• Vi spelar Nes tillsammans | 002 Puzznic

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Andra omgångens spel

Terminator 2 - Judgement Day
8
33%
Puzznic
10
42%
Captain Planet and the Planeteers
6
25%
 #521665  by MrDomarn
 
MilleN wrote:Fortsätter bara om någon annan knäcker 2-9 :P
It's ON!
Jag har aldrig spelat spelet, men jag har kollat din video MilleN och pusselspel är lite av min kopp med te så att säga. (åtminstone tror jag själv det :lol: )
 #521696  by MrDomarn
 
voila!

Jag använde password för jobba mig fram till 2-9 (tillåtet?) så poängen blev ju inte så bra, men såhär gör man ivf :)

Jag får ta en runda från början o se vad poängen landar på på ett liv...

Edit:
volia => voila
 #522597  by poppe
 
Nu har jag också spelat. Är på 2-8 just nu (får se hur långt jag kommer). Spontant väldigt underskattat pusselspel.
 #522717  by poppe
 
Vid 3-2 tog det stopp, blir till att skriva in banans kod och fortsätta när skallen är piggare.
 #524135  by poppe
 
Här är mina tankar kring spelet.

-----

Puzznic är något av en pusseldoldis som hamnade lite i skuggan av samtida spel i samma genre (Tetris och Dr. Mario). Idéen är som med de flesta pusselspel väldigt enkel. Det gäller kort och gott att matcha ihop kuber med samma utseende. Detta görs genom att placera kuberna bredvid varandra och vips försvinner de från spelplanen. Till en början går kubmatchandet som en dans, men bara efter några nivåer så kliar jag mig i huvudet och försöker hitta bortförklaringar som att jag har sovit dåligt eller liknande. Trots bitvis frustration fortsätter jag nöta och känner mig lite smartare efter varje avklarad nivå.

Jag tycker Puzznic fortfarande ett kompetent pusselspel som borde förtjänat mer uppmärksamhet när det begav sig. 
 #524651  by Ufouria
 
Spelar vi fortfarande Puzznic? Kanske skulle ge det en tredje chans i helgen. Fick lite nostalgikänsla trots att det bara var ett par år sedan jag spelade (för första gången tror jag).
 #524906  by Ufouria
 
Så nu har jag spelat Puzznic. Så dåligt var det trots allt inte även om det inte är ett spel som man vill spela om och om igen som t ex Tetris. Är på bana 3-2 nu och här krävs det timing vilket jag inte är särskilt bra på. Släpper oftast ner klossen lite för tidigt.
 #525381  by poppe
 
Det är några timmar kvar innan vi byter spel, så jag passar på att höja highscoren till 58400 :)
bild-1.JPG
 #525430  by MilleN
 
Nä det ska du allt slå, jag kom till 2-9 som sagt sedan tog det stopp så pallar man bara den så är väl saken biff :)

Instagram #sndb.se