• Vi spelar Nes tillsammans | 023 Batman The Video Game

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

23:e omgångens spel

Tecmo World Wrestling
5
25%
Batman The Video Game
12
60%
Simpsons: Bart vs. the Space Mutants
3
15%
 #612712  by poppe
 
ImageImageImage
Då var det återigen dags för en ny omröstning. Det tog lite längre tid än planerat, men jag har haft mycket att göra men jag ska ändå försöka ha två veckor mellan spelen (om det går).

Hoppas att många kan vara med att spela, ju fler desto roligare. Röstningen pågår till den 28:e april. Tanken är att vi ska prata fritt om våra upplevelser, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten i min bok.

Who's With Me?
Last edited by poppe on 29 Apr 2013, 09:10, edited 1 time in total.
 #612724  by Sonefors
 
Batman är/var awesome när jag var liten. Musiken på första banan är grym, bara den gör spelet värt att spela. Enkel röst då jag oftast inte varvade spelen som liten (undantag Kid Icarus, SMB2, Chip n Dale och Ducktales typ).
 #612727  by Ufouria
 
Röstade på Simpsons för det har jag inte varvar sjuttioelva gånger som med Batman. World Wrestling är en dålig kopia av Pro Wrestling så det går bort.
 #612733  by blutt
 
Tänkte vara med för första gången här, och min röst gick till Batman, för det är det enda spel jag har :D
 #612735  by smid
 
Jag röstade på Batman då jag inte spelat det som vuxen. Spelade det konstant som liten men klarade det aldrig... Kom till någon bana som va helt lila har jag för mig.
 #612737  by KarlChristianLund
 
Batman! Alla dagar i veckan. Suveränt spel, bra musik, god utmaning och att man har oändligt antal continues så att man inte sliter håret av sig. Håller fortfarande hög klass.
 #612913  by Vippe
 
Har inte spelat så mkt batman faktiskt men det var det första spelet jag köpte när jag började samla på NES på nytt nu i höstas så det får min röst! Ruskigt bra musik
 #613145  by segasonic
 
NANANANANANANANA BATMAN!
 #613204  by Nightstalker
 
Jag önskar att jag hade Batman. Jag har faktiskt aldrig spelat det :s
Mycket rolig idé med att spela ett spel "tillsammans" och jag hoppas att jag kan vara med någon gång i framtiden :)
 #613883  by poppe
 
Jo, har aldrig spelat det innan och jag tyckte det var svårt. Riktigt störigt att man pausar med select istället för start, men jag förstår hur de tänkte att det skulle vara smidigt att byta vapen med start.
 #614083  by pyton
 
Det är suverän musik i hela spelet, det måste vara ett av dom bästa film licensierade spelet till NES. Och Gremlins 2 då, men det är ju också från Sunsoft :D Blir nog spela igenom i vecka för min del.
 #614133  by Styris
 
Tajmat och bra att dxtr slog världsrekord på Batman nu när vi ska spela det 10:19,03 är tiden.


För min del tog det ungefär en timme att få jokern att ligga död. =)

Har dock erfarenhet av detta spelet sen tidigare så ska bli roligt höra vad ni som inte har nån erfarenhet av spelet har att säga :)
 #616529  by Toktotte
 
Grymt, missade dxtrs världsrekord den här gången. Har annars lyckats se ett par av dem live. Kl11 imorgon på RSM vankas det Batman-speedrun live, mummah!
 #616727  by Tronin
 
Styris wrote:Bara jag som hunnit dra igenom Batman ännu?
Jag har inte ens hunnit sitta vid mitt NES ännu. Förhoppningsvis hinner jag sätta mig en stund efter jobbet imorgon.

Instagram #sndb.se