• Vi spelar Nes tillsammans | 023 Batman The Video Game

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

23:e omgångens spel

Tecmo World Wrestling
5
25%
Batman The Video Game
12
60%
Simpsons: Bart vs. the Space Mutants
3
15%
 #616734  by smid
 
Styris wrote:Jo hans reaktion när han ser tiden är nog priceless faktiskt :D
Var hittar jag detta, inget på SDA och när jag googlar så hittar jag bara sämre tider :o
 #616737  by smid
 
Nämen tack kära du :) här ska kikas... Fan att det finns en stream, kommer ju fastna som vanligt :/

Ska även plocka fram mitt ds och börja lite Batman, det är för kallt på kvällarna för att spela ute nu :(

Edit: Ah honom har jag sett spela innan.
 #618705  by Styris
 
Har du tagit dig till fjärde bossen är det ju typ inget kvar av spelet :) Bara nöta lite till då ^^
CrazyDane wrote:JÖSSES! Det var det sjukaste jag sett, jag hade för mig att det spelet var skitsvårt. Underbar video och bedrift. Tack för den :D
Ja han sa väl han hade 2000-3000 försök innan denna tiden så bara sätta igång och nöta.
 #618717  by Tronin
 
Styris wrote:Har du tagit dig till fjärde bossen är det ju typ inget kvar av spelet :) Bara nöta lite till då ^^
HA-HA! Får se om jag går en andra rond senare idag.
 #618735  by Sonefors
 
Nu är jag inte speciellt insatt i Batman då jag antagligen aldrig har kommit längre än till andra banan, men ni snackar om 4-4 och sånt där vilket antyder att det borde finnas minst 16 banor. Dxtr spelar ju typ fem banor, har han tagit ett gäng genvägar eller?
 #619695  by poppe
 
Mina tankar om spelet ...

-----


Batman The Video Game
Som barn var jag aldrig vidare förtjust i de klassiska superhjältarna som Stålmannen eller Hulken med övermänskliga krafter. Däremot har jag alltid gillat Batman och den mörka stämningen på de regndränkta gatorna i Gothman City. Och eftersom det finns fler än jag som gillar Batman så finns det så klart en uppsjö av Batman-spel till i princip samtliga spelformat. Förutom de senaste årens Arkham-spel så är det nog Nes-versionen som jag gillar bäst av de dussinet Batman-spel jag testat.

Spelet baseras löst på Tim Burtons film "Batman" från 1989 med Michael Keaton som den mantelklädde Batman och Jack Nicholson som den leende Jokern. Om man ska vara krass så är spelets slutscen där Jokern faller från klocktornet den enda likheten med filmen, men just den är förbaskat snyggt återskapad vilket skvallrar att det Sunsoft mästarna-på-mellansekvenser-och-ALLTID-fantastisk-musik som utvecklat spelet.

Spelmässigt tar inte Batman något nytt till bordet utan förblir ett kompetent plattformsspel som inspirerats av de bästa. Förutom vägghoppande på Ninja Gaiden-maneér så delar även Batman den accelererande utmaningskurvan med Ryu Hayabusa. Den största skillnaden med samtida plattformsspel är Sunsofts förmåga med små medel fånga den mörka och lite mer "vuxna" känslan från Batmans universum.

Som ni kanske försår så gillar jag spelet skarpt, den enda egentliga kritiken som jag har mot spelet är hoppandet som känns lite segt, men Batman är som sagt ingen superhjälte med superkrafter utan en miljonär med massor av gadgets.

I'm Batman!
 #619749  by segasonic
 
För jävla trevligt att läsa, poppe!

Instagram #sndb.se