycker att det är svårt nu på level 6 :o

Kan väl iaf bjuda på min uppfattning om spelet. Det börjar på en mycket enkel nivå där man ska förstå vad spelet går ut på, sedan ökar svårighetsgraden successivt. Redan efter ett par banor måste man tänka till ordentligt innan mönstret sätter sig. Jag fastnade för spelet direkt eftersom jag älskar problemlösning och det upplevs därmed som mycket beroendeframkallande. När jag tycker att jag har spelat mig less så hinner det bara gå en halvtimme innan jag sätter igång igen.

Det kan ju inte mäta sig med Tetris men är helt klart ett trevligt spel. Upplägget med continues och koder är bra så man kan träna på den bana man tycker är svår ända tills man vet hur den ska lösas och på så sätt ta sig vidare i spelet.

Det är sjukt många banor (minst 150 st, har inte kollat upp så noga) så nog är det valuta för pengarna allt. Musiken passar spelet ypperligt och sätter sig på hjärnan direkt. Den har loopats i min skalle under hela förmiddagen medans jag har parat ihop kuber i fantasin medans vi hade möte på jobbet.

Slutbetyg: 3/5 - Köp det, spela det, njut!
 #526204  by Ufouria
 
Ja verkligen! Det jag gillade oxå var att även fast man tyckte att t ex bana 2 - 2 var svår (fick spela om någon tidig bana några gånger) så behöver de kommande 10 banorna inte vara svårare. Alltså svårigheten ökar inte succesivt så man behöver inte ge upp om man skulle fastna på en bana. I SK2 däremot blev banorna bara värre och värre så hade man väl fastnat var det lika bra att ge upp då kommande banor bara skulle bli ändå svårare.

Instagram #sndb.se