• Svår (och rolig) frågesport!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #26782  by Tawny
 
Ok, gör nu denna utan att kolla upp det i databasen eller i spelhyllan, se om ni klarar det ur huvudet... Gissa om ni inte kan så blir det roligt.. Vilket spel kan vara CP tro ;)

(skicka ett PM till mig med svaren så postar jag topplistan nedanför...)

Det är mer eller mindre roliga förkortningar ;)

(jag skrev NOE eller EEC beroende på vilken version jag har, så jag vet att det finns..)


Vilka spel menas:

NES-MA-EEC
NES-CP-EEC
NES-OG-NOE - Original Gangsta!
NES-SM-EEC - Spelet för öppensinnade ;)
NES-PM-EEC
NES-CV-EEC
NES-AP-EEC
NES-ME-EEC
NES-FI-EEC - Det är inte Barbie kan jag säga ;)
NES-88-EEC
NES-77-EEC
NES-MU-USA
NES-IR-EEC
NES-EM-SCN
NES-PK-SCN - Det politiskt korrekta spelet!
NES-68-SCN - Gubbvänstern
NES-PA-NOE/FRG
NES-ZZ-NOE - Trött på detta nu?

ho ho ho

Topplista:

1. Gixen - 7
2. Bonomaul - 6.5 - 0.5 mercy points för ärlighet :)
3. Nystroem - 5
4. jalla - 4
5.

Pöbeln:[/b]
Last edited by Tawny on 24 May 2007, 07:44, edited 3 times in total.

 #26785  by Lakanman
 
Ja ni kan ni dom här då är man EXTREMT nördig ;)

Gissar på SM är super mario bros iaf ;)

 #26796  by Bonomaul
 
Heh.. Sköj! Den här ska jag klura på senare. Återkommer.

 #26805  by Nystroem
 
Haha omg vad svårt. Men men. Tawny kan iaf räkna med ett PM med typ 1 rätt inom några minuter ;P

EDIT:
Nu har jag skickat in mina svar iaf. Hahaha. Fan vad uselt det lär gå. Hjärnan fick arbeta för att komma på ett spel som har FI i titeln ens ska ni få veta. Det var den sista jag gjorde och det bara snurrade 1000-tals NES-spel runt i skallen när jag skulle komma på på den. Haha.. aja. Får väl se hur det går :)

 #26828  by Ufouria
 
Shit va svårt. Kan bara tre på rak arm (88, SM, CV). Böjde armen men kom inte på fler förde. :)

 #26830  by jalla
 
ZZ och 77 kan jag :)

 #26837  by Bonomaul
 
Sjukt svårt ju! Visste två på rak arm (88 och 77), och hade väl hyfsade gissningar på den del. 3 rätt totalt kanske.. vi får se.

 #26861  by Nystroem
 
Eftersom det är omöjligt att räkna ut vad 88 och 77 betyder.. så innebär det att ni faktiskt har kollat tidigare på vad det är för kod för de spelen. Fy fan vilka nördar ni är Bonomaul och Sanna :lol:

 #26874  by WERY
 
Kan 88 möjligvis vara en föregångare till Wolfewnstein 3D? :lol:

Vi vet ju vad det står för iaf :lol:

 #26878  by Gsmhacker
 
WERY wrote:Kan 88 möjligvis vara en föregångare till Wolfewnstein 3D? :lol:

Vi vet ju vad det står för iaf :lol:
helly hansen :wink:

 #26880  by Nystroem
 
WERY wrote:Kan 88 möjligvis vara en föregångare till Wolfewnstein 3D? :lol:

Vi vet ju vad det står för iaf :lol:
Jag chansade på Bionic Commando av samma anledning som du syftar på ;P

 #26884  by Gsmhacker
 
Super-marko var har igentligen dom 4 sköldpaddorna med 88 att göra ?



föresten smart att ha Listan (svaren) i undertexten :lol:

 #26885  by Nystroem
 
Ja, svaren kanske skall tas bort ;P

Men Gsmhacker.. vad har Super-Marko med denna tråden att göra? *retas* ;)

