• Small box eller big box - Vad föredrar du? Diskutera!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vad föredrar du?

Small box
16
62%
Big box
6
23%
Spelar ingen roll
4
15%
 #597152  by Ufouria
 
Vissa NES spel som släpptes i Skandinavien kom ju både i small box och en senare big box version. Exempel på sådana spel är Super Mario Bros 1 och 2, Zelda 1 och 2, Tennis och Ice Hockey.

När jag började samla och hade 0 intresse för svarta serien så föredrog jag spelen i stor kartong så att de skulle passa bättre ihop med de övriga spelen.

Nu tycker jag däremot att de små boxarna är betydligt trevligare. Motivet blir snyggare på dem. Skulle kunna tänka mig alla spel i small box version men undrar hur Mega Man spelen skulle se ut i liten kartong :-k De som är gjorda ursprungligen i stor kartong kanske skulle bli bedrövliga om man minskade storleken.
 #597154  by MilleN
 
Alla som finns i båda varianterna ser helt freakade ut i bigbox konstigt nog, de som är gjorda för big box är ju snygga men det känns inte rätt med ett stort Ice Hockey t.ex. :)
 #597168  by Lindholm
 
Smallbox helt klart, de som även kom i bigbox ser ju lite utdragna ut. Fast samtidigt skulle jag inte vilka ha boxar som hade gjorts om från bigbox till smallbox, då de hade sett ihoptryckta ut...

Id est; vill ha boxarna i den storlek de kom i först (eller snarare i den storlek jag såg dem först i)
 #597255  by Omega Supreme
 
Big Box är ju egentligen helt meningslöst. En frigolit bit för att det ska kännas att man får något mer att hålla i när man köper liksom? Jädra jänkarna :)

Håller med om att alla Small Box som även släptes som Big Box ser helt mongoloida ut i Big Box versionen.

Small Box var ju först så det känns mest original. Sedan så tror jag däremot inte jag hade velat se Aladdin, Lion King och Flinta 2 m.m i Small Box version. Tecknade Big Box omslag är snygga!

Instagram #sndb.se