• Retrospelare och samlare på Twitter

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #524042  by Thermoptic
 
Vilka här på NesDB Twittrar om retrospel och samlande?

Själv har jag twittrat nu i två år med ämnet spel, retrospel och samlande. och andra nördiga saker. Jag följer många som twittrar om spel men då är det tyvärr bara moderna spel. Väldigt få som faktiskt twittrar om retro och samlande.

Försök att hålla denna tråden fri från att snacka om vad twitter är. om det är bra eller dåligt. eller kriga om att twitter är bättre än facebook eller tvärtom. Tack!

Twittrare från nesdb:
charon - JMOlander
Den där Marcus - marcussjostrom
Janone - JanJonsson
Knugen - NesKnugen
Kreese - RobertKreese
Martin - martinlindell
MacGyver - TheAmazingFlow
MoonCloud - MoonCloud
poppe - pontushellgren
Quvipp - Quvipp
smid - MvhMikael
Sonefors - JonSonefors
Styris - Styris1985
Thermoptic - Thermoptic

Andra spelrelaterade konton som kan vara roliga att följa:

HipsterMario <- jävligt roligt konto.
FakeMiyamoto <- kul men uppdateras inte så ofta.
8BitROB <- lite småkul till och från.
 #524214  by smid
 
Det är jävligt svårt att hitta twitterkonton angående retrospel. Jag gav mig ut på jakt och började följa ca 100 konton för någon vecka sedan. 40 av dessa rök på en gång och resten har jag bara inte orkat rensa bland. Men som folk skriver så är det mest nonsens trots att det står retrospel i beskrivningen.

Själv kommenterar jag bara andra människors tweets, vet inte riktigt vad jag ska skriva...
 #524438  by Thermoptic
 
Skriv gärna era Twitter användarnamn också här i tråden så vi kan följa varandra :)

När jag först skaffade twitter så skrev jag just om lite allt möjligt och hade inte direkt någon nisch. Men upptäckte sen att det var just roligt att fokusera på ett ämne. Vissa twittrar bara om bilar, andra om sport. Då jag har ett brinnande intresse av just spel och samlande så valde jag detta. Och man har under åren börjar träffa på fler och fler som just fokuserat på samma ämne som både twittrar och bloggar. Men som sagt, får som just twittrar och bloggar RETROspel och samlande.
 #524665  by Sonefors
 
Har inte haft en endaste fundering på att twittra retro/nes etc, har precis börjat också och är inte speciellt aktiv. Men fick mig en liten funderare nu och ska försöka att skriva om lite inköp, tankar, whatever framöver.

@JonSonefors
 #524761  by smid
 
Jag hette Kungkardemumma tidigare men döpte om mig till MvhMikael nyss då jag börjat följa massa retromänniskor.
 #525032  by Andreas No 1
 
Om vi går utanför nesdb så vet jag att Pat the NES Punk twittrar frekvent, och även gänget i Continue? Så sök upp dem om ni vill läsa intressanta observationer och annan skit. :)
 #528236  by smid
 
Dessa skriver meningslösa men ibland roliga tweets.

HipsterMario <- jävligt roligt konto.
FakeMiyamoto <- kul men uppdateras inte så ofta.
8BitROB <- lite småkul till och från.
 #540200  by Knugen
 
Har nes/nesdb nån hash tag #? tillbaka på nesdb efter pappaledigheten(ifrån nes samlandet)

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
 #540270  by smid
 
Är det inte bara att skriva #nesdb och det blir ett ämne? Jag trodde att alla kom på nya konstant, hitta på en vettja :)
 #541373  by Knugen
 
Ok, då kör vi #nesdb, fixar ett eget konto bara för Nes också så jag slipper blanda hockeybloggandet med nes samlandet
 #541397  by MoonCloud
 
@MoonCloud - jag twittrar dock mest på engelska då jag i huvudsak är "känd" för att syssla med scanlations och har mer eller mindre uteslutet osvenska följare.
ibland kan det komma upp spelrelaterade grejer men mycket annat också. om inte annat så om mitt superintressanta liv 8)

följer er gärna O:)
 #541400  by Janone
 
Smart att använda #nesdb? Om man lägger upp retrorelaterat borde #retroswe vara bättre då det kan vara sega, amiga ja osv :)
 #541403  by smid
 
Göra som man känner för är väl lite av fördelen med twitter.

Vissa dagar tas 50% av min sida upp av janone ddm och martin som pratar med varandra :lol: (jag tror ofta att janone och ddm är samma person dessutom)
 #541463  by Janone
 
@smid: ^^ Jag ska byta bild...sen... Haha. :) Jag har ju en förkärlek för att lägga mig i allt som skrivs på twitter! :) Säg till om det blir för mkt, stör mig själv på att en del personer i mitt flöde skriver skiiiiit många inlägg under väldigt kort tid. :P
 #541523  by MoonCloud
 
jag stör mig mest på när folk har en massa konversationer via twitter hela tiden där man som utomstående inte kan förstå vad de pratar om :roll: såvida man inte går in på vardera twitterkonto och läser fram och tillbaka.. som om att man orkar det när man inte deltar i diskussionen :P
 #541654  by MoonCloud
 
Jo jag känner till det där men det funkar inte alltid då twitter ibland bestämmer sig för att bara visa de två senaste.
 #541871  by smid
 
Janone: Hehe ingen fara på taket, kollar inte jätteofta. Men era bilder är jävligt lika ;)

Jag samlar ihop alla konton i första inlägget så snart jag får tid, om inte TS har tid på en gång.

Instagram #sndb.se