• Modda NES med HDMI?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #521982  by MilleN
 
Det låter som att jag ska behålla min sharp 42" så länge jag kan alltså, på den märker jag inget som helst lagg.
 #521983  by Victor
 
Jag har en riktigt gammal Samsung 40" TV (säkert 4 år gammal) därför blir det lagg, tror jag. Köper du en ny platt-TV idag så behöver du nog inte oroa dig för lagg.
 #521984  by MilleN
 
Min är från 2007 i alla fall :) Jag har för mig att morsan har en Samsung också (2-3 år gammal), när jag tog med och testade hos henne laggade det apa. Är Samsung retro-ovänligt kanske?
 #521993  by Victor
 
Ja, Samsungs äldre LCD modeller tror jag lider utav detta. Däremot så testade jag på en polares nya Samsung LED, inga som helst problem. Laggfri.
 #522015  by smid
 
Min Philips tjocktv från 90-talet laggar det inget alls på. Hittade den på andra sidan gatan och bar in den till bakgården, rekommenderas :)
 #522095  by ANESCoder
 
@retroliv: Kör du med scart eller RF-adaptern?
 #522113  by Victor
 
Låter som min TV fan. Kommer inte ihåg riktigt exakt. Jag körde scart iallafall.
 #522576  by e5frog
 
Komposit heter det väl då, eller FBAS som tyskarna säger, eftersom man kan köra RGB, s-video och komposit över scart, ibland nyare format med...

Hade varit kul och samla ihop alla apparater man hade och köra signalen genom och sen mäta lagget. :-D
 #522605  by WERY
 
MilleN wrote:Min är från 2007 i alla fall :) Jag har för mig att morsan har en Samsung också (2-3 år gammal), när jag tog med och testade hos henne laggade det apa. Är Samsung retro-ovänligt kanske?
Samsung är inget bra märke alls när det kommer till TV så det är därför ganska logiskt. Har man då hittat en TV av det märket som inte laggar så beror det nog på att det är den bästa modellen dom har.

När det blev inne med plattskärmar på allvar så prövade jag med retrokonsoler och det funkade galant, vare sig det var NES, Snes, N64 eller MD. Jag tycker inputlagg är vanligare på dagens modeller av de olika TV-apparaterna och det är dessa som har Game-mode för att motverka lagg dessutom. De gamla jag började testa på hade det inte men det funkade fint

Bilden blir bra och den kan bli ännu bättre på plasma och LED har jag märkt. Fungerar en konsol inte utan uppskalare så är det en dålig TV helt enkelt. Som det är sagt i tråden ska man därför ta med sig retrokonsoler och testa i butiken på skyltexemplaren tills man hittat en man gillar
 #522630  by Victor
 
Wery: Håller med till 100%, bra sagt.

Fan, annars ta en tjock-TV och slipp allt jävla bök och grubblande.
 #522938  by e5frog
 
Japp, ta med och testa - om man inte har annat val, med ett hål i väggen eller en djup bokhylla så ser även en tjock tv lite plattare ut. ;-)

Borde finnas någon ultimat box för uppskalning av alla gamla tv-spel och datorer.

Instagram #sndb.se