 #26886  by Bonomaul
 
Nystroem wrote:Eftersom det är omöjligt att räkna ut vad 88 och 77 betyder.. så innebär det att ni faktiskt har kollat tidigare på vad det är för kod för de spelen. Fy fan vilka nördar ni är Bonomaul och Sanna :lol:
Hehe.. jodå.
Men eftersom det är jäkligt vanliga spel så har jag sett ett par stycken, och eftersom det är lite ovanligare med siffror än bokstäver så har jag väl lagt dem på minnet. Är inte säker på att jag satte rätt spel till rätt siffror, men uppenbarligen gjorde jag det eftersom jag hade 7 (!!) rätt.

Edit: Ser nu att jag egentligen fått ett rätt för mycket eftersom jag gissade på rätt spel, men fel del i serien på ett.

 #26893  by Gsmhacker
 
Nystroem wrote:Ja, svaren kanske skall tas bort ;P

Men Gsmhacker.. vad har Super-Marko med denna tråden att göra? *retas* ;)
Han är ju Turtlesfreak ,

 #26898  by Tawny
 
Bonomaul wrote:
Nystroem wrote:Eftersom det är omöjligt att räkna ut vad 88 och 77 betyder.. så innebär det att ni faktiskt har kollat tidigare på vad det är för kod för de spelen. Fy fan vilka nördar ni är Bonomaul och Sanna :lol:
Hehe.. jodå.
Men eftersom det är jäkligt vanliga spel så har jag sett ett par stycken, och eftersom det är lite ovanligare med siffror än bokstäver så har jag väl lagt dem på minnet. Är inte säker på att jag satte rätt spel till rätt siffror, men uppenbarligen gjorde jag det eftersom jag hade 7 (!!) rätt.

Edit: Ser nu att jag egentligen fått ett rätt för mycket eftersom jag gissade på rätt spel, men fel del i serien på ett.

vadå för fel?


jo svaren är i länken under, men svaren är i databasen också.. det är inte direkt som det är OMÖJLIGT att få fram utan min länk... folk får väl fuska om de vill, men då förlorar de det roliga :)


EDIT:

p.s.
om man har gröna glasögon blir vitt grönt och brunt blir brunt. som shredder ungefär :D

 #26904  by Ufouria
 
Nystroem wrote:Eftersom det är omöjligt att räkna ut vad 88 och 77 betyder.. så innebär det att ni faktiskt har kollat tidigare på vad det är för kod för de spelen. Fy fan vilka nördar ni är Bonomaul och Sanna :lol:
Faktiskt inte. 88 har lagts på minnet. Kan bero på att jag funderade över varför detta spel hade numret 88. Finns ju ingen koppling vad jag kan se.

 #26905  by Nystroem
 
Sanna:
Då är det nördigt att komma ihåg såna saker och fundera över dem! ;) Haha

 #26909  by Ufouria
 
Hehe, det håller jag med om. :wink:

 #26924  by Bonomaul
 
Tawny wrote:vadå för fel?
PM - Gissade på del II i den serien. Men tycker nog att du kan vara lite snäll där. Känns inte så hemskt rent moraliskt att få 7 rätt istället för 6 tillskrivet sig för den lilla saken. :)

 #26972  by Tawny
 
Bonomaul wrote:
Tawny wrote:vadå för fel?
PM - Gissade på del II i den serien. Men tycker nog att du kan vara lite snäll där. Känns inte så hemskt rent moraliskt att få 7 rätt istället för 6 tillskrivet sig för den lilla saken. :)
aaah nu ser jag :) nej nej här fås inga mercy points!
nu blir du nerpetad till 2:a plats muahahaha ;)

 #26973  by BelfegorC4
 
Tawny wrote:aaah nu ser jag :) nej nej här fås inga mercy points!
nu blir du nerpetad till 2:a plats muahahaha ;)
ähum du har ju tillåtit mercy points iallafall :D "0.5 mercy points för ärlighet "

 #27729  by pravda
 
Hehe, lägligt att jag nyligen tittade igenom min manuallåda. Får se hur mycket som satt sig i minnet...

Instagram #sndb.se