• Vi spelar Nes tillsammans | 009 Probotector

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Nionde omgångens spel

Adventures of Lolo
9
43%
Spy vs. Spy
2
10%
Probotector
10
48%
 #548720  by poppe
 
Här är nionde omgångens spel som togs fram genom en kombination av excel och slump.nu.

ImageImageImage

Röstningen pågår fram till den 5:e: augusti och sen spelar vi mellan den 6:e juli till 19:e augusti.

Som vanligt är tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten.

Who's With Me?
Last edited by poppe on 07 Aug 2012, 09:27, edited 2 times in total.
 #548732  by smid
 
Röstade på Lolo då jag har spelat sönder Probotector sedan sex års ålder, alltid kul med något nytt. Fyra andra har röstat, vilka och varför?
 #548734  by Ufouria
 
Probotector är det enda som är skoj men det har jag spelat så mycket så det går bort. Spy Vs Spy har jag gett tre chanser men det är lika tråkigt varje gång.
Min röst får gå till Lolo för det har jag lättillgängligt och kan tänka mig att spela några banor.
 #548736  by segasonic
 
Min röst gick till Lolo eftersom jag började spela det igen ganska nyligen. De andra två spelen gillade jag imte särskilt mycket när jag spelade dem sist.
 #548739  by MoonCloud
 
eftersom att jag nyligen skaffat Lolo1 så blir det en röst på det, även om jag gillar de andra två :)
har växt upp med Lolo2 och Lolo3 så har väntat på ett tillfälle att testa 1an mera...

(men Metroid-veckan är inte över än väl?)
 #548968  by GHFear
 
Probotector snälla :) Så jag har en riktigt bra anledning att köpa det!
Älskar spelet! ^^ Men kommer nog inte köpa det om jag inte får lite press från något håll.
 #549711  by smid
 
GHFear: Det finns aldrig anledning till att inte köpa Probotector :o
 #549713  by gg3gg3
 
hazzemannen wrote:Jag röstade på Probotector då det är det enda av dem jag har!

+1 på det!
 #549716  by poppe
 
Jämt skägg mellan Lolo och Probotector. Såg att jag satte fel slutdag på omröstning (hade varit smidigare med datum ist för antal dagar).
 #549767  by poppe
 
Nä vi kör tiden ut speciellt nu när det är jämt.
 #549925  by poppe
 
Probotector vann den här omgången med mista möjliga marginal. Kul att 21 pers tänkte vara med och spelar också ;)
 #549926  by smid
 
Nooooooooo... Oh well nu slipper jag ladda in ett nytt spel på mitt DS iaf. Probotector kör jag jävligt ofta, får se om man kör extra hårt och lyckas klara det för första gången på ett par år kanske. Nåja, spelen kommer ju upp i andra omröstningar, om ett par år antar jag :)
 #549954  by Ufouria
 
Jag röstade på Lolo och tänkte bara spela om det blev det :yes: & då hade jag spelat vare sig jag ville eller ej. Inte "fega ut" som jag antar att de flesta 10 som röstat på Prob kommer att göra :nogood:

Men som sagt, jag kan Probotector utan och innantill så jag kan ju låtsas om som att jag har spelat :-w Tycker dock det är tråkigt när det blir de bra spelen som är med eftersom jag har spelat sönder dem. Bättre med skitspel som man aldrig skulle spelat om man inte hade andra (nesdb:are) att spela med.
 #549956  by priest
 
Vem är det som handplockar spelen som ni sedan röstar på? Skulle detta denna uppgift kunna skötas av olika personer från gång till gång...? Det skulle kanske bli lite mer variation och oförutsägbarhet då...Bara ett förslag.

Det är kanske så det funkar redan, har tyvärr inte följt detta evenemang...
 #549964  by poppe
 
Det är slumpen (slump.nu) som avgör de tre spelen som går att rösta på.
Sanna: du behöver nog inte vara orolig, sant slumpas det fram skitspel x 3.
 #549970  by MoonCloud
 
jag tror inte att jag skulle vara helt värdelös på att göra recensioner eftersom att jag har läst journalistik på gymnasiet men nu var det ju över 10 år sedan, såatteeeeh...
 #550013  by GHFear
 
Yay! ;D Nu blir det o köpa probotector! eller contra om jag får tag på det ^^ Roligare med riktiga contra ;)
 #550021  by GHFear
 
Sanna... Nakna grabbar är ju coolt! Tycker du inte det har du har farligt enormt kasst dålig smak på spel xD
Contra är ju mycket fetare! Robotarna i prob är ju töntiga...
Upplevde du något traumatiskt som ung som gjorde att du fick en konstig smak för spel eller vad har hänt?
xD

Skojar bara med dig :) Men du har en lite konstig smak för spel du ;) Haha.
 #550078  by Ufouria
 
Just när det gäller robotar vs nakna grabbar så tror jag att majoriteten tycker robotarna är coolare :) Så i det här fallet tror jag att jag tycker som majoriteten, tyvärr. :/

Annars har jag svårt för att följa strömmen och tycka om överskattade spel som SMB3, Kirby, Metal Storm mfl.

Instagram #sndb.se