• Vi spelar Nes tillsammans | 007 Life Force

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Sjunde omgångens spel

Aladdin
4
24%
Life Force
13
76%
Double Dribble
No votes
0%
 #540132  by poppe
 
Här är sjunde omgångens spel som togs fram genom en kombination av excel och slump.nu. Tjuvstartar röstningen två dagar tidigare då jag ska resa bort.

Röstningen pågår fram till den 8:e juli och sen spelar vi mellan den 9:e juli till 22:a juli.

Tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så går det också bra.

Who's With Me?

Image Image Image
 #540141  by segasonic
 
Det blir life force för min del, det har jag inte spelat.
De andra två är helt värdelösa spelmässigt.
 #540145  by poppe
 
Aladdin för min del, så jag får en anledning att skaffa det.
 #540149  by Ufouria
 
Aladdin fastnade jag på bana 2. Så det vore lite skoj bara för att få er andra att berätta hur man tar sig vidare. :lol:

Double Dribble är verkligen aptrist.

Life Force har jag spelat en hel del men har inget emot att spela igen.

Avvaktar med min röst.
 #540272  by smid
 
Life Force från mig. Har aldrig gett det en chans utöver på fyllan med kompisar. Alladin är ju förjävla dåligt, det orkar man inte med :)
 #541642  by poppe
 
Okej! Vi lirar Life Force i två veckor, ska bli kul få jag gillat shooters och bara har testat LF som hastigast.
 #541649  by MoonCloud
 
OK bara så ni vet - jag kommer köra Konamicode, annars är man rökt på bana 3.
 #541651  by Gippan
 
Låter som ett bra val av spel. Är äntligen på hemmaplan så denna gång är man med :) Missat de två senaste :/
 #541653  by Lindholm
 
Life Force är ett underbart spel, dock länge sedan man spelade det nu.
 #541765  by poppe
 
MoonCloud wrote:OK bara så ni vet - jag kommer köra Konamicode, annars är man rökt på bana 3.
Funkar den i Life Force också? Fick den inte att funka och den hade jag verkligen behövt, shit var svårt det är. Första bossen var dock skitenkel.
 #541784  by MoonCloud
 
poppe wrote:
MoonCloud wrote:OK bara så ni vet - jag kommer köra Konamicode, annars är man rökt på bana 3.
Funkar den i Life Force också? Fick den inte att funka och den hade jag verkligen behövt, shit var svårt det är. Första bossen var dock skitenkel.
Jora :) koden funkar perfekt.
Men ja, alla banor/bossar är enkla i jämförelse med tredje banan. Till och med sista bossen är enklare.
Se till att ha Force och massa options när ni kommer dit om ni inte vill använda Konami Code ...
 #541847  by smid
 
Life Force är ju dessutom jävligt bra som co-op då det blir lite lättare om man kör med en bra medspelare. Har laddad in det på mitt DS nu, kommer att spela på planet till Tyskland.
 #542082  by ORANGE
 
Jag ska också ta och lira lite lifeforce. Ska kämpa tampert med den jäkla 3dje banan, film klipp kommer :).
 #542158  by Ufouria
 
Tredje banan är den med lavan väl? Isf är det den som jag oxå tycker är jobbigast. Vi hade en tävling här för några år sedan att få högst poäng på Life Force på 1 liv. Trodde aldrig att jag skulle komma förbi 3:e banan utan att dö men det blev inte så svårt efter ett tag. Måste lära sig vart man ska "stå" (nu kommer jag dock inte ihåg längre) hela tiden för man hinner ju inte åka undan när lavan väller fram.
 #542266  by ORANGE
 
Sanna: jag tvivlar nästan på att det finns en punkt man kan hålla sig på utan
Att bli attackerad. Man blir inte omringa av skott men det är suprise suprise helatiden
>_<
 #542893  by poppe
 
Är just nu på landet så jag spelar Life Force på min PocketFami (med konverter, så spelet sticker ut en halvmeter). Det slog mig att det är betydligt mer flyt i spelet när det går i 60 Hz.

Får fortfarande inte Konami-koden att funka, för visst ska det vara som i gradius att man pausar när man knappar in den?
 #542901  by Lindholm
 
Knappa in den vid startskärmen om du vill fuska
 #543315  by Ufouria
 
Nu spelar jag Life Force. Blir ju ringrostig om man inte spelat på ett år. Så är det väl iofs med alla spel. Är att börja på ruta 1 igen. Fick köra om några gånger på första banan då jag dog men nu har jag den i ryggmärgen iaf.

Vad brukar ni välja? Ripple (eller vad den heter) eller laser? Jag har ALLTID föredragit ripple men jag har å andra sidan nästan aldrig testa med lasern. Antar att den är starkare (dödar med färre träffar) men den är även svårare att träffa med.
 #543350  by poppe
 
Bana ett sitter också för mig, snart sitter även tvåan.
Jag väljer laser, men ska nog testa ripplen, pga spridningen.
 #543356  by Ufouria
 
Trean dog jag som en fluga på nu första gången jag kom dit men hade tre continues så jag försökte hitta en bra placering utan att bry mig om att komma vidare. Om man placerar sig över "Hi" (hi-score) och nära lavan så klarar man sig bra. Det var en lava våg som kom där iofs men bästa placeringen hittills. Ormen som kommer där är jobbig.

Testade med laser nu sist men tycker inte den känns starkare, så det får bli ripplen.
 #543377  by ORANGE
 
Laser är klart starkast kan jag säga :). Ringarna kan man inte uppgradera två gånger
som man kan med laser.
 #543385  by MoonCloud
 
Vi har klarat spelet tillsammans innan men då det blev klart att detta spelet skulle spelas gemensamt här på nesdb bestämde vi oss för att köra igen. Förra gången dog vi väldigt många gånger, särskilt på tredje banan, så för att "öva" tänkte vi köra med konami code först och sedan testa utan...

men det slutade med att vi klarade oss igenom hela bana 1-3 utan att dö en enda gång, någon av oss. Sedan på bana 4 blev Orange av med ett liv men klarade sig sedan väldigt bra för att bara ha spelat banorna 4+ en gång tidigare (då han inte brukar använda sig av konani code). Men denna gången behövde vi den alltså inte ens.

Han dog totalt tre gånger, jag bara två på hela spelet - ENDAST i slutet - efter sistabossen, när man ska racea igenom en massa hinder (hatar det, speciellt när man har tre speed är det omöjligt. Brukar bara köra med två men råkade ta en för mycket. Så ja - jag blev ganska arg när jag egentligen förtjänat att dö noll gånger :P

Men det blev absolut rekord för oss båda!
Last edited by MoonCloud on 14 Jul 2012, 22:33, edited 2 times in total.
 #543387  by Ufouria
 
Ah, allra sista racet efter slutbossen känns omöjlig. Jag har kommit dit utan att dö (när vi hade tävling på nesdb) men dog på mållinjen. De ska gå att klara sig igenom det utan att dö eller?
 #543393  by MoonCloud
 
Ja det ska gå, tror jag har gjort det, men då hade jag garanterat inte mer än en speed.
 #543404  by ORANGE
 
Endorfinerna och adrenalinet rusade genom min kropp när jag och mooncloud klarade lifeforce salamander
För första gången. Innan hade jag bara sett min far spela och dö på 3 banan.
När jag själv började spela (7år) så har jag dött på 3 banan hela mitt liv och vägrat konamicode enda tills jag
Träffade mooncloud.

Instagram #sndb.se