• Releasedatum?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #26681  by Tawny
 
Finns det nån lista nånstans på vilka datum vilka NES-spel släpptes i Sverige?
Det borde väl kunna stå i gamla reklamer eller de där nintendobiblioteken...

 #26686  by WERY
 
kolla i databasen över release listor

 #26692  by Bonomaul
 
Ja, eller under releaselistor. ;)

 #26699  by WERY
 
Petnoga :x

 #26706  by Tawny
 
har kollat nu :)

hur väl stämmer det?

kreese har ju t.ex på sin sida listat ett par spel på ?, medan det i databasen finns utgivningsår på de...

 #27270  by pravda
 
Apropå realeselistor, någon som vet var man kan se vilka spel släpptes i övriga Europa, regionerna Europa-B resp Europa-A? Kom väl en hel del dit men som aldrig kom hit...

 #27280  by WERY
 
Dessa kategorier överspänner bara Sverige, USA och Japan men man kunde ju ta med tyskland och england oxå fast det beror på hur stort intresset är.

 #27372  by washout
 
Tanken är ju att det som står i databasen ska stämma :)
Alla uppgifter är tagna från nintendomagasinet, klubbtidningen och bergsalas releaselista, såvitt jag vet. Vilka spel är det som kreese har frågetecken på? Vissa hyrspel vet jag att vi har år på (uppsnokat från annonser i nintendomagasinet) men inte datum.

 #27380  by WERY
 
Vad jag tror dom andra menar är att man borde ha en lista på tyska releaser och engelska såna då det kom andra PALspel som Sverige aldrig fick men då måste man ju förstås kolla upp detta. En börjankan vara om man tar dom NOE o PAL-A spel som finns i DB som scans och gör två nya listor som man kan bygga på allteftersom man skickar in nya scans på tyska o mattel lir

 #27442  by pravda
 
Det låter bra, WERY. Men sen kan väl risken finnas att man missar spel som släppts i t ex Frankrike eller Spanien men inte i övriga Europa.

 #27492  by WERY
 
Mm då får man lägga till dessa senare eller så gör man bara en tysk o engelsk lista för annars måste man ju ta med allt inklusive dom spel som släpptes i Kina, Brasilien osv

Instagram #sndb.se