• Flintstones

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #20845  by Ufouria
 
Vad tycker ni om Flintstones?

Spelade Flintstones (ettan) för några veckor sen och kom inte längre än till fjärde banan; klarade inte bossen där.
Spelade igen i morse och förundrades över hur jag lyckats komma förbi "isbanan" förra gången.

Jag tycker att Flinstones är ett trevligt spel med bra handling, skön musik och fin miljö.
MEN!! Spelkontrollen är kass. Fred är ju smidig som ett kassaskåp.
Blev ordentligt irriterad imorse när jag bland annat försökte ta mig förbi ett parti på "isbanan". På slutet av denna (efter de 3 rörliga plattformerna) ska man hoppa över ett hål och ovanför finns taggar. Det som händer är att man kommer åt taggarna i hoppet vilket gör att man blir skadad och ramlar bakåt, ner i hålet. Grrrr. :x

Någon som spelat Flinta 2 och har en uppfattning om detta spel?

 #20852  by Link
 
Flintstones 2 är väl ungefär samma som ettan kanske lite bättre men inte mycket.

 #20878  by nes_nerd_no_1
 
Att spela basket är det roligaste med FS1 :P
Som du säger Sanna, spelkontrollen är ju helt värdelös! Hade gubben bara varit lite mer lätthanterlig så hade spelet nog inte varit så svårt som det nu upplevs...

 #20907  by Frezy_man
 
Jag vet att jag lyckades varva spelet i 6 års åldern. Testade igen för något år sedan och hade lite problem att klara spelet men det verkade ändå ganska lätt om man går in sten hårt för att lära sig den unikt dåliga kontrollen. Har för mig att banorna på första världen inte är allt i spelet utan att du kommer till någon annan värld eller ö. Kanske lite spoilers. Hoppas att det inte förstör någons glädje.

Basket spelet är häftigt ju. Ser ganska roligt ut. Kan inte minnas att jag testat andra spelet.

 #20981  by *Andreas*
 
Tvåan har lite krångligare kontroller, med tanke på att man ska byta mellan Fred och Barney lite hejvilt, särskilt i sista banan, har trots det endast lyckats klara tvåan själv, inte ettan... fast sen är ju tvåan så sjukt mycket dyrare att få tag på :)

 #21094  by *Andreas*
 
ALLA versioner av tvåan är sällsynta ;)

Tror nästan scn är den jag sett mest, nån usa-version dyker väl upp på ebay ibland, och nån enstaka ita-version.

 #21097  by Frezy_man
 
okej. Hade tänkt skaffa båda spelen till mitt USA NES någon dag. Den totala suman för min önskelist springer iväg. Bara Contra force och little samson kassetter lär kosta 100 dollar eller så =(

 #21255  by Riwallen
 
Tycker Flintsones är helt OK spel Lite för jäkla svårt med hans kontroll men klart godkänt. Lite kul inslag med basketen helt klart.

Sedan är hanju för jävla fet och klumpuig känns det som när han skall klättra över kanter. Måste be Wilma att inte ge honom så mycket mat

 #21275  by Nystroem
 
Jo då, det är ett spel som fungerar. Inget spel som hamnar på inköpslistan, men det är ok. Minns att jag kom till något ställe med fladdermöss (kan mycket väl varit första banan) nere i en grotta när jag var liten. Det var klurigt som attan :/

 #21277  by Link
 
Spelade 2:an idag och jag måste säga att den är bättre än 1:an helt klart! Inte lika svårt och riktigt skoj. :D

Instagram #sndb.se