• Favoritutgivare?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilken av följande är er favoritutgivare av NES spel?

Capcom
22
39%
Hal
No votes
0%
Konami
8
14%
Nintendo
17
30%
Rare
No votes
0%
Sunsoft
8
14%
Taito
1
2%
Tecmo
1
2%
 #22056  by Ufouria
 
Har ni någon favoritutgivare/utvecklare av NES spel? Jag har listad några men ni kanske har en annan favorit som inte finns med?

Har själv ingen riktig favorit. Supersvårt val.

 #22064  by Nystroem
 
Lade min röst på Capcom, men det var jämnt mellan dem och Nintendo. Tycker om Nintendo lika mycket som Capcom.. men man fick bara välja en så.. :P

 #22067  by BelfegorC4
 
Jag röstade på Tecmo. Varför? Jo för ett ovanligt bra spel som var nytänkande. Tecmo Cup - Football game.

 #22072  by J. Lilja
 
Jag röstade på Konami, egentligen inte så mycket som utgivare, men snarare som utvecklare av spel. T.ex. utvecklade de ju Turtles till nes men det gavs ut i USA av ett dotterbolag vid namn Ultra och i Europa av (i princip samma bolag) dotterbolaget Palcom. Det gick till på samma vis med många av deras spel..

Jag grundar mitt beslut på spel som Turtles II, Metal Gear, Castlevania, Blades of Steel, The Goonies II, Salamander till nes, spelen Knightmare, Knightmare II: The Maze of Galious mfl. till MSX och spelserien Silent Hill till modernare konsoller.

 #22081  by nes_nerd_no_1
 
Herre min gud vilken svår fråga........
Kan man inte rösta blankt? Eller på allihopa? ;)

 #22084  by pcx
 
Min röst faller på Konami som var mina favoriter back-in-the-days. Det känns som att deras produktioner höll en riktigt hög och jämn nivå.
Om det inte bara skulle handla om NES skulle jag lätt rösta på Rare istället. De har gjort några grymt sköna spel till N64 osv.

 #22090  by nes_nerd_no_1
 
pcx wrote: ........skulle jag lätt rösta på Rare istället. De har gjort några grymt sköna spel till N64 osv.
Jag säger bara: Conkers Bad Fur Day :D:D:D

 #22098  by *Andreas*
 
Min röst åt Capcom. De släppte ju nästan bara roliga spel till nes, fast tänker man på andra enheter så äger de stort även där.

 #22102  by Bonomaul
 
Solklart Capcom.. Motivering totalt överflödig.

 #22106  by WERY
 
Röstade på Capcom men hade även röstat på Konami fast bara en går

 #22119  by rocc
 
Svårt val där mellan Nintendo och Capcom.. Men Tvspelsmusikgalning
som jag är så fick det bli Capcom med alla mästermusik som finns
till Megamanserien och alla disneyspelen..

 #22135  by Widar
 
Capcom! Taito är dock värd en stänkare med Bubble Bobble.

 #22237  by Frezy_man
 
Det är svårt att välja. Jag valde Nintendo. Tänkte inte så noga. Men andra favoriter är nog Capcom och Konami som verkligen öste på med klassiska spel =)

 #22250  by Nagai
 
Väldigt tufft val, men rösten gick åt till Nintendo... utan nintendo så hade vi nog inte haft så bra spel idag..

 #22255  by Riwallen
 
Min röst faller självklart på Nintendo med klassiker som Zelda, Metroid, Kid Icarus
 #519180  by Ufouria
 
Undrar om det fortfarande går att rösta i denna tråd. Jag kunde det inte iaf, trots att jag tillåtit ändring av röst.

Capcom måste jag nog säga. Tätt följt av Sunsoft (Batman, Blaster Master, JtS etc), Taito (Blue Shadow, Power Blade etc), Tecmo (Shadow Warriors).
 #519181  by segasonic
 
Jag kunde rösta.
 #519204  by Nils
 
Röstade på Nintendo. De gjorde ju världens bästa spel, Paper Mario.
 #519210  by Malus
 
Konami för min del.
 #519214  by Nils
 
Just för NES tycker jag Capcom för Mega Man serien. Annars Nintendo.
 #519218  by MilleN
 
Det första jag tänkte på var faktiskt Taito med sitt bubble bobble, little samson, panic restaurant och flintaspelen :) Dock är Nintendo oslagbart med Mariospelen. Capcom är också bra skit med mega man och disneyspelen.

konami har släppt flest "kända" skitspel tycker jag ;) endast turtles 2 jag verkligen gillar egentligen.
 #519226  by 0LD5K00L
 
Samma här, alla utav dem är riktigt bra men inget företag kommer i närheten utav vad Nintendo har åstadkommit.
 #520949  by Shinjo360
 
Sunsoft - just pga Batman, Master Blaster och Journy to Silius! <3
 #520963  by Andreas No 1
 
Nintendo för dess betydelse för TV-spelsvärlden som vi känner den idag. Utan Super Mario Bros - inte alla dessa underbara plattformsspel och utan Zelda (som väl var det första riktiga rollspelet?) så ja... Ni förstår själva. Sedan skapade ju dem Zelda 2, SMB 2+3, Kid Icarus, Metroid, Mike Tyson´s Punch Out, Donkey Kong och gav ut Faxanadu, RC Pro Am samt Cobra Triangle. Att dem sedan fortsatte med Super Mario World, All Stars, SMW 2 - Yoshi´s Island och Zelda III - A Link to the Past. :-k :mario

Konami 2:a för Castlevania-serien, Probotector, Metal Gear, Gradius, Life Force - Salamander, The Goonies II, Turtles I+II, Bucky O´Hare. :)

Capcom 3:a för Bionic Commando, Mega Man 1+2, Gun.Smoke, Duck Tales, Chip´n´Dale 1+2 :MM

Tecmo, Sunsoft, HAL och de andra är inte fel dem heller. :yes:
 #528821  by Gooner
 
Palcom finns inte att rösta på?

Givet val i sunsoft tycker jag! bäst spel i Ufouria och snyggast omslag i batman rotj!
 #528822  by Hudson
 
Var på listan är Hudson soft?!
Jag säger som Pat the NES Punk: "Swear on it! Swear on the hudson bee!"

Instagram #sndb.se