• Vi spelar Nes tillsammans | 017 Gun.Smoke

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

17:e omgångens spel

DuckTales 2
4
22%
Gun.Smoke
10
56%
Chip'n Dale - Rescue Rangers
4
22%
 #586071  by Tronin
 
Har aldrig kommit längre än till ninjorna. Är det många banor kvar efter den? Berättamhelst inte vad det är för typer av banor, vill inte få nåt spoilat.
 #586082  by Ashaman
 
Jag tycker spontant inte det är svårare, dock tappar man koncentrationen/fokus. Jag missar ofta på tredje varvet i slutet å man vill ju som hardcorespelare inte använda continue, så då åker kontrollen i backen å restetknappen går i! ;)

Jag TROR inte det blir svårare.
 #586281  by gg3gg3
 
Men han är inte mycket till affärsman den där prisjägarn! 20lax för en affisch på en skurk som inbringar 12!?
 #586290  by gg3gg3
 
Blev en rage quit idag med. Fyra liv rakt av på dom där gröna kukarna som kommer i hundratal bakifrån och skjuter en i ryggen. Nu blev jag riktigt jävla upprörd känner jag! Helvete
 #586323  by segasonic
 
Magnumen är guld värd!
 #586328  by segasonic
 
Jag kör det vanliga vapnet på banorna och Magnumen på bossarna. Klarade första varvet precis och börjar varv två om en minut, wish me luck! :good:
Edit: 140330 poäng/pengar efter första.
 #586330  by Sonefors
 
Det var värst! Jag köper alltid en häst (vet bara vart hästen ligger på första banan) och dör den så går jag ett varv till så jag hinner köpa en till innan bossen. Har alltid kunnat det där med att bränna pengar ;)

Lycka till!
 #586334  by segasonic
 
Tack för lyckönskningen, den hjälpte!
Kan man ens hitta hästar på mer än första banan? Isf är de väldolda!
Går på sista varvet nu och blir förhoppningsvis klar innan jag somnar.
Till sist blir det enkelt att undvika skotten, kan nog tacka Starforce och Xevious för det! :good:
258990 poäng/pengar efter andra!
Edit: Hittade en häst i gräset på indianbanan!
 #586351  by Sonefors
 
Precis, jag vet att jag har hittat hästar på andra banor men minns aldrig vart eftersom jag inte har spelat det så mycket. Är inte helt säker på vart man hittar bosskortet (eller vad det nu heter) heller men på nåt vis så dyker det alltid upp förr eller senare. Jag pepprar rätt mycket :lol:

Jag tycker också att det är relativt enkelt att undvika skotten för det mesta. Det är några tillfällen och platser som är lite knivigare än andra men överlag ett rätt så enkelt spel om man jämför med till exempel Castlevania och Metroid. Visst, jag har bara klarat det en gång och endast ett varv, men i modern tid så har jag även bara gett det en chans och då klarade jag det.

Well, fortsatt lycka till då sega!
 #586361  by segasonic
 
Ja, hemligheten är att peppra!

Blev precis klar och avslutade med 410300 poäng/pengar (+belöningen för prällen)
Kanske skriver ihop en text om vad jag tycker vid ett senare tillfälle.
Tog sju bilder, denna kunde man läsa bäst på :lol:

"SPECIAL THANKS TO
CAPCOM
THE END
"
 #586366  by segasonic
 
Vadå, jag använde inte blixt!
Så ser slutskärmen ut :DOG
Du får se själv när du klarat alla varven 8)
 #586377  by segasonic
 
Blev du sur över bilden?
 #586388  by Vippe
 
Har själv inte klarat spelet förr.. och jag tar väl inte direkt illa upp av att ngn spoilar "jag har klarat spelet" skärmen direkt ;p
 #586390  by Tronin
 
Det är inte så att jag tar illa upp, men för mig försvinner spänningen av att sitta och nöta ett spel för att se hur det slutar om jag råkar få syn på slutet här.
 #586401  by Sonefors
 
Spänningen och belöningen ligger väl ändå i att faktiskt klara spelet, inte att få se alla två meningar av text med tillhörande bild som dyker upp i slutet. Eller? Dock så förstår jag att man inte vill få sin upplevelse förstörd, jag trodde dock inte att det gällde majoriteten av NES-spelen men jag får nog tänka om där. Ber om ursäkt om jag har gjort något liknande nån gång.
 #586414  by Ashaman
 
Det finns hästar gömda på alla banorna (tror jag) dock är det i ingenmansland efter där bossen är ifall man hoppar över att ta wanted-skylten. Jag vet iaf att det är så på andra och tredje.
 #586671  by Ashaman
 
Nu har jag lirat igenom alla tre varven. Landade på ca: 700 000 poäng +- 50 000 (ett varv/bana, alltså inget extra.)
Jag får nog ta tillbaka vad jag sa innan om att de andra varven inte är svårare, det tycker jag nog att de är ändå efter noggrant övervägande :)
Spritesen är lite aggressivare på andra och tredje.

Gun Smoke, ett spel som alltid funnits i mitt hjärta.
svårt att hitta negativa saker om spelet pga detta, ärligt talat.
Musiken är riktigt bra! Särskilt inledningsbanorna!
Grafiken tycker jag är klart godkänd. Kanske lite snålt med fiender, men jag tycker att de lyckats bra i variationen där också med tanke på att det är en vertical scroller från 1985.
Kontrollen är följsam i mitt tycke! Man kan då och då torska ett liv utan att vara överens med spelet, men det är inte särskilt ofta.

Det finns också en frustrationsfaktor i spelet som är alldeles lagom. När det kommer fiender bakifrån i stooora antal på särskilt fjärde banan så blir det svårt.

En negativ sak jag kan tycka om spelet är dock att jag anser tredje och fjärde banan svårast på spelet. Femte och sjätte är imo något enklare. Iof är enda svårigheten med tredje banan att det ibland blir väldigt mycket fiender.

På tal om det förresten kan jag bli väldigt frustrerad över grafiken på sjätte banan. Ni som spelat den vet varför!

I min bok får Gun Smoke helt klart fem pistoler av fem möjliga!
 #586674  by Sonefors
 
Trevligt recension! Och GRATTIS!

Tredje banan svårast? Det håller jag inte med om. Jag tycker nog femte banan är lurigast men jag kan inte svara på varför. Det kanske var för att min häst dog rätt tidigt och jag fick skjuta som ett as för att överleva tills jag kunde köpa nästa :lol:

Det enda jag inte gillar med spelet är att man förlorar western-känslan ju längre in i spelet man kommer, de första tre banorna är ju helt klart roligast!
 #586679  by Ashaman
 
njaa.. det svåraste med femte banan är helt klart bossen...

Men jag kan hålla med dig ang. westernkänslan! och att de tre första banorna är roligast, men det kan bero på att det var dem man spelade mest som liten ;)

Tycker dock sista banan passar bra in i spelets karaktär också, den är ju riktigt kuslig och skön. det känns att man kommer in i chefsbovens näste. synd dock som sagt på svårighetsgraden...

Instagram #sndb.se